Όχι στην αθλιότητα!
Φτωχοί ναί, άθλιοι όχι!
Ο φτωχός διατηρεί την αξιοπρέπειά του.
Φτωχοί ναί, άθλιοι όχι!
Ο φτωχός διατηρεί την αξιοπρέπειά του.
διευθύνει τα του οίκου του.
Είναι σχετικά αυτάρκης,
όταν αυτοπεριορίζεται και ζει λιτή ζωή.
Τέλος μπορεί να προβλέπει τα μέλλοντα,
τουλάχιστον αυτά που πλησιάζουν.
Είναι σχετικά αυτάρκης,
όταν αυτοπεριορίζεται και ζει λιτή ζωή.
Τέλος μπορεί να προβλέπει τα μέλλοντα,
τουλάχιστον αυτά που πλησιάζουν.
Η φτώχεια δεν είναι στην ποιότητα του "είναι"
του φτωχού και της ζωής του,
αλλά στην ποσότητα: δεν έχει αφθονία αγαθών.
Φτωχός μπορεί κανείς να είναι με τη θέλησή του,
γιατί θα δούμε την οδό της εθελοντικής φτώχειας που οδηγεί.
του φτωχού και της ζωής του,
αλλά στην ποσότητα: δεν έχει αφθονία αγαθών.
Φτωχός μπορεί κανείς να είναι με τη θέλησή του,
γιατί θα δούμε την οδό της εθελοντικής φτώχειας που οδηγεί.
Δεν είναι κανείς φτωχός στην πνευματική ζωή
και στον σεβασμό του ανθρώπου,
ως αξία αυτή καθεαυτή.
Το ότι είναι κανείς φτωχός δεν σημαίνει
ότι χρησιμοποιείται ως μέσον για οποιοδήποτε σκοπό.
Ο φτωχός νιώθει εσωτερικά πλούσιος σε αρετές.
Αυτό το νόημα έχει η παροιμία,
ότι φτωχός είναι μόνο ο διάβολος!
και στον σεβασμό του ανθρώπου,
ως αξία αυτή καθεαυτή.
Το ότι είναι κανείς φτωχός δεν σημαίνει
ότι χρησιμοποιείται ως μέσον για οποιοδήποτε σκοπό.
Ο φτωχός νιώθει εσωτερικά πλούσιος σε αρετές.
Αυτό το νόημα έχει η παροιμία,
ότι φτωχός είναι μόνο ο διάβολος!
Η αθλιότητα είναι στην ποιότητα της ζωής.
Είναι άθλιος όχι σ΄ αυτά που έχει κανείς,
αλλά σ΄ αυτό που είναι.
Άθλιος είναι αυτός που ζει στην αβεβαιότητα,
στην ανασφάλεια,
στη βία και γενικά κάτω από συνθήκες φόβου και τρόμου
αλλά κι αυτός που έφερε τον εαυτό του
σ΄ αυτήν την κατάσταση
εξαιτίας της εμμονής του στην αμαρτία!
Είναι άθλιος όχι σ΄ αυτά που έχει κανείς,
αλλά σ΄ αυτό που είναι.
Άθλιος είναι αυτός που ζει στην αβεβαιότητα,
στην ανασφάλεια,
στη βία και γενικά κάτω από συνθήκες φόβου και τρόμου
αλλά κι αυτός που έφερε τον εαυτό του
σ΄ αυτήν την κατάσταση
εξαιτίας της εμμονής του στην αμαρτία!
'Όχι στην αθλιότητα!
Ας δούμε ποιος είναι, από ψυχολογική άποψη,
ο δρόμος του πλούτου και της αφθονίας
και ποιος είναι ο δρόμος της θεληματικής φτώχειας
στη σημερινή εποχή:
Ας δούμε ποιος είναι, από ψυχολογική άποψη,
ο δρόμος του πλούτου και της αφθονίας
και ποιος είναι ο δρόμος της θεληματικής φτώχειας
στη σημερινή εποχή:
Μιλώντας με όρους της ψυχολογίας,
το κυνήγι της αφθονίας οδηγεί
στην ψυχική και πνευματική διάλυση
και στη σχιζοφρενική αυτο-αλλοτρίωση
η οποία γίνεται αισθητή ως τραγική μοναξιά.
Ο άνθρωπος λατρεύει τα υλικά πράγματα
με τα οποία ταυτίζει τον εαυτό του.
Τα έχει όλα, αλλά νιώθει μοναξιά,
τη γνωστή μοναξιά του πλουσίου.
Παραδείγματα από τη σύγχρονη ζωή υπάρχουν άπειρα.
το κυνήγι της αφθονίας οδηγεί
στην ψυχική και πνευματική διάλυση
και στη σχιζοφρενική αυτο-αλλοτρίωση
η οποία γίνεται αισθητή ως τραγική μοναξιά.
Ο άνθρωπος λατρεύει τα υλικά πράγματα
με τα οποία ταυτίζει τον εαυτό του.
Τα έχει όλα, αλλά νιώθει μοναξιά,
τη γνωστή μοναξιά του πλουσίου.
Παραδείγματα από τη σύγχρονη ζωή υπάρχουν άπειρα.
Αντιθέτως ο δρόμος της θεληματικής φτώχειας,
της θεληματικής στέρησης για την αγάπη του Θεού,
οδηγεί στην ψυχική και πνευματική ενότητα
και στην ολοκλήρωση του προσώπου.
Ο άνθρωπος γίνεται υιός του Θεού και κληρονόμος Του.
Είτε ζούμε , είτε πεθαίνουμε είμαστε του Θεού.
Αυτό σημαίνουν τα λόγια του Αποστόλου Παύλου
"ουδέν έχω και τα πάντα κατέχω"!
της θεληματικής στέρησης για την αγάπη του Θεού,
οδηγεί στην ψυχική και πνευματική ενότητα
και στην ολοκλήρωση του προσώπου.
Ο άνθρωπος γίνεται υιός του Θεού και κληρονόμος Του.
Είτε ζούμε , είτε πεθαίνουμε είμαστε του Θεού.
Αυτό σημαίνουν τα λόγια του Αποστόλου Παύλου
"ουδέν έχω και τα πάντα κατέχω"!
Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου