«Είτε ο Θεός επιθυμεί να απαλλάξει από το κακό τον κόσμο και το μπορεί, είτε το μπορεί αλλά δεν το επιθυμεί· είτε ούτε το μπορεί ούτε το επιθυμεί· είτε τέλος, το επιθυμεί και το μπορεί. Εάν το επιθυμεί και δεν το μπορεί, πρόκειται για αδυναμία, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τη θεϊκή φύση· εάν το μπορεί και δεν το επιθυμεί, πρόκειται για μοχθηρία και σαφώς, αυτό δεν είναι λιγότερο αντίθετο προς τη θεϊκή φύση· εάν δεν το επιθυμεί ούτε το μπορεί, είναι ταυτοχρόνως μοχθηρία και αδυναμία· εάν το επιθυμεί και το μπορεί (η αρμόζουσα προς τη θεϊκή φύση εκδοχή), από πού άραγε προέρχεται το κακό επί της γης;»
«Έχουμε πολλά να απαντήσουμε σ’ αυτά τα παράπονα για τις ατέλειες της φύσης. Πώς προέκυψε τόσο αδύναμη και ατελής από τα χέρια ενός τόσο τέλειου όντος; Αλλά ωστόσο αρνούμαι ότι είναι ατελής… Η ομορφιά της οφείλεται στις αντιθέσεις, ενώ η οικουμενική αρμονία ξεπηδά από μια αέναη μάχη… Πρέπει κάθε ον να θυσιάζεται για να υπάρξουν κάποια άλλα: τα φυτά για τα ζώα, τα ζώα για τη γη… οι νόμοι δε της κεντρικής δύναμης και της βαρύτητας, που προσδίδουν στα ουράνια σώματα το βάρος και την κίνησή τους, διόλου δεν διαταράσσονται εξαιτίας της αγάπης που εκδηλώνουν προς ένα καχεκτικό ζώο, το οποίο, όσο κι αν προστατεύεται από τους ίδιους νόμους, συντόμως, ελέω των ίδιων αυτών νόμων, θα εξαφανισθεί».