Πρώτα απ’ όλα, τι κάθομαι και συζητάω… μαζί σας; - Point of view

Εν τάχει

Πρώτα απ’ όλα, τι κάθομαι και συζητάω… μαζί σας;



  «Τι κάθομαι και συζητάω μαζί σου, αφού…» Αυτή είναι μια συνηθισμένη έκφραση της καθημερινότητας που την εκστομίζουμε, όταν βλέπουμε ότι ο συνομιλητής μας εκπέμπει σε άλλου μήκους κύματα… και, δεν είναι πρόθυμος και καλόπιστος αποδέκτης άλλων κυμάτων… Έτσι, καλόπιστη συν-ζήτηση δηλαδή, αναζήτηση από κοινού, προβληματισμός από κοινού σ’ ένα θέμα, δεν μπορεί να γίνει γιατί κατά το αρχαίο ρητό «εμείς ζητάμε τσάπες κι εσείς μας φέρνετε σκάφες»!




Πλανάσθε μη ειδότες τας Γραφάς
μηδέ την δύναμιν του Θεού.

Ματθ. 22:29

Τὴν ἀρχὴν ὅ τι καὶ λαλῶ ὑμῖν;

Ιωάν. 8:25

Κύριον δὲ τὸν Χριστὸν ἁγιάσατε ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν,
ἕτοιμοι ἀεὶ πρὸς ἀπολογίαν παντὶ τῷ αἰτοῦντι ὑμᾶς λόγον περὶ τῆς ἐν ὑμῖν ἐλπίδος.

1 Πετρ. 3:15


  Εξ ορισμού, για να συμφωνήσουμε και οι τρεις(αθεϊστής, αγνωστικιστής και θεϊστής) πρέπει να ξεκινήσουμε από τρία απλά πράγματα που πιστεύουμε ό,τι συμφωνούμε μεταξύ μας στην αναζήτηση της αλήθειας.


1.Όταν μιλάμε για αλήθεια, εννοούμε την αντικειμενική αλήθεια και όχι ένα ιδεολογικό κατασκεύασμα που θα υποστηρίζει τις απόψεις μας για να αναιρέσουμε αντίθετες απόψεις.

2. Σύμφωνα με τη λογική δεχόμαστε ότι αν δύο δηλώσεις αντιφάσκουν η μία της άλλης, δεν μπορεί να 'ναι και οι δύο αληθείς.

3. Και οι τρεις πιστεύουμε την επιστήμη ως αλήθεια(η φάκα*) και ότι είναι το μεγαλύτερο ανθρώπινο επίτευγμα που έχει βελτιώσει τον κόσμο μας.


* Η φάκα: Υπάρχει διαφωνία σε αυτό. Δεχόμαστε ότι οι νόμοι της φυσικής δεν είναι ποτέ ανυπάκουοι και ότι οι νόμοι της φυσικής δημιούργησαν το σύμπαν και ποτέ δεν σπάνε. Αυτό δεν σημαίνει ότι μόνο οι νόμοι της φυσικής καθορίζουν τα πάντα. π.χ. Σε ένα παιχνίδι σκακιού κανείς δεν παραβιάζει τους παγκόσμιους κανόνες αλλά μόνο τους κανόνες του σκακιού και δεν είναι οι παγκόσμιοι κανόνες που υπαγορεύουν τους κανόνες του σκακιού, όσο κι αν το παιχνίδι(σκακιού) θεωρείται αντικειμενικά αληθινό.

Επίσης ακόμα κι αν η επιστήμη είναι αληθής, παραμένει ατελής και μη ολοκληρωμένη μιας και υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα και ανεπίλυτα προβλήματα. Κάτι που τοποθετεί την επιστήμη σε θέση μη φερέγγυα και λειψή σε τελειότητα για να στηρίξει αντικειμενικές αλήθειες.



  Όλα αυτά μου ήρθαν στο νου, καθώς κατά σύμπτωση, αναζητώντας κάτι στο διαδίκτυο, έπεσε το μάτι μου σε μερικές πομπώδεις ιστοσελίδες (νέο)αθεϊστών, σκεπτικιστών και κριτικών της Βίβλου, οι οποίοι κάνοντας επίδειξη των γνώσεών τους (;), αλλά στην πραγματικότητα τη μεροληπτικότητα των σκέψεών τους, τη στενοκεφαλιά και την κακοβουλία τους, αραδιάζουν ιστοσελίδες με δεκάδες λήμματα και παραφυάδες, για ν’ αποδείξουν στον αναγνώστη ότι, όχι μόνον Θεός δεν υπάρχει, όχι μόνο η θρησκεία είναι προϊόν φόβου, αμάθειας και άγνοιας και επιβουλής ραδιούργων ιερέων, αλλά, και Ιησούς δεν υπήρξε ποτέ (!), η Βίβλος βρίθει σφαλμάτων, είναι μυθικής προέλευσης, με δάνεια από παγανιστικούς μύθους, ένα συνονθύλευμα πλαστογραφιών, λαθών, χασμάτων και αντιφάσεων… Και αυτοί είναι οι νέοι διαφωτιστές της ανθρωπότητας, ορθολογιστές, οι οποίοι στηριζόμενοι σε νέα επιστημονικά (sic) δεδομένα, και με ελεύθερη, καθαρή διάνοια, έρχονται να μας απελευθερώσουν από τον σκοταδισμό του Χριστιανισμού και της Βίβλου!…

Για μια στιγμή, σκέφτηκα, ν’ απαντήσω σε κάποια άρθρα προκλητικά, με σύντομες έστω στοχευμένες απαντήσεις, αποδεικνύοντας την αμάθεια και την εμπάθεια των συντακτών τους. Αλλά μετά, αφού το καλοσκέφτηκα, είδα ότι θα ήταν μάταιος κόπος και απώλεια χρόνου, γιατί κατά το αρχαίο ρητό, κανείς δεν πείθεται αν δεν θέλει να πεισθεί (ουκ με πείσεις καν με πείσεις). Για να μη πούμε το πιο εύχρηστο νεοελληνικό ρητό, «τον αράπη κι αν τον πλύνεις το σαπούνι σου χαλάς», που είναι παραλλαγή ενός ρητού της εποχής του προφήτη Ιερεμία, «δύναται ο Αἰθίοψ να αλλάξει τὸ δέρμα αὐτοῦ, ή η πάρδαλις τὰ ποικίλματα αὐτῆς;» (Ιερ. 13:23).



Αντ’ αυτού, προτίμησα να γράψω λίγες αράδες, τις αράδες που ακολουθούν, με μερικές επισημάνσεις γύρω από την βαρύγδουπη… πομπώδη επιχειρηματολογία των εμβριθών αυτών σκεπτικιστών, νέων διαφωτιστών των αμαθών, όπως εμείς. Κι αυτές από τις παρατηρήσεις που έκανα στα όσα ισχυρίζονται και παρουσιάζουν προς χάριν κάποιων αναγνωστών που μπορεί να εντυπωσιαστούν από τα λεγόμενά τους.


Περιεχόμενα άρθρου




[full_width]

Pages