Μέρος 1
Ο
Ιησούς
Χριστός
είπε
:
(
ΙΩΑΝΝΗ
15:1-5
)
1-
Εγώ
είμαι
η
άμπελος
η
αληθινή,
και
ο
Πατήρ
μου
είναι
ο
γεωργός.
2-
Παν
κλήμα
εν
εμοί
μη
φέρον
καρπόν,
εκόπτει
αυτό,
και
παν
το
φέρον
καρπόν
καθαρίζει
αυτό,
δια
να
φέρει
πλειότερον
καρπόν.
3-
Τώρα
σεις
είσθε
καθαροί,
δια
τον
Λόγον
τον
οποίον
ελάλησα
προς
εσάς.
4-
Μείνατε
εν
εμοί
και
εγώ
εν
υμίν.
Καθώς
το
κλήμα
δεν
δύναται
να
φέρει
καρπόν
αφ’
εαυτού,
εάν
δεν
μείνει
εν
τη
αμπέλω
ούτως
ουδέ
εσείς
εάν
δεν
μείνετε
εν
εμοί.
5-
Εγώ
είμαι
η
άμπελος,
σεις
τα
κλήματα
«ο
μένων
εν
εμοί,
και
εγώ
εν
αυτώ,
ούτος
φέρει
καρπόν
πολύ»
διότι
χωρίς
εμού
δεν
δύνασθε
να
κάμειτε
ουδέν.
Ο
Κύριος
δηλώνει
«
Είμαι
».
Δεν
λέει
έχω
μία
αληθινή
άμπελο. Αυτός
είπε:
Είμαι
η
άμπελος
η
αληθινή.
Αυτό
σημαίνει
ότι
η αληθινή
άμπελος
είναι
ένα
πρόσωπο.
Και
όχι
οποιοδήποτε πρόσωπο,
είναι
ο
Κύριος
Ιησούς
Χριστός.
Ο
Θεός
Πατέρας
είναι
ο
κηπουρός,
ο
γεωργός,
ο
μόνος,
ο
ένας,
ο
οποίος
είναι
βέβαιος
ότι
η
άμπελος
θα
φέρει
καρπό.
Το
εδάφιο
2
αποκαλύπτει
ότι
κάθε
κλήμα
που
είναι
σ’
Αυτόν
και
έχει
προοπτικές
να
φέρει
καρπό
(δηλαδή
κάθε
αληθινός
πιστός
)
είναι
συνεχώς
καθαριζόμενος.
Σημειώστε
ότι
η
λέξη
καθαρίζει
είναι
σε
χρόνο
ενεστώτα.
Υπάρχει
ένας
συνεχής
καθαρισμός,
ένα
ραφινάρισμα,
που
συμβαίνει
για
να
μας
κάνει
να
φέρουμε
περισσότερο
καρπό.
Εξ
αιτίας
του
Λόγου
που
είπε
ο
Κύριός
μας
στο
εδάφιο
3
εσείς
κι
εγώ
είναι
δυνατόν
να
μείνουμε
σ’
Αυτόν,
έτσι
που
Αυτός
να
μπορεί
να
κάνει
αυτήν
την
εργασία
σε
μας.
Ο
Ιησούς
είπε:
Μείνατε
σε
εμένα
και
εγώ
σε
σας.
Στο
εδάφιο
5
επαναλαμβάνει
αυτή
τη
σκέψη:
Ο
μένων
εν
εμοί
και
εγώ
εν
αυτώ,
ούτος
φέρει
καρπόν
πολύν,
διότι
χωρίς
εμού
δεν
δύνασθε
να
κάμειτε
ουδέν.
Στο
Ιωάννη
15:16
ο
Κύριος
δηλώνει:
Σεις
δεν
εξελέξατε
εμέ
αλλά
εγώ
εξέλεξα
εσάς
και
σας
διέταξα,
δια
να
υπάγετε
σεις
και
να
κάμετε
καρπόν
και
ο
καρπός
σας
να
μένει,
ώστε
ότι
αν
ζητήσετε
παρά
του
Πατρός
εν
τω
ονόματί
μου,
να
σας
δώσει
αυτό.
