“Αιτείτε και θέλει σας δωθεί, ζητείτε και θέλετε εύρει, κρούετε και θέλει σας ανοιχθεί ”—ματθ. 7:7 - Point of view

Εν τάχει

“Αιτείτε και θέλει σας δωθεί, ζητείτε και θέλετε εύρει, κρούετε και θέλει σας ανοιχθεί ”—ματθ. 7:7




“Αιτείτε και θέλει σας δωθεί, ζητείτε και θέλετε εύρει, κρούετε και θέλει σας ανοιχθεί ”—ματθ. 7:7

Γιά νά μήν ύπάρχει ή μηδαμινή άμφιβολία, παρεξήγηση, ή παρερμηνεία τών λόγων Του, ό Κύριος επαναλαμβάνει τρεις φορές τήν ϊδια ύπόσχεση. Λαχταράει νά ιδεΐ αύτούς πού έκζητούν τόν Θεό νά πιστέψουν σ’ Εκείνον ό Όποιος έχει τή δύναμη νά κατορθώνει τά πάντα. Γι’ αύτό καί προσθέτει: “Διότι πάς ό αίτών λαμβάνει, καί ό ζητών εύρίσκει καί εις τόν κρούοντα θέλει άνοιχθή.” Ό Κύριος δέν άναφέρεται σέ τίποτε ιδιαίτερους όρους εκτός άπό τό νά έκζητεϊτε τήν εύσπλαχνία Του, νά επιθυμείτε τή συμβουλή Του καί νά λαχταράτε γιά τήν άγάπη Του. Λέγει, “Ζητείτε”. Μέ τό νά ζητάτε, δείχνετε ότι έχετε συναίσθηση τής άνάγκης σας. Καί όταν ζητάτε μέ πίστη, τότε θά λάβετε. Ό Κύριος εδωσε τό λόγο Του καί είναι άδύνατο νά άποτύχει στήν εκπλήρωσή του. Όταν προσέρχεσθε μέ πραγματική κατάνυξη, δέν πρέπει νά αίσθάνεσθε ότι είναι προπέτεια νά έκζητεϊτε τίς ύποσχέσεις του Θεού. Όταν ζητάτε τίς εύλογίες πού χρειάζεσθε γιά τήν τελειοποίηση του χαρακτήρα κατά τήν ομοιότητα του Χριστού, ό Κύριος σάς διαβεβαιεΐ ότι ζητάτε σύμφωνα μέ τήν ύπόσχεση πού μέλλει νά εκπληρωθεί. Αύτή καί μόνη ή συναίσθηση καί άναγνώριση τής άμαρτωλότητάς σας σάς δίνει τό δικαίωμα νά ζητάτε τό έλεος καί τήν ευσπλαχνία Του. Δέν πλησιάζετε τόν Θεό μέ τόν όρο νά θεωρηθητε άγιοι, άλλ’ επειδή επιθυμείτε νά σάς καθαρίσει άπό κάθε άμαρτία καί νά σάς εξαγνίσει άπό κάθε άδικία. Τό μοναδικό έπιχείρημα πού μπορούμε νά προβάλλομε τώρα όπως καί πάντοτε είναι ή μεγάλη μας άνάγκη, ή πραγματικά τραγική μας κατάσταση πού καθιστά τόν Θεό καί τήν άπολυτρωτική Του δύναμη άπολύτως άπαραίτητα γιά μάς.
“Ζητείτε.” Μή επιθυμείτε μόνο τήν εύλογία Του, άλλ’ Αύτόν τόν ίδιο. Όικειώθητι λοιπόν μετ’ Αύτού καί εσο έν ειρήνη.” ('Ιώβ 22:21). Ζητείτε καί θά βρήτε. Ό Θεός σάς ζητάει, καί αύτή ή επιθυμία πού νοιώθετε νά έρθετε κοντά Του δέν είναι παρά ή έλξη πού άσκεί τό Πνεύμα Του. Ανταποκριθήτε σ’ αύτή τήν έλξη. Ό Χριστός ικετεύει γιά τούς πειραζομένους, τούς πλανωμένους, τούς άπιστους. Προσπαθεί νά τούς εξυψώσει, φέρνοντάς τους σέ επικοινωνία μ’ Αύτόν. “Εάν έκζητής Αύτόν, θέλει εύρίσκεσθαι ύπό σού.” (Α’ Χρον. 28:9).
