Ο προορισμός του ανθρώπου - Point of view

Εν τάχει

Ο προορισμός του ανθρώπου




Σ’ ένα μεγάλο κατάστημα στο Παρίσι, κάποιος σοβαρός κύριος, μπήκε να ψωνίσει. Σταμάτησε στον όροφο των οικιακών συσκευών κι αμέσως ένας αρμόδιος υπάλληλος φάνηκε για να τον εξυπηρετήσει. Ο κύριος άρχισε να εξετάζει τις διάφορες συσκευές στις βιτρίνες και, κάθε τόσο, έκανε ερωτήσεις στον υπάλληλο:

«Αυτό το είδος σε τι χρησιμεύει;»
«Είναι νέο μηχάνημα, που κόβει τον καφέ. Είναι ηλεκτρι­κό και είναι πολύ χρήσιμο», απάντησε ο υπάλληλος.
«Πόσο στοιχίζει;»
«Χίλια εκατόν Ευρώ, κύριε».
«Αυτό εδώ πέρα σε τι χρησιμεύει;» ξαναρώτησε ο κύριος.
«Είναι πλυντήριο πιάτων. Στοιχίζει 350 Ευρώ, απάντησε ο υπάλληλος.
O κύριος, συνεχίζοντας να εξετάζει, έκανε ερωτήσεις στον υπάλληλο για πολλά είδη και πήρε λεπτομερείς απαντήσεις για τη χρήση τους και την τιμή τους.

Και αφού ψώνισε, ρώτησε τον υπάλληλο:
«Έχετε εδώ μέσα πράγματα άχρηστα;»
«Όχι, κύριε! Κανένα εργοστάσιο δεν βγάζει πράγματα άχρηστα, πόσο μάλλον το εργοστάσιό μας», απάντησε με κάποια έκπληξη ο υπάλληλος.
«Ξέρετε τη χρήση και την αξία όλων αυτών εδώ των ει­δών;» ρώτησε πάλι ο κύριος.
«Βεβαιότατα!» είπε ο υπάλληλος. «Αλλοίμονο αν δεν ήξερα τον σκοπό και την αξία των ειδών μου, τότε τι έπρεπε να ήξερα;»
«Χαίρω πολύ», είπε ο κύριος χαμογελώντας. «Θα μου επιτρέψετε τώρα να σας ρωτήσω κάτι; Αφού ξέρετε το σκοπό τόσων πολλών ειδών του εργοστασίου σας, ΞΕΡΕΤΕ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥΤΟ; Είστε και σεις ένα είδος, που παράγεται από το Ερ­γοστάσιο του Θεού, που λέγεται κόσμος. Όπως οι συσκευές του εργοστασίου σας μένουν μέσα στις βιτρίνες, έτσι κι εσείς γυρίζετε μέσα στη βιτρίνα αυτής της ζωής. Ποιος, λοιπόν, είναι ο προορισμός σας;» Σ' αυτό το ερώτημα, ο υπάλληλος έμεινε άφωνος. Προσπα­θούσε να σκεφθεί για να απαντήσει, καταλαβαίνοντας, όμως, τη δυσκολία, είπε χαμογελώντας:

«Δυστυχώς, κύριε, το ζήτημα αυτό δεν το έχω σκεφθεί ποτέ μέχρι σήμερα ...»
«Ώστε, ξέρεις τον προορισμό τόσων και τόσων άλλων πραγμάτων σ' αυτό τον κόσμο και δεν ξέρεις, λοιπόν, τον προορισμό του εαυτού σου !...» Είπε αργά-αργά ο κύριος.

Αυτή η άγνοια είναι η πιο φοβερή και καταστροφική, για την οποία δεν πρέπει να γελάει ο άνθρωπος, αλλά, αντιθέτως, να κοκκινίζει και να αισθάνεται βαθιά Θλίψη ...

Αγαπητέ μας φίλε, η άγνοια του υπαλλήλου της διήγησής μας είναι άγνοια, που την έχει το μεγαλύτερο μέρος της ανθρω­πότητας. Τη βρίσκουμε τόσο στα κατώτερα στρώματα, όσο και στα ανώτερα. Τόσο στους αγράμματους, όσο και στους επιστή­μονες και τους λόγιους. Η άγνοια του πραγματικού προορισμού του ανθρώπου έφερε σήμερα την ανθρωπότητα στην άθλια κα­τάσταση, που βρίσκεται. Πρέπει, λοιπόν, να προσέξεις για να μάθεις, ποιος είναι ο προορισμός σου σ' αυτόν τον κόσμο, αν δεν το ξέρεις, πρέπει να ενδιαφερθείς ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΚΑI ΝΑ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, επειδή. διαφορετικά, θα είσαι πάντα δυστυχισμένος και η ύπαρξή σου θα είναι μια αποτυχία.



