Ταξίδια μ’ έναν Απόστολο Λεπτομερειακά και προσωπικά - Point of view

Εν τάχει

Ταξίδια μ’ έναν Απόστολο Λεπτομερειακά και προσωπικά




Προσωρινή τύφλωση
Ο Ιησούς λέει Τζάα
" ἐν δὲ τῷ πορεύεσθαι ἐγένετο αὐτὸν ἐγγίζειν τῇ Δαμασκῷ, καὶ ἐξαίφνης περιήστραψεν αὐτὸν φῶς ἀπὸ τοῦ οὐρανοῦ, 4 καὶ πεσὼν ἐπὶ τὴν γῆν ἤκουσε φωνὴν λέγουσαν αὐτῷ· Σαοὺλ Σαούλ, τί με διώκεις;
– Πράξεις 9.3,4.



Ήχος και φώς
Εν προκειμένω ουδεμία αντίφαση
Σκεφτείτε πάνω σ’ αυτό προσεκτικά: Ποιος είναι στο φώς, ποιος ακούει, ποιος βλέπει και ποιός ψεύδεται;

3 ἐν δὲ τῷ πορεύεσθαι ἐγένετο αὐτὸν ἐγγίζειν τῇ Δαμασκῷ, καὶ ἐξαίφνης περιήστραψεν αὐτὸν φῶς ἀπὸ τοῦ οὐρανοῦ, 4 καὶ πεσὼν ἐπὶ τὴν γῆν ἤκουσε φωνὴν λέγουσαν αὐτῷ· Σαοὺλ Σαούλ, τί με διώκεις; – Πράξεις 9.3,4.
7 οἱ δὲ ἄνδρες οἱ συνοδεύοντες αὐτῷ εἱστήκεισαν ἐνεοί, ἀκούοντες μὲν τῆς φωνῆς, μηδένα δὲ θεωροῦντες – Πράξεις 9.7.
9 οἱ δὲ σὺν ἐμοὶ ὄντες τὸ μὲν φῶς ἐθεάσαντο καὶ ἔμφοβοι ἐγένοντο, τὴν δὲ φωνὴν οὐκ ἤκουσαν τοῦ λαλοῦντός μοι. – Πράξεις 22:9
13 ἡμέρας μέσης κατὰ τὴν ὁδὸν εἶδον, βασιλεῦ, οὐρανόθεν ὑπὲρ τὴν λαμπρότητα τοῦ ἡλίου περιλάμψαν με φῶς καὶ τοὺς σὺν ἐμοὶ πορευομένους· 14 πάντων δὲ καταπεσόντων ἡμῶν εἰς τὴν γῆν ἤκουσα φωνὴν λαλοῦσαν πρός με καὶ λέγουσαν τῇ Ἑβραΐδι διαλέκτῳ, Σαοὺλ Σαούλ, τί με διώκεις; σκληρόν σοι πρὸς κέντρα λακτίζειν. – Πράξεις 26.13,14



Από πού απεκόμισαν τις ιδέες τους;
Πραγματικός σεισμός- έχει να κάνει μάλλον με κάτι παραπάνω από «λυμένα δεσμά και ανοιγμένες πόρτες»
Ο Ιώσηπος- προδομένος από κάποιον «Ιωάννη» επιλέγει σύντροφο με το όνομα «Σίλλας», και πραγματοποιεί θαυμαστή απόδραση!
Από πού εμπνεύσθηκαν;
Ο Ιώσηπος- προδομένος από κάποιον «Ιωάννη» επιλέγει σύντροφο με το όνομα «Σίλλας», κάνει θαυμαστή απόδραση.
« Αλλά όταν ο Ιωάννης (της Γκιχαλα) ήλθε στην πόλη της Τιβεριάδας, άσκησε διώξεις προκειμένου να τους αποτρέψει από του να μου είναι πιστοί…
Ήλθε σε μένα αγγελιοφόρος από τον Σίλα, τον οποίον είχα κάνει διοικητή της Τιβεριάδος.
Με την παραλαβή του γράμματος του Σίλα, πήρα διακόσιους άνδρες μαζί μου και ταξίδευσα όλη την νύκτα…
Έχοντας απολύσει του φύλακες που είχα δίπλα μου πλην ενός, και δέκα οπλισμένους άνδρες μαζί του,
Αποπειράθηκα να ομιλήσω στο πλήθος … αλλά πριν μιλήσω … για να παρέχω ασφάλεια σε μένα, και να επιδράσω από τους εχθρούς μου…
Πράγματι λοιπόν, έφθασαν οι στρατιώτες και θα είχαν κάνει καλά τι δουλειά τους αν δεν κατέβαινα αμέσως από το πεζούλι μαζί με τον Ιάκωβο
Ιώσηπος Η ζωή 17
25 Κατά δε το μεσονκύτιον Παύλος και Σίλας προσευχόμενοι ύμνουν τον Θεόν· ἐπηκροῶντο δὲ αὐτῶν οἱ δέσμιοι.
26 ἄφνω δὲ σεισμὸς ἐγένετο μέγας, ὥστε σαλευθῆναι τὰ θεμέλια τοῦ δεσμωτηρίου, ἀνεῴχθησάν τε παραχρῆμα αἱ θύραι πᾶσαι καὶ πάντων τὰ δεσμὰ ἀνέθη.
27 ἔξυπνος δὲ γενόμενος ὁ δεσμοφύλαξ καὶ ἰδὼν ἀνεῳγμένας τὰς θύρας τῆς φυλακῆς, σπασάμενος μάχαιραν ἔμελλεν ἑαυτὸν ἀναιρεῖν, νομίζων ἐκπεφευγέναι τοὺς δεσμίους.
28 ἐφώνησε δὲ φωνῇ μεγάλῃ ὁ Παῦλος λέγων· μηδὲν πράξῃς σεαυτῷ κακόν· ἅπαντες γάρ ἐσμεν ἐνθάδε. 29 αἰτήσας δὲ φῶτα εἰσεπήδησε, καὶ ἔντρομος γενόμενος προσέπεσε τῷ Παύλῳ καὶ τῷ Σίλᾳ,
30 καὶ προαγαγὼν αὐτοὺς ἔξω ἔφη· κύριοι, Τι με δεῖ ποιείν ἵνα σωθώ;
– Πράξεις 16.

