Σ’ ένα μεγάλο κατάστημα στο Παρίσι, κάποιος σοβαρός κύριος, μπήκε να ψωνίσει. Σταμάτησε στον όροφο των οικιακών συσκευών κι αμέσως ένας αρμόδιος υπάλληλος φάνηκε για να τον εξυπηρετήσει. Ο κύριος άρχισε να εξετάζει τις διάφορες συσκευές στις βιτρίνες και, κάθε τόσο, έκανε ερωτήσεις στον υπάλληλο:
«Αυτό το είδος σε τι χρησιμεύει;»
«Είναι νέο μηχάνημα, που κόβει τον καφέ. Είναι ηλεκτρικό και είναι πολύ χρήσιμο», απάντησε ο υπάλληλος.
«Πόσο στοιχίζει;»
«Χίλια εκατόν Ευρώ, κύριε».
«Αυτό εδώ πέρα σε τι χρησιμεύει;» ξαναρώτησε ο κύριος.
«Είναι πλυντήριο πιάτων. Στοιχίζει 350 Ευρώ, απάντησε ο υπάλληλος.
O κύριος, συνεχίζοντας να εξετάζει, έκανε ερωτήσεις στον υπάλληλο για πολλά είδη και πήρε λεπτομερείς απαντήσεις για τη χρήση τους και την τιμή τους.
Και αφού ψώνισε, ρώτησε τον υπάλληλο:
«Έχετε εδώ μέσα πράγματα άχρηστα;»
«Όχι, κύριε! Κανένα εργοστάσιο δεν βγάζει πράγματα άχρηστα, πόσο μάλλον το εργοστάσιό μας», απάντησε με κάποια έκπληξη ο υπάλληλος.
«Ξέρετε τη χρήση και την αξία όλων αυτών εδώ των ειδών;» ρώτησε πάλι ο κύριος.
«Βεβαιότατα!» είπε ο υπάλληλος. «Αλλοίμονο αν δεν ήξερα τον σκοπό και την αξία των ειδών μου, τότε τι έπρεπε να ήξερα;»
«Χαίρω πολύ», είπε ο κύριος χαμογελώντας. «Θα μου επιτρέψετε τώρα να σας ρωτήσω κάτι; Αφού ξέρετε το σκοπό τόσων πολλών ειδών του εργοστασίου σας, ΞΕΡΕΤΕ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥΤΟ; Είστε και σεις ένα είδος, που παράγεται από το Εργοστάσιο του Θεού, που λέγεται κόσμος. Όπως οι συσκευές του εργοστασίου σας μένουν μέσα στις βιτρίνες, έτσι κι εσείς γυρίζετε μέσα στη βιτρίνα αυτής της ζωής. Ποιος, λοιπόν, είναι ο προορισμός σας;» Σ' αυτό το ερώτημα, ο υπάλληλος έμεινε άφωνος. Προσπαθούσε να σκεφθεί για να απαντήσει, καταλαβαίνοντας, όμως, τη δυσκολία, είπε χαμογελώντας:
«Δυστυχώς, κύριε, το ζήτημα αυτό δεν το έχω σκεφθεί ποτέ μέχρι σήμερα ...»
«Ώστε, ξέρεις τον προορισμό τόσων και τόσων άλλων πραγμάτων σ' αυτό τον κόσμο και δεν ξέρεις, λοιπόν, τον προορισμό του εαυτού σου !...» Είπε αργά-αργά ο κύριος.
Αυτή η άγνοια είναι η πιο φοβερή και καταστροφική, για την οποία δεν πρέπει να γελάει ο άνθρωπος, αλλά, αντιθέτως, να κοκκινίζει και να αισθάνεται βαθιά Θλίψη ...
Αγαπητέ μας φίλε, η άγνοια του υπαλλήλου της διήγησής μας είναι άγνοια, που την έχει το μεγαλύτερο μέρος της ανθρωπότητας. Τη βρίσκουμε τόσο στα κατώτερα στρώματα, όσο και στα ανώτερα. Τόσο στους αγράμματους, όσο και στους επιστήμονες και τους λόγιους. Η άγνοια του πραγματικού προορισμού του ανθρώπου έφερε σήμερα την ανθρωπότητα στην άθλια κατάσταση, που βρίσκεται. Πρέπει, λοιπόν, να προσέξεις για να μάθεις, ποιος είναι ο προορισμός σου σ' αυτόν τον κόσμο, αν δεν το ξέρεις, πρέπει να ενδιαφερθείς ΝΑ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΚΑI ΝΑ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, επειδή. διαφορετικά, θα είσαι πάντα δυστυχισμένος και η ύπαρξή σου θα είναι μια αποτυχία.
Σας συνιστούμε να διαβάζετε την Αγία Γραφή καθημερινά.Αν δεν έχετε μια Καινή Διαθήκη στο σπίτι σας, γράψτε μας. Θα σας στείλουμε μία δωρεάν.
Ἡ θέωσις,
ὡς σκοπὸς τῆς ζωῆς τοῦ ἀνθρώπου
«Ο προορισμός του ανθρώπου»
Αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Ματθόπουλος( 1849-1922)
Εκδόσεις «η ΖΩΗ»
Ο σκοπός αυτού του βιβλίου είναι να γνωρίσει ο Χριστιανός αφ’ ενός μεν τις αλήθειες της ορθόδοξης πίστεως μας και αφ’ ετέρου να μάθει τι είναι υποχρεωμένος να κάνει, για να καταρτισθεί, να αναδειχθεί δόκιμος, ευάρεστος και αγαπητός στον Θεό.
Γι΄ αυτό περιέχει περιληπτικά όλα όσα είναι χρήσιμα και αναγκαία να γνωρίζει ο Χριστιανός για τον καταρτισμό, τη μόρφωση και την ηθική τελειοποίησή του.
Περιέχει Δογματική, διότι διατυπώνονται σ’ αυτό τα κυριότερα δόγματα της πίστεως. Εξηγείται δηλαδή από πού πηγάζει και πως χορηγείται στον Χριστιανό η άφεση των αμαρτιών του, η σωτηρία και η αιώνια ζωή. Ποια δύναμη και χάρη του δίνεται με τα άγια Μυστήρια.
Περιλαμβάνει ακόμη και Απολογητική, διότι αναφέρονται οι σπουδαιότεροι λόγοι που αποδεικνύουν τη θεότητα του Χριστού.
Περιλαμβάνει και Ηθική, διότι αναφέρονται τι είναι γενικά η αρετή και τι η κακία και αμαρτία. Αναφέρονται οι νόμοι και οι εντολές, που πρέπει να τηρεί ο Χριστιανός, καθώς και οι αρετές που οφείλει να εφαρμόζει. Αναφέρεται το πώς μπορεί ο άνθρωπος να γνωρίσει την ηθική και πνευματική του κατάσταση, καθώς και τα μέσα, με τα οποία θα αποφεύγει την αμαρτία και θα εργάζεται την αρετή.
Περιλαμβάνει ακόμη και Λειτουργική, διότι αποδεικνύεται σ’ αυτό φανερά η ύψιστη σημασία που έχει η θεία Λειτουργία και εξηγείται ποια είναι η αληθινή και ευάρεστη λατρεία στον Θεό.
Περιλαμβάνει και Ερμηνευτική, διότι για ν’ αποδείξει και επιβεβαιώσει τα διάφορα ζητήματα, παρουσιάζει και ερμηνεύει σ’ αυτό πολλά, τα κυριότερα χωρία της Αγίας Γραφής, που είναι απαραίτητα να γνωρίζουμε.
Επομένως, εκείνος που μελετά αυτό το βιβλίο, θα μαθαίνει όλα αυτά τα σπουδαιότατα ζητήματα που ενδιαφέρουν όποιον θέλει και ποθεί τη σωτηρία του.
Επειδή δε τα θέματα αυτά εξηγούνται το καθένα σε ειδικό κεφάλαιο, με αποδείξεις και επιχειρήματα, γι’ αυτό ο αναγνώστης μπορεί ακόμη να δίνει λόγο σ’ όποιον αναζητεί την αλήθεια ή έχει την ανάγκη της.
Περιέχει Δογματική, διότι διατυπώνονται σ’ αυτό τα κυριότερα δόγματα της πίστεως. Εξηγείται δηλαδή από πού πηγάζει και πως χορηγείται στον Χριστιανό η άφεση των αμαρτιών του, η σωτηρία και η αιώνια ζωή. Ποια δύναμη και χάρη του δίνεται με τα άγια Μυστήρια.
Περιλαμβάνει ακόμη και Απολογητική, διότι αναφέρονται οι σπουδαιότεροι λόγοι που αποδεικνύουν τη θεότητα του Χριστού.
Περιλαμβάνει και Ηθική, διότι αναφέρονται τι είναι γενικά η αρετή και τι η κακία και αμαρτία. Αναφέρονται οι νόμοι και οι εντολές, που πρέπει να τηρεί ο Χριστιανός, καθώς και οι αρετές που οφείλει να εφαρμόζει. Αναφέρεται το πώς μπορεί ο άνθρωπος να γνωρίσει την ηθική και πνευματική του κατάσταση, καθώς και τα μέσα, με τα οποία θα αποφεύγει την αμαρτία και θα εργάζεται την αρετή.
Περιλαμβάνει ακόμη και Λειτουργική, διότι αποδεικνύεται σ’ αυτό φανερά η ύψιστη σημασία που έχει η θεία Λειτουργία και εξηγείται ποια είναι η αληθινή και ευάρεστη λατρεία στον Θεό.
