Βέβαια εδώ δεν ενδιαφέρει διόλου η συγκεκριμένη διαμάχη, αλλά το συμπέρασμα που βγαίνει από αυτήν. Ο Πλάτωνας (Πολιτεία 351c-352c) υποστηρίζει ότι μια ομάδα κακοποιών και άδικων ανθρώπων δεν θα μπορούσε να βιαιοπραγήσει και να αδικήσει εναντίον τρίτων, αν πρώτα δεν είχαν συμφωνήσει τα μέλη της να είναι δίκαιοι αναμεταξύ τους. Παρομοίως με ό,τι λέει ο Πλάτων, μια αναρχική/αντιεξουσιαστική οργάνωση δεν θα μπορούσε να μιλά για «αντιεξουσιασμό» εάν πρώτα δεν είχαν συμφωνήσει τα μέλη της να υπακούν πρόσχαρα στις αποφάσεις της! Δηλαδή αν ήταν «τέλεια άδικοι» οι κακοποιοί μιας συμμορίας, ακόμη και στις αναμεταξύ τους σχέσεις, τότε θα άρχιζαν να αλληλοσφάζονται, αλληλοεξαπατώνται κ.ο.κ., οπότε η συμμορία θα διαλυόταν εξαρχής και θα αδυνατούσε να επιτεθεί σε τρίτους. Άρα αναγκαία προϋπόθεση για σύσταση συμμορίας θα ήταν η (έστω και μικρή) δικαιοσύνη. Παρομοίως, αναγκαία προϋπόθεση για σύσταση αντιεξουσιαστικών οργανώσεων θα ήταν η (έστω και μικρή) έλλειψη αντιεξουσιασμού ή, αντίστροφα, η (έστω και μικρή) ύπαρξη εξουσιασμού. Στο παράδειγμα του κειμένου της εφημερίδας, πραγματικοί, «τέλειοι» αντιεξουσιαστές ήταν οι βομβιστές. Πέρα απ’ το ότι επιβεβαιώνεται (αν στ’ αλήθεια οι βομβιστές ήταν αναρχικοί) η άποψη ότι δηλαδή ακριβώς λόγω του αντιεξουσιασμού τέτοιες αναρχικές ομάδες τείνουν να διασπώνται σε πρώην μέλη-νύν εχθρούς, και να αλληλοτρώγονται συνεχώς (αποδεικνύοντας πόσο αντιεξουσιασμός υπάρχει στο χώρο τους), το συμπέρασμα είναι το εξής: (όπως οι κακοποιοί θα αλληλεξοντώνονταν εάν εφάρμοζαν τέλεια, ολοκληρωτικά και προς όλους τους ανθρώπους – ακόμη και προς τους «συντρόφους» τους – την κακία, έτσι και) οι αντιεξουσιαστές θα αλληλεξοντώνονταν – ή θα γινόντουσαν μόνον «ατομικιστές αναρχικοί», δίχως καμμία συλλογικότητα, είτε αυτή σημαίνει σέκτες είτε καταλήψεις κ.λπ. – εάν εφάρμοζαν τέλεια, ολοκληρωτικά και προς όλους – ακόμη και προς τους «συναγωνιστές» τους – τον αντιεξουσιασμό (δηλαδή την άρνηση υποταγής στην οργάνωση που επιβάλλεται, και την άρνηση να υποτάξουν άλλους στον εαυτό τους). Με άλλα λόγια, είναι αδύνατον να μην υπάρχει εξουσιασμός, όπως φαίνεται από τη φύση των πραγμάτων και τη φύση του κόσμου όπου ζούμε. Τα λοιπά ανεξουσιαστικά ή αντιεξουσιαστικά ευχολόγια των «αντιεξουσιαστών» και «αναρχικών» ας τα λένε λοιπόν σε όσους μαγεύονται από τα φανταχτερά ονόματα «αναρχία» και «αντιεξουσιασμός». (11/4/2006)