Ο
πνευματικός
καρπός
δεν
είναι
κάτι
που
μπορείτε
να
το
κατασκευάσετε
.
Η
πηγή
του
πνευματικού
καρπού
είναι
η
παρουσία
του
Θεού.
Εσείς
δεν
χρειάζεται
να
δουλέψετε
γι’
αυτό,
μόνο
να
το
φέρετε.
Αυτός
είναι
η
άμπελος
η
αληθινή,
γι
’
αυτό
μη
ζητάτε
κάτι,
ζητήστε
Εκείνον.
Ας
δούμε
τρία
απλά
βήματα
που
θα
σας
καταστήσουν
ικανούς
να
μένετε
στην
παρουσία
του
Θεού
συνεχώς
έτσι
ώστε
να
μπορέσετε
να
φέρετε
πνευματικό
καρπό:
1.
ΕΛΑΤΕ
ΝΑ
ΓΝΩΡΙΣΕΤΕ
ΤΟΝ
ΚΥΡΙΟ
ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
Ο
Ιησούς
δεν
μίλησε
για
το
θα
«
μείνετε
»
σαν
συναίσθημα.
Αυτός
μίλησε
για
το
θα
«
μείνετε
»
εννοώντας
«
μέσα
»
στην
Θεϊκή
παρουσία.
Αρχίστε
να
ζητάτε
τον
Κύριο
μέσω
του
Λόγου
Του
και
της
προσευχής.
Μην
αρχίσετε
με
μία
λίστα
προσευχής,
περιμένετε
μπροστά
Του
καλωσορίστε
την
παρουσία
Του
εκεί
στο
δωμάτιο
που
κάθεστε
παίρνοντας
θάρρος
από
τον
Λόγο
ο
οποίος
μας
λέει
να
πλησιάζουμε
με
παρρησία
στον
θρόνο
της
χάριτος
και
στα
Άγια
δια
του
Αίματος
του
Ιησού
για
να
λάβουμε
έλεος
και
να
βρούμε
χάρη
προς
βοήθεια
σε
καιρό
ανάγκης. (
ΕΒΡΑΙΟΥΣ
4:16 & 10:19
)
Πείτε
στον
Κύριο
«
θέλω
να
σε
γνωρίσω
».
Μην
νοιάζεστε
για
προγράμματα
και
ιδιαίτερα
αιτήματα.
Καθίστε
και
περιμένετε
να
γευτείτε
την
παρουσία
Του.
Δώστε
περισσότερο
χρόνο
σ’
Αυτόν
και
θα
τον
γνωρίστε
καλύτερα.
Ο
Ιησούς
Χριστός
είναι
Αυτός
που
παράγει
τον
καρπό
και
μεις
είμαστε
εκείνοι
που
τον
φέρουμε.
Έτσι
ο
καρπός
του
Πνεύματος
είναι
στ’
αλήθεια
καρπός
του
Ιησού
Χριστού.
Ο
καρπός
του
Πνεύματος
είναι
καρπός
του
Κυρίου.
Εάν
θέλετε
να
φέρετε
καρπό
πρέπει
να
γνωρίσετε
την
εκλεκτή
και
θαυμαστή
παρουσία
του
Κυρίου,
διότι
Αυτός
είναι
η
πηγή
του
καρπού.
2.
ΦΥΤΕΥΤΕΙΤΕ
ΚΑΤΑΛΛΗΛΩΣ
ΜΗ
ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΣ
ΛΑΘΟΣ
ΕΠΙΡΡΟΕΣ
ΣΤΗΝ
ΖΩΗ
ΣΑΣ.