Σας συνιστούμε να διαβάζετε την Αγία Γραφή καθημερινά.Αν δεν έχετε μια Καινή Διαθήκη στο σπίτι σας, γράψτε μας. Θα σας στείλουμε μία δωρεάν.



Ἡ θέωσις,

 ὡς σκοπὸς τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου





«Ο προορισμός του ανθρώπου»

Αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Ματθόπουλος( 1849-1922)
Εκδόσεις «η ΖΩΗ»

Ο σκοπός αυτού του βιβλίου είναι να γνωρίσει ο Χριστιανός αφ’ ενός μεν τις αλήθειες της ορθόδοξης πίστεως μας και αφ’ ετέρου να μάθει τι είναι υποχρεωμένος να κάνει, για να καταρτισθεί, να αναδειχθεί δόκιμος, ευάρεστος και αγαπητός στον Θεό.
Γι΄ αυτό περιέχει περιληπτικά όλα όσα είναι χρήσιμα και αναγκαία να γνωρίζει ο Χριστιανός για τον καταρτισμό, τη μόρφωση και την ηθική τελειοποίησή του.
Περιέχει Δογματική, διότι διατυπώνονται σ’ αυτό τα κυριότερα δόγματα της πίστεως. Εξηγείται δηλαδή από πού πηγάζει και πως χορηγείται στον Χριστιανό η άφεση των αμαρτιών του, η σωτηρία και η αιώνια ζωή. Ποια δύναμη και χάρη του δίνεται με τα άγια Μυστήρια.
Περιλαμβάνει ακόμη και Απολογητική, διότι αναφέρονται οι σπουδαιότεροι λόγοι που αποδεικνύουν τη θεότητα του Χριστού.
Περιλαμβάνει και Ηθική, διότι αναφέρονται τι είναι γενικά η αρετή και τι η κακία και αμαρτία. Αναφέρονται οι νόμοι και οι εντολές, που πρέπει να τηρεί ο Χριστιανός, καθώς και οι αρετές που οφείλει να εφαρμόζει. Αναφέρεται το πώς μπορεί ο άνθρωπος να γνωρίσει την ηθική και πνευματική του κατάσταση, καθώς και τα μέσα, με τα οποία θα αποφεύγει την αμαρτία και θα εργάζεται την αρετή.
Περιλαμβάνει ακόμη και Λειτουργική, διότι αποδεικνύεται σ’ αυτό φανερά η ύψιστη σημασία που έχει η θεία Λειτουργία και εξηγείται ποια είναι η αληθινή και ευάρεστη λατρεία στον Θεό.
Περιλαμβάνει και Ερμηνευτική, διότι για ν’ αποδείξει και επιβεβαιώσει τα διάφορα ζητήματα, παρουσιάζει και ερμηνεύει σ’ αυτό πολλά, τα κυριότερα χωρία της Αγίας Γραφής, που είναι απαραίτητα να γνωρίζουμε.
Επομένως, εκείνος που μελετά αυτό το βιβλίο, θα μαθαίνει όλα αυτά τα σπουδαιότατα ζητήματα που ενδιαφέρουν όποιον θέλει και ποθεί τη σωτηρία του.
Επειδή δε τα θέματα αυτά εξηγούνται το καθένα σε ειδικό κεφάλαιο, με αποδείξεις και επιχειρήματα, γι’ αυτό ο αναγνώστης μπορεί ακόμη να δίνει λόγο σ’ όποιον αναζητεί την αλήθεια ή έχει την ανάγκη της.




Ο προορισμός του ανθρώπου.

Όσοι απιστούν στη θεότητα του Χριστού δεν απιστούν διότι δεν υπάρχουν αποδείξεις.

Οι λόγοι και οι αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού είναι περισσότεροι και ισχυρότεροι από όσους χρειάζονται, για να πείσουν και βεβαιώσουν πλήρως και τον μεγαλύτερο άπιστο και τον μεγαλύτερο υλιστή.