Περιλαμβάνει και Ερμηνευτική, διότι για ν’ αποδείξει και επιβεβαιώσει τα διάφορα ζητήματα, παρουσιάζει και ερμηνεύει σ’ αυτό πολλά, τα κυριότερα χωρία της Αγίας Γραφής, που είναι απαραίτητα να γνωρίζουμε.
Επομένως, εκείνος που μελετά αυτό το βιβλίο, θα μαθαίνει όλα αυτά τα σπουδαιότατα ζητήματα που ενδιαφέρουν όποιον θέλει και ποθεί τη σωτηρία του.
Επειδή δε τα θέματα αυτά εξηγούνται το καθένα σε ειδικό κεφάλαιο, με αποδείξεις και επιχειρήματα, γι’ αυτό ο αναγνώστης μπορεί ακόμη να δίνει λόγο σ’ όποιον αναζητεί την αλήθεια ή έχει την ανάγκη της.
Ο προορισμός του ανθρώπου.
Όσοι απιστούν στη θεότητα του Χριστού δεν απιστούν διότι δεν υπάρχουν αποδείξεις.
Οι λόγοι και οι αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού είναι περισσότεροι και ισχυρότεροι από όσους χρειάζονται, για να πείσουν και βεβαιώσουν πλήρως και τον μεγαλύτερο άπιστο και τον μεγαλύτερο υλιστή.
Αλλ’ ίσως πει κάποιος: Αφού είναι τόσο πολλές και τόσο δυνατές οι αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού, γιατί μένουν στην απιστία πολλοί και μάλιστα άνθρωποι που θεωρούνται μορφωμένοι και σοφοί;
Η απιστία τους δεν προέρχεται από το ότι δεν υπάρχουν λόγοι και αποδείξεις για τη θεότητα του Ιησού Χριστού. Η αιτία της απιστίας τους προέρχεται από αυτούς τους ίδιους, που δε θέλουν να κάνουν καλή χρήση της ελευθερίας τους, για να λύσουν και να τινάξουν από πάνω τους τα δεσμά, που τους κρατάνε στην απιστία.
Ποιες είναι οι αιτίες, για τις οποίες οι άπιστοι δε θέλουν να πιστέψουν.
Οι αιτίες αυτές είναι οι εξής:
1.Ο εγωισμός των ψυχών. Εξαιτίας αυτού, επειδή έχουν μεγάλη και υψηλή ιδέα για τον εαυτό τους, δε θέλουν να δώσουν προσοχή στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Πολύ περισσότερο δε θέλουν να ακούσουν για ταπείνωση και υποταγή στο όνομά Του. Οι ψυχές τους, εξ’ αιτίας του εγωισμού, αισθάνονται μία αποστροφή προ το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
2. Άλλος δεσμός που τους κρατεί στην απιστία είναι η δόξα του κόσμου. Επειδή δηλαδή οι άνθρωποι που ζουν μακριά από τον Χριστό και το Ευαγγέλιο Του, ειρωνεύονται και περιφρονούν εκείνους, που πιστεύουν και υπακούουν στα λόγια του Χριστού και τους θεωρούν ανθρώπους με περιορισμένο μυαλό, φοβούμενοι και αυτοί μήπως θεωρηθούν τέτοιοι, δείχνουν αδιαφορία και περιφρόνηση στην πίστη και τη θρησκεία του Χριστού.
3. Άλλος δεσμός που δεν τους αφήνει να πιστέψουν, είναι οι σαρκικές ηδονές, η αμαρτία και τα πάθη της ψυχής. Όλα αυτά είναι δυνατά δεσμά, που υποδουλώνουν την ψυχή και την κάνουν αιχμάλωτη, ώστε να προτιμά να είναι δούλη σ’ αυτά, παρά να δώσει προσοχή στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού και να ακολουθήσει την εγκρατή και ενάρετη ζωή του Ευαγγελίου.
4. Μαζί με αυτά τα δεσμά, επειδή έχουν αδιαφορία προς τον Χριστό, ασκεί επίδραση και ο Σατανάς στις ψυχές τους απευθείας ο ίδιος, υποβάλλοντας διάφορους λογισμούς απιστίας. Επίσης δια μέσου ανθρώπων που, αισθανόμενοι αποστροφή προς την αλήθεια, μεταδίδουν το ψέμα, είτε με ομιλίες και τον προφορικό λόγο , είτε με συγγράμματα και λοιπά δημοσιεύματα.
Από το βιβλίο «Ο προορισμός του ανθρώπου»
Αρχιμανδρίτης Ευσέβιος Ματθόπουλος( 1849-1922)
Εκδόσεις «η ΖΩΗ»
ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Κλικ εδώ και διάβασέ το!
ebook (ηλεκτρονικό βιβλίο)
Αρμονική ζωή