Ο
Ψαλμός
1:2-3
μας
δηλώνει:
Μακάριος
ο
άνθρωπος
ο
οποίος
δεν
περιεπάτησε
εν
βουλή
ασεβών,
και
εν
οδό
αμαρτωλών
δεν
εστάθει,
και
επί
καθέδρας
χλευαστών
δεν
εκάθησε,
αλλά
εν
τω
νόμο
του
Κυρίου
είναι
το
θέλημα
αυτού,
και
εν
τω
νόμο
αυτού
μελετά
ημέρα
και
νύχτα.
Και
θέλει
είσθαι
ως
δένδρον
πεφυτευμένον
παρά
τους
ρύακας
των
υδάτων,
το
οποίον
δίδει
τον
καρπόν
αυτού
εν
τω
καιρώ
αυτού,
και
το
φύλλον
αυτού
δεν
μαραίνεται,
και
πάντα
όσα
αν
πράττει,
θέλουσι
ευοδωθεί.
Είναι
αδύνατο
να
μένετε
στην
παρουσία
του
Κυρίου
και
να
ζείτε
μία
κενή
και
χωρίς
αγιασμό
ζωή.
Εάν
διασκεδάζετε
με
την
συντροφιά
του
διαβόλου
ή
βλέπετε
κακοήθειες
στην
τηλεόραση,
στο
θέατρο
ή
στον
τύπο,
ποτέ
δεν
θα
είστε
ικανοί
να
φυτευτείτε
κατάλληλα
και
να
φέρετε
πνευματικό
καρπό.
Μόνο
όταν
ευφραίνεσθε
να
μελετάτε
τον
Λόγο
του
Κυρίου
θα
είστε
σαν
ένα
δέντρο
καρποφόρο
φυτεμένο
κοντά
στα
νερά
των
ποταμών.
Ο
Θεός
εκτελεί
κρίση
ενάντια
στα
έργα
του
διαβόλου
(
Εκκλησιαστής
8:11-13
).
Να
γιατί
είναι
πολύ
σπουδαίο
να
φυλάγεστε
από
λάθος
επιρροές
στην
ζωή
σας.
Η
Βίβλος
επίσης
δηλώνει
ότι
ένας
αμαρτωλός
μπορεί
να
καταστρέψει
πολύ
καλό
(Εκκλησιαστής
9:18
)
και
ότι
η
αρετή
σας
μπορεί
να
εξαλειφτεί
από
μία
αμαρτωλή
επαφή
(
Ιεζεκιήλ
3: 20
).
3.
ΦΥΤΕΥΤΕΙΤΕ
ΣΤΗΝ
ΕΚΚΛΗΣΙΑ,
ΣΕ
ΕΚΕΙΝΗ
ΤΗΝ
ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΗ
ΠΟΥ
∆Ι∆ΑΣΚΕΤΑΙ
Ο
ΛΟΓΟΣ
ΤΟΥ
ΘΕΟΥ
ΚΑΙ
ΜΠΟΡΕΙΤΕ
ΝΑ
ΚΑΤΑΡΤΙΣΘΕΙΤΕ
Ο
Ψαλμός
92:13-14
δηλώνει:
Πεφυτευμένοι
εν
τω
οίκω
του
Κυρίου,
θέλουσι
ανθεί
εν
ταις
αυλές
του
Θεού
ημών,
θέλουσι
καρποφορεί
και
εν
αυτώ
το
βαθύ
γήρατι,
θέλουσι
είσθε
ακμάζοντες
και
ανθηροί.
Και
στο
Β ́Τιμοθέου
2:15
επίσης
δηλώνει:
σπούδασον
να
παραστήσεις
σεαυτόν
δόκιμον
εις
τον
Θεόν,
εργάτην
ανεπαίσχυντον,
ορθοτομούντα
τον
Λόγον
της
αληθείας.
Δεν
μπορείτε
να
φέρετε
καρπό
καταλλήλως,
εάν
είστε
φυτευμένοι
σε
κάτι
νεκρό.