Αλλ’ ίσως πει κάποιος: Αφού είναι τόσο πολλές και τόσο δυνατές οι αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού, γιατί μένουν στην απιστία πολλοί και μάλιστα άνθρωποι που θεωρούνται μορφωμένοι και σοφοί;


Η απιστία τους δεν προέρχεται από το ότι δεν υπάρχουν λόγοι και αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού. Η αιτία της απιστίας τους προέρχεται από αυτούς τους ίδιους, που δε θέλουν να κάνουν καλή χρήση της ελευθερίας τους, για να λύσουν και να τινάξουν από πάνω τους τα δεσμά, που τους κρατάνε στην απιστία.


Ποιες είναι οι αιτίες, για τις οποίες οι άπιστοι δε θέλουν να πιστέψουν.

Οι αιτίες αυτές είναι οι εξής:

1.Ο εγωισμός των ψυχών. Εξαιτίας αυτού, επειδή έχουν μεγάλη και υψηλή ιδέα για τον εαυτό τους, δε θέλουν να δώσουν προσοχή στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Πολύ περισσότερο δε θέλουν να ακούσουν για ταπείνωση και υποταγή στο όνομά Του. Οι ψυχές τους, εξ’ αιτίας του εγωισμού, αισθάνονται μία αποστροφή προ το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.

2. Άλλος δεσμός που τους κρατεί στην απιστία είναι η δόξα του κόσμου. Επειδή δηλαδή οι άνθρωποι που ζουν μακριά από τον Χριστό και το Ευαγγέλιο Του, ειρωνεύονται και περιφρονούν εκείνους, που πιστεύουν και υπακούουν στα λόγια του Χριστού και τους θεωρούν ανθρώπους με περιορισμένο μυαλό, φοβούμενοι και αυτοί μήπως θεωρηθούν τέτοιοι, δείχνουν αδιαφορία και περιφρόνηση στην πίστη και τη θρησκεία του Χριστού.

3. Άλλος δεσμός που δεν τους αφήνει να πιστέψουν, είναι οι σαρκικές ηδονές, η αμαρτία και τα πάθη της ψυχής. Όλα αυτά είναι δυνατά δεσμά, που υποδουλώνουν την ψυχή και την κάνουν αιχμάλωτη, ώστε να προτιμά να είναι δούλη σ’ αυτά, παρά να δώσει προσοχή στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού και να ακολουθήσει την εγκρατή και ενάρετη ζωή του Ευαγγελίου.

4. Μαζί με αυτά τα δεσμά, επειδή έχουν αδιαφορία προς τον Χριστό, ασκεί επίδραση και ο Σατανάς στις ψυχές τους απευθείας ο ίδιος, υποβάλλοντας διάφορους λογισμούς απιστίας. Επίσης δια μέσου ανθρώπων που, αισθανόμενοι αποστροφή προς την αλήθεια, μεταδίδουν το ψέμα, είτε με ομιλίες και τον προφορικό λόγο , είτε με συγγράμματα και λοιπά δημοσιεύματα.



Από το βιβλίο «Ο προορισμός του ανθρώπου»

Αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Ματθόπουλος( 1849-1922)
Εκδόσεις «η ΖΩΗ»



Αθήναι 1η Μαρτίου 1913
Αρχιμ. ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΜΑΤΘΟΠΟΥΛΟΣ



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ:
Για να το διαβάσετε σε "πλήρη οθόνη" πατήστε το 1ο από αριστερά σύμβολο που βρίσκεται στην βάση του κειμένου.









Για να το "κατεβάσετε" ελεύθερα χωρίς κωδικό, σε μορφή pdf, πατήστε το βελάκι προς τα κάτω με τίτλο Λήψη(download).









ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Κλικ εδώ και διάβασέ το!
ebook (ηλεκτρονικό βιβλίο)