“Κρούετε.” Ερχόμαστε στόν Θεό μέ μιά ιδιαίτερη πρόσκληση καί Αύτός περιμένει νά μάς ύποδεχθεΐ στήν αίθουσα τών άκροάσεών Του. Οί πρώτοι μαθητές πού άκολούθησαν τόν Ιησού δέν έμειναν ικανοποιημένοι μέ τή σύντομη συνομιλία πού είχαν μαζί Του στό δρόμο. Άλλά ρώτησαν: “Διδάσκαλε, πού μένεις;... ‘Ηλθον καί είδον πού μένει· καί έμειναν παρ’ Αύτώ τήν ήμέραν έκείνην.” (Ίωάν. 1:38,39). Έτσι μπορούμε κι’ εμείς νά γίνομε δεκτοί καί νά έρθομε σέ ιδιαίτερη επικοινωνία καί στενή επαφή μέ τόν Θεό. “Ό κατοικών ύπό τήν σκέπην τού Ύψίστου, ύπό τήν σκιάν τού Παντοκράτορος θέλει διατρίβει.” (Ψαλμ. 91:1). Αύτοί πού ποθούν τήν εύλογία τού Θεού άς κτυπήσουν στήν πόρτα τού ελέους καί άς περιμένουν μέ σιγουριά λέγοντας, Συ είπες Κύριε ότι, “Πας ό αϊτών λαμβάνει, καί ό ζητών εύρίσκει καί εις τόν κρούοντα θέλει άνοιχθή.”
Ατενίζοντας ό Ιησούς αύτούς πού είχαν συγκεντρωθεί γιά νά άκούσουν τά λόγια Του, καταλήφθηκε άπό τή βαθειά επιθυμία νά ίδεί τά μεγάλα εκείνα πλήθη νά εκτιμήσουν τήν εύσπλαχνία καί τό στοργικό ενδιαφέρον τού Θεού. Προκειμένου νά τούς κάνει νά καταλάβουν τίς άνάγκες τους καθώς καί τήν προθυμία τού Θεού νά άνταποκριθεΐ σ’ αύτές, μεταχειρίσθηκε γιά παράδειγμα τήν περίπτωση τού πεινασμένου παιδιού πού ζητάει ψωμί άπό τόν φυσικό του πατέρα. “Τίς άνθρωπος είναι άπό σάς”. είπε, “όστις, εάν ό υιός αύτού ζητήση άρτον, μήπως θέλει δώσει εις αύτόν λίθον;” Χρησιμοποιώντας τά τρυφερά αισθήματα τών γονέων γιά τά παιδιά τους, συνεχίζει λέγοντας: “Έάν λοιπόν σεις, πονηροί όντες, έξεύρητε νά δίδητε καλάς δόσεις εις τά τέκνα σας, πόσω μάλλον ό Πατήρ σας ό εν τοϊς ούρανοις θέλει δώσει άγαθά εις τούς ζητούντας παρ’ Αύτού;” Κανένας άνθρωπος στού όποίου τά στήθη, πάλλει ή πατρική καρδιά μπορεΐ ποτέ νά άποδιώξει τό πεινασμένο του παιδί πού τού ζητάει ψωμί. Θά μπορούσε κανείς νά τόν φαντασθεϊ ικανό νά περιπαίζει τό παιδί του, νά τό τυραννάει άνοίγοντας του τήν όρεξη, μόνο καί μόνο γιά νά τό άπογοητεύσει στό τέλος; Θά μπορούσε νά τού ύποσχεθει καλή, θρεπτική τροφή καί νά καταλήγει νά τού δώσει μιά πέτρα γιά φαγί; Θά μπορούσε λοιπόν ποτέ κανείς νά ύποτιμήσει τόν Θεό συμπεραίνοντας ότι Αύτός κωφεύει στίς παρακλήσεις τών παιδιών Του;
Άν λοιπόν σείς, μέ τήν περιωρισμένη καί άμαρτωλή άνθρώπινη φύση σας, “έξεύρετε νά δίδητε καλάς δόσεις εις τά τέκνα σας, πόσω μάλλον ό Πατήρ ό ούράνιος θέλει δώσει Πνεύμα Άγιον εις τούς αίτούντας παρ’ Αύτού;” (Λουκ. 11:13). Ό Αντιπρόσωπός Του, τό Πνεύμα δηλαδή τό Άγιο, είναι τό μεγαλύτερο δώρο. “Παν δώρημα άγαθόν” συμπεριλαμβάνεται μέσα σ’ αύτό. Ό ίδιος ό Δημιουργός δέν μπορεϊ νά μάς δωρήσει τίποτε τό άνώτερο, τίποτε τό καλύτερο. “Οταν εκλιπαρούμε τόν Θεό νά μάς λυπηθεί μέσ’ τή δυστυχία μας καί νά μάς καθοδηγήσει μέ τό