Και
η
εκκλησία
που
δεν
διδάσκει,
διδάσκοντας
ορθά
τον
Λόγο,
με
εργάτες
ανεπαίσχυντους,
είναι
νεκρή.
Όπως
και
εσείς
εάν
δεν
διδάσκεστε,
διδασκόμενοι
ορθά
τον
Λόγο,
οδεύετε
προς
τον
θάνατο.
Πρέπει
να
είστε
μαθητές
γιατί
στην
Αντιόχεια
αυτοί
που
ονομάστηκαν
χριστιανοί,
ήταν
μαθητές
(
Πράξεις
11:26
).
Δηλαδή
οι
μαθητές
δείχναν
τον
Χριστό
τόσο
δυναμικά,
μέσα
από
την
μαθητεία
τους
στον
Λόγο,
που
ο
κόσμος
τους
έδωσε
ένα
τέτοιο
όνομα
για
να
τους
χαρακτηρίσει.
Χρειάζεσαι
την
διδασκαλία
της
Γραφής
για
να
είσαι
τέλειος,
και
έτοιμος
για
κάθε
έργο
αγαθό
(
Β ́
Τιμοθέου
3:16-17
).
Εάν
δεν
είσαι
μαθητής
δηλώνεις
ότι
είσαι
πλήρης
και
δεν
χρειάζεσαι
τίποτε
που
θα
σε
καταρτίσει
και
θα
σε
αυξήσει
εν
Χριστώ,
εμποδίζοντας
έτσι
την
Άμπελο
που
είναι
ο
Χριστός
να
σε
προμηθεύσει,
τον
Αμπελουργό
που
είναι
ο
Πατέρας
να
σε
καθαρίσει
και
να
σε
καταστήσει
καρποφόρο.
Πρέπει
να
είσαστε
φυτεμένοι
κατάλληλα
για
να
φέρετε
διπλό
καρπό:
στον
Ιησού,
ο
οποίος
είναι
η
πηγή,
η
Άμπελος,
και
στην
εκκλησία.
Ο
Κύριος
σας
θέλει
να
φέρνετε
συνεχώς
καρπό,
όχι
καρπό
που
φέρατε
πριν
δέκα
χρόνια,
αλλά
φρέσκο
καρπό.
Η
παραβολή
της
συκιάς
στον
Λουκά
13:6-9
αποκαλύπτει
ότι
ο
Θεός
είναι
πολύ
υπομονετικός
σ
’
αυτή
την
εξέλιξη.
Ο
Θεός
θα
εργαστεί
μαζί
σου
στην
καλλιέργεια
του
πνευματικού
καρπού,
αλλά
περιμένει
και
από
σένα
να
εργαστείς
μαζί
Του.
Αυτός
θα
σε
λιπαίνει
πνευματικώς.
Αυτός
θα
σε
ενεργοποιεί
και
θα
σε
πληρώνει
με
το
Πνεύμα
Του.
Θα
σε
αφήνει
να
γεύεσαι
την
παρουσία
Του,
να
γίνεσαι
πιο
πεινασμένος
γι’
Αυτόν,
αλλά
εάν
εξακολουθείς
να
Τον
αγνοείς
τελικώς
θα
αποκοπείς.
Άνθρωπος
όστις
ελεγχόμενος
σκληρύνει
τον
τράχηλο
εξαίφνης
θέλει
αφανισθεί
και
χωρίς
ιάσεως. (
Παροιμίες
29:1
)
Μέρος 2
Ο
Ιησούς
Χριστός
είπε: (
ΙΩΑΝΝΗ
15:1-5
)
1-
Εγώ
είμαι
η
άμπελος
η
αληθινή,
και
ο
Πατήρ
μου
είναι
ο
γεωργός.
2-
Παν
κλήμα
εν
εμοί
μη
φέρον
καρπόν,
εκόπτει
αυτό,
και
παν
το
φέρον
καρπόν
καθαρίζει
αυτό,
δια
να
φέρει
πλειότερον
καρπόν.