Προσηλυτισμός;

Πόσο πιθανό είναι ο Παύλος /Σαύλος να προσηλυτίστηκε ένα ή δύο χρόνια μετά την σταύρωση (ο Ειρηναίος μιλάει για δεκαοκτώ μήνες) ; Εάν ήταν όντως αυτός ο προηγούμενος ζηλωτής του Ιουδαϊσμού που παρέμενε ανεπηρέαστος από τις περιοδείες και τις θαυματουργές πράξεις του ίδιου του Θεανθρώπου (λίγο πριν από το υποτιθέμενο «θαύμα» της τύφλωσης) πως συνέβη, αυτός ειδικά, να είναι τόσο έτοιμος να ασπασθεί την αίρεση; Τα τέσσερα ευαγγέλια ούτε αναφέρουν ούτε καν κάνουν κάποια νύξη για κάποιον πρωτοστάτη απόστολο ονομαζόμενο Παύλο.

Υπάρχει ακόμη κι εκείνη η περίεργη παραλληλία μεταξύ του φερόμενου «διωκτικού» λόγου ειπωμένου από τον ουράνιο Χριστό (Σαούλ, Σαούλ…) προς τον τυφλωμένο Παύλο και του διωγμού του Διονύσου που βρίσκουμε στο έργο του Ευριπίδη «Βάκχες». Και στις ι δύο περιπτώσεις χρησιμοποιείται η λέξη κέντρα.

Εάν ο Παύλος (Σαύλος) πράγματι είχε αποστατήσει στο μέτρο του να ασπάζεται (ή και να εγκαθιδρύει) μια ριζικά νέα σέκτα, πώς γίνεται οι ραβίνοι να μην είχαν αναθεματίσει το όνομά του; Αναμφίβολα, οι Ιουδαίοι Χριστιανοί (Εβιονίτες) καταδίκασαν τον Παύλο, και το έκαναν μάλιστα με τους βιαιότερους όρους, φθάνοντας να ισχυρισθούν ότι στην πραγματικότητα αυτός δεν ήταν παρά ένας δυσαρεστημένος Έλληνας προσήλυτος, του οποίου το πάθος απορρίφτηκε από την κόρη του Αρχιερέα (Επιφάνιος, Παναρίον,16). Ο ισχυρισμός όμως αυτός διατυπώθηκε τον 2ο αιώνα, πολύ αργότερα από την όποια ζωή ή τον θάνατο του απόστολου.

Ο «διωγμός» της πρώτης εκκλησίας φαντάζει ένα όλως διόλου απίθανο κατασκεύασμα διότι μόλις ο Σαούλ, ο «καταστροφέας των αγίων», μεταμορφώνεται σε απόστολο Παύλο, και φυγαδεύεται από τους αδελφούς για ασφάλεια στην Καισαρεία και στο σπίτι του στην Ταρσό, οι διωγμοί σταματούν απότομα. Οι διωγμοί είναι ολοκληρωτικά παράσταση ενός ανδρός.

" ΑΙ ΜΕΝ ΛΟΙΠΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΙ ΚΑΘ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΙΟΥΔΑΙΑΝ ΚΑΙ ΓΑΛΙΛΑΙΑΝ ΚΑΙ ΣΑΜΑΡΕΙΑΝ ΕΙΧΟΝ ΕΙΡΗΝΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΟΥΜΕΝΑΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΥΣΑΙ ΕΝ ΤΩ ΦΟΒΩ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΗΓΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΕΠΛΗΘΥΝΟΝΤΟ." – 9:31

Όλος ο προχριστιανικός «Σαύλος, η μάστιγα της Εκκλησίας» παρότι χωρίς ιστορικό νόημα, δημιουργεί τεράστια αίσθηση ως θεολογία. «Ζηλωτής Ιουδαίος που βλέπει το φως του Ιησού, γίνεται Χριστιανός.» Η θεολογική σκοπιμότητα είναι προφανής τη στιγμή που η ιστορική διήγηση είναι κατασκευασμένη.
jesusneverexisted.com

Pages