Για τα αίτια του αντισημιτισμού οι μεν ακροδεξιοί ισχυρίζονται ότι φταίει η εχθρική συμπεριφορά των Εβραίων προς τις χώρες που τους φιλοξενούσαν, ενώ οι λοιποί ότι φταίει ο φθόνος των λοιπών λαών για τον πλούτο, τα επιτεύγματα κλπ που πετύχαιναν στις χώρες τους οι φιλοξενούμενοι Εβραίοι. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο και μάλιστα αλληλομπλέκονται. Η αίσθηση μοναδικότητας μπορεί άνετα να μετατραπεί σε περιφρόνηση (αυτό για το οποίο κατηγορούνται οι Έλληνες από τους Έλληνες αντιεθνικιστές, επίσης ισχύει και για τους Εβραίους). Και η επιτυχία των Εβραίων ως τραπεζιών, διανοούμενων, κλπ, οφείλεται όχι λίγο στο ότι αυτός ήταν ο μόνος τομέας (όχι η πολιτική, η γεωργία, η θρησκεία, ο στρατός) στον οποίον μπορούσαν να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, διότι μόνο σε αυτά τους επέτρεπαν οι λαοί που αργότερα φθονούσαν τις εβραϊκές επιτυχίες. Από τέτοιο φθόνο, σε συνδυασμό με την ιδιαιτερότητα, ξεκινά και η συνωμοσιολογία. Κάθε λαός έχει τα δικά του λόμπυ κ.λπ. Απλώς οι Εβραίοι, ως διάσπαρτοι, είχαν μεγαλύτερα λόμπυ. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι κυβερνούν τον κόσμο.
Τα όρια αντισιωνισμού-αντισημιτισμού είναι και θα είναι δυσδιάκριτα, κι αυτό οφείλεται τόσο στους θύτες αντιεβραίους όσο και στα θύματα τους Εβραίους. Αν οι τελευταίοι υποστηρίζουν την πάσει θυσία διατήρηση και εδραίωση του Ισραήλ, τότε αναγκαστικά ο αντισιωνισμός είναι και αντισημιτισμός. Από την άλλη οι αντισιωνιστές πολύ εύκολα περνάνε στον αντισημιτισμό, γιατί προφανώς θεωρούν a priori συνυπεύθυνους τους απανταχού Εβραίους, τη θρησκεία τους κλπ, για ό,τι γίνεται στο Ισραήλ. Όμως η συνυπευθυνότητα αυτή ισχύει μόνον 1. στο βαθμό που οι Εβραίοι είναι και Σιωνιστές. 2. εφόσον οι Εβραίοι είναι Σιωνιστές σε βαθμό που δείχνει όχι απλώς θέληση για δικο τους κράτος, αλλά θέληση για μελλοντική εξαφάνιση των Αράβων ως έθνους και κράτους από την Παλαιστίνη. (8/11/2008)