3-
Τώρα
σεις
είσθε
καθαροί,
δια
τον
Λόγον
τον
οποίον
ελάλησα
προς
εσάς.
4-
Μείνατε
εν
εμοί
και
εγώ
εν
υμίν.
Καθώς
το
κλήμα
δεν
δύναται
να
φέρει
καρπόν
αφ’
εαυτού,
εάν
δεν
μείνει
εν
τη
αμπέλω
ούτως
ουδέ
εσείς
εάν
δεν
μείνετε
εν
εμοί.
5-
Εγώ
είμαι
η
άμπελος,
σεις
τα
κλήματα «ο
μένων
εν
εμοί,
και
εγώ
εν
αυτώ,
ούτος
φέρει
καρπόν
πολύ»
διότι
χωρίς
εμού
δεν
δύνασθε
να
κάμειτε
ουδέν.
Στο
Ιωάννη
15:16
ο
Κύριος
δηλώνει:
Σεις
δεν
εξελέξατε
εμέ
αλλά
εγώ
εξέλεξα
εσάς
και
σας
διέταξα,
δια
να
υπάγετε
σεις
και
να
κάμετε καρπόν
και
ο
καρπός
σας
να
μένει,
ώστε
ότι
αν
ζητήσετε
παρά
του
Πατρός
εν
τω
ονόματί
μου,
να
σας
δώσει
αυτό.
Ο
πνευματικός
καρπός
δεν
είναι
κάτι
που
μπορείτε
να
το
κατασκευάσετε.
Η
πηγή
του
πνευματικού
καρπού
είναι
η
παρουσία
του
Θεού.
Εσείς
δεν
χρειάζεται
να
δουλέψετε
γι’
αυτό,
μόνο
να
το
φέρετε.
Αυτός
είναι
η
άμπελος
η
αληθινή,
γι’
αυτό,
μη
ζητάτε
κάτι,
ζητήστε
Εκείνον.
Στην
επιστολή
προς
Γαλάτες
5:22-23
περιγράφει
τον
πνευματικό
καρπό
που
ο
Θεός
θέλει
να
καλλιεργήσει
στην
ζωή
σου.
Ο
δε
καρπός
του
Πνεύματος
είναι:
αγάπη,
χαρά,
ειρήνη,
μακροθυμία,
χρηστότης,
αγαθοσύνη,
πίστις,
πραότης,
εγκράτεια
κατά
των
τοιούτων
δεν
υπάρχει
νόμος.
Σημειώστε
ότι
δεν
είναι
καρποί
αλλά
είναι
καρπός,
ένας
καρπός
του
Πνεύματος,
αποκαλυπτόμενος
σε
εννέα
φανερώσεις
(
εκδηλώσεις
):
1.
Αγάπη:
όταν
ο
πνευματικός
καρπός
αρχίζει
να
φανερώνεται
στην
ζωή
σας,
το
πρώτο
πράγμα
που
φαίνεται
είναι
η
υπερφυσική
αγάπη,
αγάπη
που
τοποθετείται
στην
καρδιά
σας
από
το
Άγιο
Πνεύμα
(
Ρωμαίους
5:5
).
Η
πληρότης
της
Θείας
αγάπης
είναι
άμετρος.
( Εφεσίους
3:17-19
).
2.
Χαρά:
Η
χαρά
καταλήγει
σε
δύναμη
και
ισχύ
(
Νεεμίας
8:10
).
Ο
Ψαλμωδός
και
ο
Προφήτης
Ησαΐας
και
οι
δύο
αναφέρονται
σ’
αυτό
σαν
«
η
χαρά
της
σωτηρίας
»
(
Ψαλμός
51:12
) (
Ησαΐας
12:3
).
Αυτή
η
υπερφυσική
χαρά
δεν
έχει
να
κάνει
με
τα
συναισθήματά
σας.