Ο ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ
Του
ΤΖΟΤΖΕΦ ΜΠΕΝΝΕΡ
ΡΟΜΠΕΡΤ ΗΛΙΑΣ ΝΑΤΖΕΜΥ
Θεωρώ μεγάλη τιμή και χαρά την ευκαιρία να γράψω τα σχόλια αυτά επί των κειμένων του βιβλίου «Υπερπροσωπική Ζωή», του Joseph Benner, επειδή το βιβλίο αυτό με έχει βοηθήσει εξαιρετικά στις σχέσεις μου τόσον με τον εαυτό μου όσον και με τον Θεό.
Ίσως αναρωτηθείτε γιατί έχω την άποψη ότι χρειάζεται σχολιασμό, κι επίσης με ποιo δικαίωμα πιστεύω ότι είμαι ικανός και κατάλληλος να ερμηνεύσω το βιβλίο αυτό για τους άλλους ανθρώπους.
Η απάντηση θα δοθεί πρώτα στην πρώτην ερώτηση, κι αυτή είναι ότι αισθάνθηκα μιαν εσωτερικήν ώθηση. Αν δε μιλήσομε σύμφωνα με το πνεύμα του ίδιου του βιβλίου, θα έλεγα πως έχω την συναίσθηση ότι με οδηγεί ο Οικουμενικός μας Εαυτός. Ας σημειωθεί ότι από περίπου δέκα χρόνια τώρα προσφέρω μια σειρά μαθημάτων στα οποία μελετούμε το βιβλίο αυτό με κάθε λεπτομέριεα, προσπαθώντας να κατανοήσομε τις βαθύτερες έννοιες της διδασκαλίας του, ώστε να κατορθώσομε να την εφαρμόζομε στη ζωή μας. Κατά την διάρκεια των χρόνων αυτών παρετήρησα ότι γίνονται αρκετές παρανοήσεις που οδήγησαν κατά καιρούς σε μη ορθά συμπεράσματα.
Στόχος λοιπόν δεν είναι η ερμηνεία του βιβλίου αυτού, αλλά η αποσαφήνιση ορισμένων πιθανών παρερμηνειών, οι οποίες πράγματι συμβαίνουν συχνά όταν ασχολούμεθα με την κατανόηση τόσο υψηλών πνευματικών αληθειών, όπως οι αλήθειες που υπάρχουν στα κείμενα του Benner. Ο δε κίνδυνος από τις παρερμηνείες αυτές είναι η πιθανότητα δημιουργίας πνευματικού εγωισμού, συναισθημάτων ανωτερότητας ή και ακόμη μεγαλύτερης αίσθησης ξεχωριστότητας από τους άλλους ανρώπους.
Δεύτερος κίνδυνος που ελλοχεύει επίσης για τον άπειρο αναγνώστη είναι η περίπτωση κατά την οποία, κατά παρερμηνείαν ορισμένων εδαφίων, θα νομίσει ότι επιτρέπεται να κάνει κανείς ό,τι θέλει, να θεωρήσει κάθε τέτοιαν ενέργειά του «πνευμάτική», και να πιστέψει ότι δεν χρειάζεται εκ μέρους του καμία πνευματική προσπάθεια αλλαγής, επειδή θα τα κάνει όλα ο Θεός.