Πνεύμα Του τό “Αγιο, δέν θά άπορρίψει ποτέ τίς προσευχές μας. Πιθανό ενας πατέρας νά στραφεί κάποτε άπό τό πεινασμένο του παιδί· άλλ’ ό Θεός δέν μπορεϊ ποτέ νά άπορρίψει τήν κραυγή τής ψυχής πού βρίσκεται σέ άνάγκη καί εκφράζει μιά μεγάλη επιθυμία. Μέ τί θαυμάσια τρυφερότητα περιγράφει τήν άγάπη Του! Γιά όσους σέ μέρες ζοφερές αισθάνονται ότι ό Θεός δέν ένδιαφέρεται γι’ αύτούς, νά ποιό μήνυμα τούς στέλνει ή Πατρική καρδιά: “Ή Σιών είπεν, ό Κύριος μέ έγκατέλιπε, καί ό Κύριός μου μέ έλησμόνησε. Δύναται γυνή νά λησμονήση τό θηλάζον βρέφος αύτής, ώστε νά μή έλεήση τό τέκνον τής κοιλίας αύτής; Αλλά καί άν αύται λησμονήσωσιν, Εγώ δμως δέν θέλω σέ λησμονήσει. Ιδού επί τών παλαμών Μου σέ έζωγράφισα.” (Ήσ. 49:14-16).
Κάθε ύπόσχεση μέσα στό λόγο τού Θεού μάς προσφέρει ποικίλα θέματα προσευχής καί σάν διαβεβαίωση μάς παρουσιάζει τόν φερέγγυο λόγο τού Κυρίου. Όποιαδήποτε πνευματική εύλογία χρειαζόμαστε, εχομε τό προνόμιο νά τή ζητήσομε μέσο τού Ιησού. Μπορούμε νά άναφέρομε στόν Θεό μέ τήν άπλότητα μικρού παιδιού τί άκριβώς μάς χρειάζεται. Μπορούμε νά Τού μιλήσομε γιά τίς πρόσκαιρες άνάγκες μας, γυρεύοντας ψωμί καί ρούχα, όπως άκριβώς κάνομε όταν Τού ζητούμε τό ψωμί τής ζωής καί τό ένδυμα τής δικαιοσύνης τού Χριστού. Ό ούράνιος Πατέρας μας τό ξέρει ότι έχομε άνάγκη άπ’ όλα αύτά καί μάς προσκαλεί νά τά ζητήσομε άπ’ Αύτόν. Ή κάθε χάρη πραγματοποιείται μέσο του ονόματος του Χριστού. Ό Θεός τιμάει τό όνομα αύτό καί εφοδιάζει κάθε χρεία σας μέ τόν πλούτο τής γενναιοδωρίας Του.
Μή λησμονείτε όμως ότι όταν έρχεσθε στόν Θεό σάν σέ πατέρα σας, άναγνωρίζετε τή σχέση σας πρός Αύτόν σάν παιδί Του. Δέν Τόν έμπιστεύεσθε μόνο γιά τήν άγαθότητά Του, άλλ’ ύποτάσεσθε κατά πάντα στό θέλημά Του, ξέροντας ότι ή άγάπη Του είναι άμετάβλητη. Έχετε παραχωρήσει τόν έαυτό σας στήν ύπηρεσία τού έργου Του. Σ’ αύτούς λοιπόν στούς όποίους συνέστησε νά ζητούν πρώτα τή βασιλεία τού Θεού καί τή δικαιοσύνη Του, ό Χριστός άπηύθυνε τήν ύπόσχεση, “Αιτείτε καί θέλετε λαμβάνει.” (Ίωάν. 16:24).
Τά δώρα Εκείνου ό Όποίος έχει όλη τή δύναμη στόν ούρανό καί στή γή βρίσκονται στή διάθεση τών παιδιών τού Θεού. Δώρα τόσο πολύτιμα πού μάς άπονέμονται σάν άποτέλεσμα τής άνυπολόγιστης θυσίας τού αίματος τού Λυτρωτή. Δώρα τέτοια πού ικανοποιούν τή σφοδρότερη επιθυμία τής ψυχής, δώρα πού διαρκούν μιά ολόκληρη αιωνιότητα, θά λάβουν καί θά άπολαύσουν όλοι όσοι έρχονται στόν Θεό σάν τά μικρά παιδιά. Θεωρήστε τίς ύποσχέσεις τού Θεού γιά δικές σας, ζητήστε τήν εκπλήρωσή τους άπ’ Αύτόν σάν λόγο δικό Του καί θά νοιώσετε τήν ολοκλήρωση τής χαράς.