Είναι
εκδήλωση
της
Πνευματικής
χαράς.
Όταν
το
Άγιο
Πνεύμα
ενώνεται
με
το
πνεύμα
σας
την
ώρα
της
σωτηρίας,
έχει
ως
αποτέλεσμα
την
εμφάνιση
της
χαράς.
Είναι
μία
Θεϊκή
χαρά
που
προκύπτει
από
τον
Λόγο
του
Θεού
μέσα
σας
(
Ιωάννης
15:11
) (
Ιερεμίας
15:16
)
3.
Ειρήνη:
Αυτή
είναι
μία
υπερφυσική
ειρήνη
που
δίδεται
ελεύθερα
από
τον
Θεό
(
Ιωάννης
14:27
).
Είναι
ειρήνη
που
έρχεται
μέσω
δικαιώσεως
(
Ρωμαίους
5:1
)
και
υπερέχει
τον
φυσικό
νου
(Φιλιππησίους
4:7
).
Ειρήνη
είναι
το
αποτέλεσμα
της
αγάπης
για
τον
ζωντανό
Λόγο
του
Θεού
(
Ψαλμός
119:165
).
4.
Μακροθυμία:
Αυτός
ο
καρπός
είναι
αυτός
που
επίσης
κατευθύνει
την
ανθρώπινη
ύπαρξή
μας.
Είναι
αγάπη
σε
δοκιμασία.
Είναι
επίσης
μια
ιδιότητα
που
σας
καθιστά
ικανούς
να
συγχωρείτε
τους
άλλους.
(
Κολοσσαείς
1:11& 3:13
)
5.
Χρηστότης:
Ο
απόστολος
Παύλος
επεξηγεί
(
διευκρινίζει
)
την
χρηστότητα
με
το
παράδειγμα
της
μητέρας
που
τρέφει
τα
παιδιά
της
(
Α
Θεσσαλονικείς
2:7
).
Ο
Ματθαίος
10:16
ομιλεί
για
τους
ανθρώπους
που
είναι
«
άκακοι
ως
οι
περιστερές
».
Η
χρηστότης
είναι
μακρόθυμη
με
ένα
άγγιγμα
θεραπείας.
Η
χρηστότης
είναι
μία
ιδιότητα
που
σε
κάνει
μεγάλο
στα
μάτια
του
Θεού
(
Β
Σαμουήλ
22:36
).
6.
Αγαθοσύνη
:
Η
αγαθοσύνη
είναι
αγιότης
που
τοποθετείται
πρακτικώς
και
είναι
αποτέλεσμα
της
γνώσεως
του
Θεού
(
Ρωμαίους
15:14
).
Πρέπει
να
κάνουμε
το
καλό
σ’
αυτούς
που
μας
μισούν
(
Λουκάς
6:27
),
και
να
κάνουμε
το
καλό
κάθε
φορά
που
έχουμε
ευκαιρία
(
Γαλάτες
6:10
).
Στον
Ιάκωβο
4:17
λέει:
εάν
κάποιος
ξέρει
να
κάνει
το
καλό
και
δεν
το
κάνει
αμαρτάνει
(
είναι
αμαρτία
).
7.
Πίστις
:
Η
πίστη
είναι
ένα
δώρο,
αλλά
είναι
επίσης
και
μία
φανέρωση
του
καρπού
του
Πνεύματος.
Το
δώρο
της
πίστης
μεταδίδεται
από
τον
Θεό
μέσα
από
τον
Λόγο
Του
για
ιδικές
ανάγκες.
Αλλά
ο
καρπός
της
πίστης
παράγεται
από
το
Άγιο
Πνεύμα
για
να
μπορούμε
να
ζήσουμε
την
χριστιανική
ζωή.
Ο
καρπός
της
πίστης
μας
κάνει
ικανούς
να
ζήσουμε
δια
πίστεως. (Ρωμαίους
5: 2
).