Η σύσταση είναι να φροντίσει ο αναγνώστης να αποφύγει τρεις κυρίως πιθανές παρανοήσεις:
  1. Δεν είμεθα μόνον εμείς θεϊκοί. Ο Οικουμενικός Εαυτός μας ενηπάρχει σε όλα τα ανθρώπινα πλάσματα, επομένως δεν είμεθα ανώτεροι από κανέναν άλλον.
  2. Το γεγονός ότι κάθε τι που έχομε κάνει στο παρελθόν έχει επιτραπεί από την εντός μας Οικουμενική Συνειδητότητα δεν μας παρέχει το δικαίωμα νακάνομε ό,τι θέλομε, και δεν μας απαλλάσσει από την ευθύνη την οποία έχομε για τα κίνητρα και τις πράξεις μας, τόσο για το παρελθόν, όσο και για το μέλλον.
  3. Το γεγονός ότι αυτή η Μία Οικουμενική Συνειδητότητα είναι υπεύθυνη για κάθε ανάπτυξη και εξέλιξηδεν μας απαλλάσσει της ανάγκης να καλλιεργούμε πνευματική διάκριση ή να κάνομε πνευματικές προσπάθειες.
Ασφαλώς τα σχόλια που ακολουθούν είναι αποτέλεσμα των προσωπικών εμπειριών και πεποιθήσεων του συγγραφέα τους, έχει καταβληθεί όμως κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μην επηρεαστεί η προσωπική ερμηνεία που πιθανόν να δώσει κάθε αναγνω΄στης στο βιβλίο. Παρ’ όλα αυτά, είναι βέβαιον ότι αρκετοί μελετητές θα περάσουν από το στάδιο των παρερμηνειών, ώστε να πάρουν τα μαθήματα που τους είναι απαραίτητα στην παρούσα φάση της εξελικτικής τους πορείας. Συνήθως όλοι μας έχομε την ικανότητα να μην βλέπομε αυτά που δεν είμεθα έτοιμοι να δούμε.
Γενικά οι περισσότερες εξηγήσεις δίδονται στα πρώτα κεφάλαια, εκεί όπου οι ιδέες πρωτοεμφανίζονται, ενώ όσο προχωρούμε στα κείμενα, οι έννοιες γίνονται όλο και πιο οικείες, και το ίδιο συμβαίνει και με την γλώσσα και την κάπως δύσκολη ορολογία τους.
Είναι ίσως σωστό να τονιστεί ότι το βιβλίο αυτό δεν είναι κατάλληλο για τους περισσότερους, οι οποίοι μόλις αρχίζουν την πορεία στην πνευματικήν αναζήτηση. Αν όμως τα κείμενα αυτά του Benner, μαζί με τα σχόλιά τους, ήλθαν στα χέρια σας, τότε είναι πιθανόν να έφτασε και για σας το πλήρωμα του χρόνου ώστε να ανακαλύψετε αυτόν τον θησαυρό. Δεν αποκλείεται όταν τα διαβάσετε, να μην αισθανθείτε την έμπνευση και την ευχαρίστητη που θα έπρεπε να προσφέρει η μελέτη τους. Τότε αφήστε το βιβλίο στη βιβλιοθήκη σας, και ξαναπάρτε το στα χέρια σας μετά από κάποιο διάστημα. Είναι πιθανόν να το δείτε με άλλο μάτι, να θεωρήσεετε ότι δεν είναι το ίδιο που αφήσατε στην άκρη πριν από τόσον καιρό, ίσως και να αντιληφθείτε ότι δεν είστε ο ίδιος άνθρωπος που το πρωτοπήρε στα χέρια του κάποτε.
Θα παρατηρήσετε ότι τα Σχόλια ακολουθούν κάθε κεφάλαιο των
εννοιολογική ενότητα, ώστε να είναι ευχερέστερη στον μελετητή η αναδρομή στα κεφάλαια και στα εδάφια.
Το μήνυμα του βιβλίου, παρ’ όλο που είναι πανάρχαιο και εμφανίζεται στην εσωτερική διδασκαλία κάθε θρησκείας και πνευματικής φιλοσοφίας, δεν έχει μεταδοθεί ακόμη στους περισσότερους από εμάς. Και το κύριο μήνυμα είναι ότι ο Θεός ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ κάποιος απόμακρος, σκληρός τιμωρός, που έπλασε τον άνθρωπο, μετά τον εγκατέλειψε χωρίς καθοδήγηση, και στο τέλος τον κατηγορεί και τον καταδικάζει για τα ελαττώματα με τα οποία ο Ίδιος τον δημιούργησε.
Ο Θεός του βιβλίου αυτού, παρ’ όλο που είναι Απεριόριστος, Ασύλληπτος και πανταχού Παρών, υπάρχει και μέσα στον άνθρωπο. Τον καθοδηγεί και εκφράζεται μέσω αυτού. Ο Θεός, κατά τον Benner, είναι πάντοτε «μεθ’ ημών» δείχνοντάς μας τον δρόμο, παρέχοντάς μας τις ευκαιρίες (με την διατήρηση βέβαια της ελευθερίας μας να τις αξιοποιήσουμε ή όχι) ώστε να εξελιχθούμε και να γίνομε αυτό που πάντα στην ουσία μας είμεθα: συν-ειδητοί συν-εργάτες και συν-δημιουργοί, μαζί Του.
