Τα πολυτελή αγαθά, εκτός από τη συμβολική τους αξία, προϊδεάζουν και για τη μελλοντική επιτυχία στη διαδικασία της επιλογής, την οποία εξασφαλίζει η επίδειξη. Στη φύση, οι ανταγωνιστές δίνουν «παράσταση» και αυτός που προσφέρει το πιο θελκτικό και όμορφο θέαμα κερδίζει.
Ομοίως, για την αγορά πολυτελών προϊόντων χρειάζονται σημαντικοί οικονομικοί πόροι. Το κόστος είναι που προσδιορίζει πόσο ισχυρή θα είναι η επίδραση της επίδειξης στον ανταγωνισμό. Στον σημερινό κόσμο που βασίζεται στην πληροφορία: για να είναι αποτελεσματική η επιλογή, χρειάζεται μια εντυπωσιακή εμφάνιση έναντι ενός πολύ υψηλού τιμήματος, το οποίο είναι γνωστό.