Χωρίς
αυτό
το
είδος
της
πίστης
είναι
αδύνατο
να
ευχαριστήσουμε
τον
Θεό
(
Εβραίους
11:6
).
Το
δώρο
της
πίστης
έρχεται
για
μια
ώρα
και
για
κάποια
αιτία.
Δεν
είναι
μαζί
σας
κάθε
μέρα.
Είναι
το
δώρο
της
πίστης
που
σας
κάνει
ικανούς
να
κινήσετε
βουνά
(
Α ́
Κορινθίους
13:2
).
Ο
καρπός
της
πίστης
είναι
παρών
κάθε
ώρα
της
ημέρας.
Το
δώρο
ης
πίστης
δεν
σας
δικαιώνει,
σας
εξουσιοδοτεί.
Είναι
ο
καρπός
του
Πνεύματος
που
σας
δικαιώνει.
Ο
Αβραάμ
δικαιώθηκε
γιατί
είχε
πίστη
(
Ρωμαίους
4:2-3
).
8.
Πραότης
:
Η
πραότητα
δεν
είναι
αδυναμία.
Είναι
ένα
πνεύμα
που
είναι
ελεύθερο
από
ανταρσία
και
υπερηφάνεια.
Είναι
δούλο,
σας
υποτάσσει
στον
Θεό με
εξάρτιση
από
Αυτόν.
Ο
Ιησούς
είπε:
Μακάριοι
οι
πραείς
διότι
αυτοί
θα
κληρονομήσουν
την
γη.
Ένα
πράο
και
ήσυχο
πνεύμα
είναι
πολύτιμο
στον
Θεό
(
Α ́
Πέτρου
3:4).
Ο
Θεός
οδηγεί
τους
πράους
(
Ψαλμοί
25:9
)
και
μακαρίζει
αυτούς
μέσω
της
σωτηρίας
(
Ψαλμός
149:4
).
9.
Εγκράτεια:
Η
εγκράτεια
είναι
ο
έλεγχος
επάνω
σε
όλη
την
προσωπικότητα
του
ανθρώπου,
σώματος,
ψυχής
και
πνεύματος. (Α ́
Κορινθίους
9:25 )
...
ο
εξουσιάζων
το
πνεύμα
αυτού
παρά
τον
εκπορθούντα
πόλιν.(
Παροιμίες
16:32
)
Αυτές
οι
εννέα
φανερώσεις
του
καρπού
του
Αγίου
Πνεύματος
σας
καθιστούν
ικανούς
να
εξαλείψετε
την
πνευματική
ακαρπία,
να
γίνετε
καρποφόροι,
να
διαφύγετε
την
διαφθορά
του
κόσμου
και
να
γίνετε
κοινωνοί
της
Θείας
Φύσεως
του
Θεού
(
Β ́
Πέτρου
1:4-8
)
δια
των
οποίων
εδωρήθησαν
εις
ημάς
αι
μέγισται
και
τίμιαι
επαγγελίαι,
ίνα
δια
τούτων
γίνητε
κοινωνοί
θείας
φύσεως,
αποφυγόντες
την
εν
τω
κόσμω
υπάρχουσαν
δια
της
επιθυμίας
διαφθοράν.
Και
δια
αυτό
δε
τούτο
καταβαλλόντες
πάσαν
σπουδήν,
προσθέσατε
εις
την
πίστη
σας
την
αρετήν,
εις
δε
την
αρετήν
την
γνώσιν,
εις
δε
την
γνώσιν
την
εγκράτειαν,
εις
δε
την
εγκράτειαν
την
υπομονήν,
εις
δε
την
υπομονήν
την
ευσέβειαν,
εις
δε
την
ευσέβειαν
την
φιλαδελφεία,
εις
δε
την
φιλαδελφεία
την
αγάπην
...
και
ο
καρπός
της
δικαιοσύνης
σπείρεται
εν
ειρήνη
υπό
των
ειρηνοποιών.
(
Ιάκωβ
. 3:18
)