11. Κυριακή μετά τα Φώτα - Point of view

Εν τάχει

11. Κυριακή μετά τα Φώτα


Ποιο ευαγγέλιο έχει την Κυριακή;
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επιλογή και τη διδασκαλία των Ευαγγελικών Περικοπών δείτε στον Πρόλογο.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Προσέξτε τους συνδέσμους που οδηγούν εκτός του παρόντος ιστοχώρου. Υπάρχει περίπτωση να οδηγήσουν σε περιεχόμενο ετερόδοξο, αιρετικό ή παραπλανητικό

Ματθαίου, κεφ. δ' στίχοι 12-17
11. Κυριακή μετά τα Φώτα
Μετά από τη Βάπτισή του ο Κύριος άρχισε το δημόσιο έργο του. Ήταν το κήρυγμα για τη Βασιλεία του Θεού. Με τη Βάπτισή του ο Χριστός μας φανέρωσε πως είναι ο αγαπητός Υιός του Θεού. Συνάμα μας αποκάλυψε πως είναι και ο πραγματικός αδελφός μας. Με το κήρυγμα του ο Κύριος μας καλεί να μετανοήσουμε.
«Τω καιρώ εκείνω, ακούσας Ιησούς ότι Ιωάννης παρεδόθη, ανεχώρησεν εις την Γαλιλαίαν, και καταλιπών την Ναζαρέτ ελθών κατώκησεν εις Καπερναούμ την παραθαλασσίαν εν όρίοις Ζαβουλών και Νεφθαλείμ. ίνα πληρωθή το ρηθέν δια Ησαΐου του προφήτου λέγοντος· γη Ζαβουλών και γη Νεφθαλείμ, οδόν θαλάσσης, πέραν του Ιορδάνου, Γαλιλαία των εθνών, ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φως μέγα και τοίς καθημένοις εν χώρα και σκιά θανάτου φως ανέτειλεν αυτοίς. Από τότε ήρξατο ο Ιησούς κηρύσσειν και λέγειν μετανοείτε· ήγγικεν γαρ ή βασιλεία των ουρανών».
Εκείνο τον καιρό, όταν άκουσε ο Ιησούς πως ο Ιωάννης παραδόθηκε έφυγε και πήγε στη Γαλιλαία. Και αφήνοντας τη Ναζαρέτ, ήλθε και κατοίκησε στην Καπερναούμ που ήταν κοντά στη θάλασσα, στα σύνορα που κατοικούσαν οι φυλές Ζαβουλών και Νεφθαλείμ για να πραγματοποιηθεί εκείνο που είπε ο Θεός με το στόμα του προφήτη Ησαΐα. Η γη Ζαβουλών και η γη του Νεφθαλείμ, στο δρόμο κατά τη θάλασσα πέρα από τον Ιορδάνη, η Γαλιλαίο που την κατοικούν τα έθνη· ο λαός που κάθεται στο σκοτάδι είδε μεγάλο φως και σε κείνους που κάθονται στη χώρα και στη σκιά του θανάτου φως φανερώθηκε γι' αυτούς. Από τότε άρχισε ο Ιησούς να κηρύττει και να λέγει· Μετανοείτε· γιατί πλησιάζει η βασιλεία των ουρανών»
 Γ' ΑΝΑΛΥΣΗ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
1. Η ευαγγελική περικοπή μας θυμίζει τη σύλληψη του Ιωάννου από τον Ηρώδη τον Αντύπα. Αυτός ήταν γιος του Ηρώδη του Μεγάλου, που τον ξέρουμε από τη σφαγή των νηπίων στη Βηθλεέμ. Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής τον είχε ελέγξει γιά την αμαρτωλή ζωή του. Αυτό έγινε αφορμή να συλληφθεί Ιωάννης και αργότερα να αποκεφαλιστεί.
2. Στο πρόσωπο του Κυρίου πραγματοποιείται η προφητεία του προφήτη Ησαΐα, που λέγει ότι ο Μεσσίας είναι το μεγάλο φως που είδε ο κόσμος. Ο Χριστός είναι «ο ήλιος της δικαιοσύνης» και «το φως του κόσμου». Ο Κύριος φωτίζει το νου, την ψυχή και την καρδιά μας. Μας καθαρίζει από τις αμαρτίες, όπως η φωτιά καθαρίζει τα μέταλλα από τις σκουριές και τα κάνει να λαμποκοπούν.
3. Το κήρυγμα του Κυρίου είναι τα ίδια τα λόγια του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου: «Μετανοείτε». Αυτό μας δείχνει πως το κήρυγμα του Χριστού είναι συνέχεια στο κήρυγμα των Προφητών. Επίσης μας διδάσκει πως η μετάνοια είναι απαραίτητη για κάθε άνθρωπο, αν θέλει να βρεθεί κοντά στο Χριστό και να απολαύσει τη Βασιλεία του Θεού. Ο άνθρωπος χρειάζεται τη μετάνοια από τη μικρή του ηλικία. Με τη μετάνοια καταλαβαίνουμε το φταίξιμο και την αμαρτία μας και ζητάμε το έλεος και τη συγχώρηση του Θεού. Ο Χριστός συγχωρεί όλες τις κακές πράξεις μας, αλλά και εμείς του δίνουμε συνάμα την υπόσχεση πως θα βάλουμε τα δυνατά μας να μην ξανακάνουμε πάλι τα ίδια.
4. Πρέπει πολύ να προσέξουμε τη διαγωγή μας από τώρα. Να μη στενοχωρούμε και να μη πικραίνουμε τους γονείς μας. Είναι εκείνοι που μας αγαπούν περισσότερο από όλους τους άλλους. Μια παρακοή, ένας θυμός, μια οποιαδήποτε κακή πράξη δημιουργεί στο παιδί μια ψυχρότητα και περιορίζει την αγάπη του στους γονείς. Εδώ χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Το παιδί πρέπει αμέσως να ζητεί από τους γονείς τη συχώρεση για κάθε αστοχία του. Να επικαλείται τη βοήθεια του Θεού με το μυστήριο της μετάνοιας όταν εξομολογείται ειλικρινά.
 Δ' ΔΙΔΑΓΜΑ:
 «Μετανοείτε- ήγγικε (=έχει φτάσει ) γάρ ή βασιλεία των ουρανών» (Ματθαίου δ' Τ7).
Ε' ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΚΚΛ. ΡΗΤΟΡΩΝ
« Ο Ιησούς Χριστός ήλθε να μας κάνει καινούριους ανθρώπους. Η μετάνοια είναι και αυτή νόμος του Θεού, όρος του Ευαγγελίου. Ο Χριστός λοιπόν μας καλεί για να μας κάνει καινούριους και μας βάζει όρο και νόμο τη μετάνοια. Ας μετανοούμε για να προκόβουμε στο καλύτερο1 για να έχουμε ζωή, ζωή αιώνιο. Αμήν». (Μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, Λόγος Παρακλήσεως, Κοζάνη 1967).
ΣΤ' ΑΣΚΗΣΕΙΣ - ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
  1. Γιατί ο Χριστός είναι το ΦΩΣ του κόσμου;
  2. Γιατί άρχισε ο Κύριος το κήρυγμα του με τη μετάνοια;
  3. Σε τι βοηθεί τον άνθρωπο η μετάνοια;

Pages