Βέβαια εδώ δεν ενδιαφέρει διόλου η συγκεκριμένη διαμάχη, αλλά το συμπέρασμα που βγαίνει από αυτήν. Ο Πλάτωνας (Πολιτεία 351c-352c) υποστηρίζει ότι μια ομάδα κακοποιών και άδικων ανθρώπων δεν θα μπορούσε να βιαιοπραγήσει και να αδικήσει εναντίον τρίτων, αν πρώτα δεν είχαν συμφωνήσει τα μέλη της να είναι δίκαιοι αναμεταξύ τους. Παρομοίως με ό,τι λέει ο Πλάτων, μια αναρχική/αντιεξουσιαστική οργάνωση δεν θα μπορούσε να μιλά για «αντιεξουσιασμό» εάν πρώτα δεν είχαν συμφωνήσει τα μέλη της να υπακούν πρόσχαρα στις αποφάσεις της! Δηλαδή αν ήταν «τέλεια άδικοι» οι κακοποιοί μιας συμμορίας, ακόμη και στις αναμεταξύ τους σχέσεις, τότε θα άρχιζαν να αλληλοσφάζονται, αλληλοεξαπατώνται κ.ο.κ., οπότε η συμμορία θα διαλυόταν εξαρχής και θα αδυνατούσε να επιτεθεί σε τρίτους. Άρα αναγκαία προϋπόθεση για σύσταση συμμορίας θα ήταν η (έστω και μικρή) δικαιοσύνη. Παρομοίως, αναγκαία προϋπόθεση για σύσταση αντιεξουσιαστικών οργανώσεων θα ήταν η (έστω και μικρή) έλλειψη αντιεξουσιασμού ή, αντίστροφα, η (έστω και μικρή) ύπαρξη εξουσιασμού. Στο παράδειγμα του κειμένου της εφημερίδας, πραγματικοί, «τέλειοι» αντιεξουσιαστές ήταν οι βομβιστές. Πέρα απ’ το ότι επιβεβαιώνεται (αν στ’ αλήθεια οι βομβιστές ήταν αναρχικοί) η άποψη ότι δηλαδή ακριβώς λόγω του αντιεξουσιασμού τέτοιες αναρχικές ομάδες τείνουν να διασπώνται σε πρώην μέλη-νύν εχθρούς, και να αλληλοτρώγονται συνεχώς (αποδεικνύοντας πόσο αντιεξουσιασμός υπάρχει στο χώρο τους), το συμπέρασμα είναι το εξής: (όπως οι κακοποιοί θα αλληλεξοντώνονταν εάν εφάρμοζαν τέλεια, ολοκληρωτικά και προς όλους τους ανθρώπους – ακόμη και προς τους «συντρόφους» τους – την κακία, έτσι και) οι αντιεξουσιαστές θα αλληλεξοντώνονταν – ή θα γινόντουσαν μόνον «ατομικιστές αναρχικοί», δίχως καμμία συλλογικότητα, είτε αυτή σημαίνει σέκτες είτε καταλήψεις κ.λπ. – εάν εφάρμοζαν τέλεια, ολοκληρωτικά και προς όλους – ακόμη και προς τους «συναγωνιστές» τους – τον αντιεξουσιασμό (δηλαδή την άρνηση υποταγής στην οργάνωση που επιβάλλεται, και την άρνηση να υποτάξουν άλλους στον εαυτό τους). Με άλλα λόγια, είναι αδύνατον να μην υπάρχει εξουσιασμός, όπως φαίνεται από τη φύση των πραγμάτων και τη φύση του κόσμου όπου ζούμε. Τα λοιπά ανεξουσιαστικά ή αντιεξουσιαστικά ευχολόγια των «αντιεξουσιαστών» και «αναρχικών» ας τα λένε λοιπόν σε όσους μαγεύονται από τα φανταχτερά ονόματα «αναρχία» και «αντιεξουσιασμός». (11/4/2006)