Με αυτόν τον τρόπο συνειδητοποιούμε την έννοια του Οικουμενικού Εαυτού μας. Ο προσωπικός εαυτός μας εκφράζεται μέσα από το σώμα μας και δημιουργεί, καθοδηγεί και κυβερνά όλα τα κύτταρα του σώματός μας. Ο Οικουμενικός Εαυτός έχει για σώμα όλο το Σύμπαν, και δημιουργεί, συντηρεί και καθοδηγεί ολόκληρη την δημιουργία. Ο υλικός άνθρωπος, αποτελών μέρος της δημιουργίας, είναι μίαν έκφραση και εκδήλωση του Οικουμενικού Εαυτού. Και ‘σεις και εγώ είμεθα εκφάσεις του Οικουμενικού Εαυτού. Και το βιβλίο αυτό μας δείχνει πώς θα κατορθώσομε να έλθομε σε επαφή με τον Οικουμενικόν αυτόν Εαυτόν, ο οποίος εκφράζεται μέσα από εμάς.
Εις το τέλος του βιβλίου υπάρχουν επτά Παραρτήματα.
Το πρώτο περιλαμβάνι αποσπάσματα από άλλες πηγές περί του Οικουμενικού μας Εαυτού, της Θείας μας Φύσης.
Το δεύτερο παρουσιάζει μερικά πρότυπα, ή θεωρίες, οι οποίες μας βοηθούν να συλλάβομε και να κατανοήσομε την σχέση μεταξύ ατομικού και οικουμενικού.
Το τρίτο προσφέρει διάφορες τεχνικές ώστε να βιώσομε τις αλήθειες που παρουσιάζονται στο βιβλίο αυτό συνολικά, δηλ. Τόσο στο βασικό κείμενο του Benner, όσο και στα σχόλια του Ρ.Η. Νατζέμυ, σε βάθος μεγαλύτερο και σε συσχετισμό με την καθημερινή μας ζωή.
Το τέταρτο παρέχει ένα υπόδειγμα ώστε να κατανοήσομε το αίνιγμα του Θεού με μορφή, και χωρίς μορφή.
Το πέμπτο παράρτημα περιέχει μερικά δείγματα επικοινωνίας που θα ήτο δυνατόν να έχει ο προσωπικός μας εαυτός με τον Οικουμενικό Εαυτό, με την μορφή συνομιλίας. Η ελπίδα είναι ότι οι συνομιλίες αυτές θα χρησιμεύσουν σαν κίνητρο για ένα παρόμοιο διάλογο του αναγνώστη με τον Υπερπροσωπικό Εαυτό του, όπως αυτός τον αντιλαμβάνεται.
Το έκτο παράρτημα περιέχει κάποιες σκέψεις επί της Μετενσάρκωσης, ενώ το έβδομο περιλαμβάνει σταχυολογημένα αποσπάσματα από λόγους γνωστών διανοητών και σοφών που αναφέρονται στο ίδιο θέμα.
Το όγδοο παράρτημα αναφέρεται σε Κείμενα της Ορθοδοξίας σχετικά με τον εντός μας Θεό και την θέωση σαν τελικό προορισμό του ανθρώπου. Σύσταση προς τον μελετητή να διαβάσει τα κείμενα του παραρτήματος μετά το κεφάλαιο VII «Ο ΛΟΓΟΣ».
Το ένατο τέλος περιλαβμάνει μερικές απόψεις του μεταφραστή, και ακολουθείται από ένα γλωσσάριο προς διευκόλυνση όσων δεν έχουν μεγάλην εξοικείωση με την ορολογία των βιβλίων*.
Η ελπίδα μας είναι ότι οι αναγνώστες θα τα θεωρήσουν όλα αυτά χρήσιμα.
Μια τελευταία παραίνεση προς τους αναγνώστες, πριν προχωρήσομε στην παράθεση και σχολιασμό των κειμένων: Μείνετε πιστοί στην δική σας εσωτερική φωνή. Αν διαβάσετε κάτι εδώ, γιατο οποίο η εντός σας συναίσθηση είναι ότι θα πρέπει να ερμηνευθεί διαφορετικά, τότε ζητείστε την δική σας ερμηνεία. Μην αποδεχθείτε τίποτε το οποίο δεν θεωρείτε σωστό ή δεν το νιώθετε δικό σας.
Ρόμπερτ Ηλίας Νατζέμυ  
Πως να κάνετε την δωρεά σας. 
H προσφορά για το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι μόνο 10 Ευρώ
Και θα σταλεί σαν email μετά από την προσφορά σας.
Μπορείτε να κάνετε την δωρεά σας με τους εξής τρόπους:
1. Σε ένα από τα γραφεία μας, Στο Χαλάνδρι (210 6818151, 210 6818220), Μυρρινούντα (22990 40314,  5,  6)  ή Π. Φάληρο.
2. Με κατάθεση στην τράπεζα ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ
ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ 72161242242
GR7501107210000072161242242
Όλγα Τσιμπανούλη
3. Με Ταχυδρομική επιταγή στην Όλγα Τσιμπανούλη, ΤΘ 93, 19003 Μαρκόπουλο
4. Μέσω Papal στο ίντερνετ (κάντε κλικ πιο κάτω)
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις στείλτε μας ένα email στο armoniki@holisticharmony.com και στο ren@otenet.gr και ενημερώστε μας για την δωρεά σας, ώστε να σας στείλουμε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις.
Αν κάνετε κατάθεση στην τράπεζα ή στο ταχυδρομείο, στείλτε μας τα στοιχεία για την διεύθυνση σας ώστε να σας στείλουμε μια απόδειξη.


Αρμονική ζωή


Pages