Επί του Όρους Ομιλία

Στη βουνοπλαγιά

“Και άνοίξας τό στόμα αύτού έδίδασκεν αυτούς λέγων, μακάριοι οί πτωχοί τώ πνεύματι· διότι αύτών είναι ή βασιλεία τών ούρανών”—ματθ. 5:2-3

“Μακάριοι οί πενθούντες· διότι αυτοί θέλουσι παρηγορηθεί”—ματθ. 5:4

“Μακάριοι οί πραείς”—ματθ. 5:5

“Μακάριοι οί πεινώντες καί διψώντες τήν δικαιοσύνην διότι αυτοί θέλουσι χορτασθεί”—ματθ. 5:6

“Μακάριοι οί έλεήμονες· διότι αύτοί θέλουσιν έλεηθή”—ματθ. 5:7

“Μακάριοι οί καθαροί τήν καρδίαν· διότι αύτοί θέλουσιν ίδεί τόν θεόν”—ματθ. 5:8

“Μακάριοι οί είρηνοποιοί· διότι αύτοί θέλουσιν όνομασθή υιοί θεού”—ματθ. 5:9

“Μακάριοι οί δεδιωγμένοι ένεκεν δικαιοσύνης· διότι αυτών είναι ή βασιλεία των ουρανών”—ματθ. 5:10

“Μακάριοι είσθε όταν σάς όνειδίσωσι”—ματθ. 5:11

“Σείς είσθε το άλας της γης”—ματθ. 5:13

“Σείς είσθε τό φως του κόσμου”—ματθ. 5:14

“Δέν ήλθον νά καταλύσω, άλλά νά εκπληρώσω”—ματθ. 5:17

“Όστις λοιπόν αθέτηση μίαν τών εντολών τούτων τών ελάχιστων, καί διδάξη ούτω τούς άνθρώπσυς, ελάχιστος θέλει όνομασθή εν τη βασιλεία τών ουρανών”—ματθ. 5:19

“Έάν μή περισσεύσω ή δικαιοσύνη σας πλειότερον της τών γραμματέων καί φαρισαίων, δέν θέλετε εισέλθει εις τήν βασιλείαν τών ουρανών”—ματθ. 5:20

“Πας ό όργιζόμενος άναιτίως κατά του άδελφού αύτού, θέλει είσθαι ένοχος εις τήν κρίσιν”—ματθ. 5:22

“Φιλιώθητι μέ τόν αδελφόν σου”—ματθ. 5:24

“Πας ό βλέπων γυναίκα, διά νά επιθυμήσει αυτήν, ήδη έμοίχευσεν αυτήν εν τη καρδία αύτού”—ματθ. 5:28

