Κάθε Γιούγκα είναι σαν μία εποχή ενός υπέρ-κοσμικού έτους, ακόμη πιο μεγάλου από το κοσμικό έτος της μετάπτωσης του Ισημερινού. Όταν η Γη έφθασε στην παρούσα φάση εκδήλωσής της και η πρώτη...Γιούγκα άρχισε (η Σάτυα Γιούγκα που σημαίνει Αγνή Εποχή), η ανθρωπότητα μετακινήθηκε μόλις ελάχιστα από την αρχική της κατάσταση της θεϊκής αθωότητας. Αυτή ήταν η λεγόμενη Χρυσή Εποχή.
Καθώς ο καιρός προχωρούσε, ο πλανήτης υπέστη την επίδραση της αρνητικής σπειροειδούς κατάβασης προς την ύλη και η ποιότητα της ζωής σε κάθε διαδοχική Γιούγκα όλο και απομακρυνόταν από τη Γνώση της Αλήθειας και των φυσικών νόμων με άλλα λόγια την "Πραγματικότητα".
Στην δεύτερη Γιούγκα, την Τρέτα Γιούγκα (Ασημένια Εποχή) η πνευματική επίγνωση μειώθηκε κατά 1/4 και στην τρίτη Γιούγκα, την Ντβάπαρα Γιούγκα (Χάλκινη Εποχή) η αρνητικότητα κατείχε το 2/4. Στην τέταρτη Γιούγκα, την Κάλι Γιούγκα τα πράγματα γίναν τόσο θολά, που η ανθρωπότητα πάλευε πλέον με τεράστιες δυσκολίες. Η αρετή είχε τόσο πολύ μειωθεί ώστε μόλις και μετά βίας έφθανε το 1/4 της αρχικής της δύναμης.

Στο Βισνού Πουράνα, ένα από τα αρχαιότερα κείμενα της Ινδίας, αναφέρει σχετικά με την Κάλι Γιούγκα:
"Οι αρχηγοί που κυβερνούν όλη τη Γη θα είναι βίαιοι και θα στερούν τα αγαθά από τους υπηκόους τους. Όσοι θα βρίσκονται σε υψηλές θέσεις θα εγκαταλείψουν την γεωργία και το εμπόριο και θα ζουν σαν υπηρέτες των διαφόρων αποκτημάτων τους.

Υπάρχουν πολλές ακόμη αναφορές γι' αυτή τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Για παράδειγμα στη Βίβλο στο "Όνειρο του Ναβοχουδονόσορα" (Δανιήλ 2:31-45) περιγράφεται σαν ένα φωτεινό και φοβερό όραμα που έδειχνε ένα είδωλο με κεφάλι από ατόφιο χρυσό, στήθος από ασήμι, γοφούς από μπρούτζο και κνήμες από σίδερο.

Αν και ο Προφήτης Δανιήλ αντιλήφθηκε τα διάφορα μέταλλα ως τις αυτοκρατορίες τού τότε γνωστού κόσμου, που διαδέχθηκαν τη Βαβυλωνία, το όνειρο έχει επίσης και ένα πιο κοσμικό νόημα. Αντιπροσωπεύει τις μεγάλες Γιούγκα. Οι σιδερένιες κνήμες αντιπροσωπεύουν τη Σιδερένια Εποχή ή Κάλι Γιούγκα, η οποία εκφυλίζεται στο τέλος του κύκλου της στον παρόντα ασταθή πολιτισμό που συμβολίζεται από τις κνήμες και τις πατούσες από σίδερο και πηλό.
Ο Προφήτης αντιλήφθηκε την πέτρα ως το πραγματικό Βασίλειο του Θεού, το οποίο θα αντικαθιστούσε τους άλλους πολιτισμούς σαν το πραγματικό και παντοτινό Βασίλειο. Αυτό ακριβώς το τέλος μοιάζει να είναι το "Τέλος του Κόσμου", χωρίς καμιά βεβαιότητα ή διευκρίνιση για όσους δεν βλέπουν τίποτε πέρα από τα όρια αυτής της συγκεκριμένης Εποχής και που γι' αυτό το λόγο έχουν λάθος αντίληψη, με αποτέλεσμα κάποιες πολύ θλιβερές συνέπειες, όπως οι πρόσφατες υπερβολικές και αδικαιολόγητες τρομοκρατικές επιθέσεις, που η Κάλι Γιούγκα δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν είναι αρκετά αποστασιοποιημένοι από την γήϊνη ύπαρξή τους, ώστε να κατανοήσουν το πραγματικό νόημά τους.
