Αν ξέρετε ότι η απάντηση σ’ αυτή την κλισέ ερώτηση θα είναι ένα ξερό «καλά», τότε ήρθε η ώρα να ανακαλύψετε νέους τρόπους να «αποσπάσετε» τις πολύτιμες πληροφορίες.
Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, αν θέλουμε να καταφέρουμε να αποσπάσουμε τις πολύτιμες πληροφορίες, θα πρέπει να το κάνουμε… πλαγίως και να ρωτήσουμε «πώς πέρασες;» χωρίς όμως να το ρωτήσουμε! Δύσκολο; Όχι και τόσο! Απλά, επιδείξτε διπλωματία και ξεκινήστε την κουβέντα με άλλες φράσεις όπως:
- Ποιο ήταν το πιο συναρπαστικό πράγμα που συνέβη στο σχολείο σήμερα;
- Πες μου κάτι αστείο που σε έκανε να γελάσεις.
- Με ποιον θα ήθελες να κάθεσαι μαζί στην τάξη, εάν είχες τη δυνατότητα να διαλέξεις; Και, κυρίως, με ποιον δεν θα ήθελες να κάθεστε δίπλα δίπλα και γιατί;
- Σε ποιο σημείο σου αρέσει να περνάς το διάλειμμα;
- Έγινε κάτι πραγματικά παράξενο;
- Χρειάστηκε σήμερα να βοηθήσεις κάποιον και με ποιο τρόπο;
- Ζήτησες σήμερα τη βοήθεια κάποιου και για ποιο λόγο;
- Πες μου ένα καινούριο πράγμα που έμαθες σήμερα.
- Ποια ήταν η καλύτερη στιγμή της ημέρας;
- Βαρέθηκες κάποια στιγμή και πότε;
- Εάν προσγειωνόταν ένα διαστημόπλοιο στο σχολείο σου και έπαιρνε μαζί του κάποιον από την τάξη σου, ποιος θα ήθελες να είναι;
- Ποια λέξη είπε ο δάσκαλος ή η δασκάλα σου περισσότερες φορές σήμερα;
-Τι θα σου άρεσε να κάνετε περισσότερο τις επόμενες μέρες; Τι θα σου άρεσε να κάνετελιγότερο;
- Ποιο θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα έκανες εάν αύριο ου έλεγαν ότι θα είσαι εσύ ο δάσκαλος ή η δασκάλα της τάξης για μια μέρα;
- Με ποιον προτιμάς να παίζεις στο διάλειμμα;
Δοκιμάστε το και θα διαπιστώσετε ότι κάποιες φορές οι απαντήσεις του παιδιού θα σας ξαφνιάσουν ή θα αποκαλύψουν ενδιαφέροντα ζητήματα, όπως η ύπαρξη κάποιου παιδιού που του δημιουργεί προβλήματα ή σε ποιο μάθημα έχει ιδιαίτερη κλίση. Αφήστε ελεύθερη τη φαντασία σας και σκαρφιστείτε και άλλες ερωτήσεις, όπως αυτή με το διαστημόπλοιο, που προσφέρουν στο παιδί ένα μη απειλητικό τρόπο για να μιλήσει για ζητήματα που του προκαλούν στρες ή φόβο.