“Έάν ή δεξιά σου χειρ σέ σκανδαλίζει έκκοψον αύτήν”—ματθ. 5:30

“Συγχωρείται εις τόν άνθρωπον νά χωρισθεί τήν γυναίκα αύτού”—ματθ. 19:3

“Μή όμόσητε μηδόλως”—ματθ. 5:34

“Μή άντισταθήτε πρός τόν πονηρόν άλλ’ όστις σέ ραπίση εις τήν δεξιάν σου σιαγόνα στρέψον εις αύτόν καί τήν άλλην”—ματθ. 5:39

“Αγαπάτε τούς εχθρούς σας”—ματθ. 5:44

“Έστε λοιπόν σεις τέλειοι, καθώς ό πατήρ σας ό εν τοϊς ούρανοΐς είναι τέλειος”—ματθ. 5:48

“Προσέχετε νά μή κάμνητε την ελεημοσύνην σας έμπροσθεν των άνθρώπων, διά νά βλέπησθε ύπ’ αυτών”—ματθ. 6:1

“Όταν προσεύχησαι μη έσο ώς οί ύποκριταί”—ματθ. 6:5

“Όταν προσεύχησθε μη βατολογήσητε ώς οί εθνικοί”—ματθ. 6:7

“Όταν νηστεύητε μή γίνεσθε ώς οί ύποκριταί”—ματθ. 6:16

“Μή θησαυρίζετε εις εαυτούς θησαυρούς επί της γης”—ματθ. 6:19

“Έάν ό οφθαλμός σου ήναι καθαρός, όλον τό σώμα σου θέλει είσθαι φωτεινόν”—ματθ. 6:22

Όύδείς δύναται δύο κυρίους νά δουλεύη”—ματθ. 6:24

“Μή μεριμνάτε”—ματθ. 6:25

“Ζητείτε πρώτον τήν βασιλείαν του θεού”—ματθ. 6:33

“Μή μεριμνήσητε λοιπόν περί τής αύριον... άρκετόν είναι εις τήν ήμεραν τό κακόν αυτής”—ματθ. 6:34

“Ούτω λοιπόν προσεύχεσθε σείς”—ματθ. 6:9

“Όταν προσεύχησθε λέγετε, πάτερ ημών”—λουκ. 11:2

“Άγιασθήτω τό όνομά σου”—ματθ. 6:9

“Έλθέτω ή βασιλεία σου”—ματθ. 6:10

“Γενηθήτω το θέλημά σου, ώς έν ούρανώ καί επί της γης”—ματθ. 6:10

“Τόν άρτον ήμών τόν έπιούσιον δός εις ήμάς σήμερον”—ματθ. 6:11

“Συγχώρησον εις ημάς τάς άμαρτίας ημών διότι καί ημείς συγχωρούμεν εις πάντα άμαρτάνοντα εις ημάς”—λουκ. 11:4

“Μή φέρης ήμάς εις πειρασμόν, άλλά έλευθέρωσον ήμάς άπό τού πονηρού”—ματθ. 6:13

“Σου είναι ή βασιλεία καί ή δύναμις καί ή δόξα”—ματθ. 6:13

“Μή κρίνετε, διά νά μή κριθήτε”—ματθ. 7:1

“Διατί βλέπεις τό ξυλάριον τό εν τω όφθαλμώ του άδελφοΰ σου”—ματθ. 7:3

“Μή δώσητε τό άγιον εις τούς κύνας”—ματθ. 7:6

“Αιτείτε καί θέλει σάς δοθή· ζητείτε καί θέλετε εύρεϊ· κρούετε καί θέλει σάς άνοιχθη”—ματθ. 7:7

“Λοιπόν πάντα όσα αν θέλητε νά κάμνωσιν εις εσάς οί άνθρωποι, ούτω καί σεις κάμνετε εις αύτούς”—ματθ. 7:12

“Στενή είναι ή πύλη καί τεθλιμμένη ή όδός ή φέρουσα εις τήν ζωήν”—ματθ. 7:14

“Άγωνίζεσθε νά είσέλθητε διά τής στενής πύλης”—λουκ. 13:24

“Δέν έπεσε· διότι ήτο τεθεμελιωμένη επί τήν πέτραν”—ματθ. 7:25

Pages