Στο παρόν άρθρο, θα ασχοληθούμε με την θεολογία και ειδικότερα με την ορθόδοξη για να καταλάβουμε σε τι εδράζεται, πως μας επηρέασε και τελικά θα ελέγξουμε την επιστημονικότητά της, ξεκινώντας από τους ορισμούς.
- Το “πρόσωπο” η “τριαδικότητα” ή άλλες εκφράσεις όπως “ουσία”, “υπόστασις”, “φύσις”.
- Ποιο σπάνια πλέον θα υπάρχει κάποια αναφορά στο “Προπατορικό Αμάρτημα”.
- Η εξαντλητική χρήση του όρου “αγάπη”.
- Ο τονισμός ότι η πίστη (πρέπει να) είναι ελεύθερη.
- Η αναφορά ότι “Ο Λόγος Σάρξ εγένετο”, ή ως η “Θεία Ενανθρώπηση”.
- Η “Ανάσταση του Χριστού” και τα συμφραζόμενα.
- Η συνήθης χρήση τσιτάτων από τις γραφές ή από προγενέστερους Πατέρες.
- H ήπια έως έντονη “κατακεραύνωση” της κατεστημένης θρησκείας-Εκκλησίας.
- Η Καινή Διαθήκη.
- Το Βίωμα.
- Ο “ΕλληνοΧριστιανισμός”.
- Το προ-πτωτικό περιβάλλον που ήταν τέλειο και σταθερό και ήρεμο και
- το μετα-πτωτικό περιβάλλον που είναι αυτό που ζούμε γεμάτο καταστροφές και αβεβαιότητα.
- Τον προ-πτωτικό άνθρωπο που ήταν ηθικός και ευτυχής να τρώει όλους τους καρπούς χωρίς να εργάζεται και ήταν επί πλέον αθάνατος και
- τον μετα-πτωτικό άνθρωπο που λειώνει στην δουλειά και φυσικά πεθαίνει.
- Στο τέλος του πρώτου Ευαγγελίου του Κατά Μάρκον που σταματούσε στον άδειο τάφο και που παραχαράχθηκε αργότερα, προσθέτοντας την Ανάσταση, την εμφάνιση στους μαθητές, την Ανάληψη και μια αναφορά στην Αγία Τριάδα, θέματα που δεν υπάρχουν στα παλαιότερα αντίγραφα. Να σημειώσουμε ότι το Κατά Μάρκον ήταν το πρώτο Ευαγγέλιο και πηγή για τα υπόλοιπα.
- Στην προσπάθεια τονισμού της θεϊκής φύσης ειδικά στην προσπάθεια θεοποίησης του Ιησού στα Συνοπτικά και κυρίως στο Κατά Μάρκον που είναι και το πρώτο από όλα, ενώ η έρευνα έδειξε ότι δεν αναφερόταν κάτι σχετικό.
- Στην αποδυνάμωση των Γνωστικών θέσεων που είχε το Κατά Λουκάν, οι Πράξεις και η προς Εβραίους επιστολή με τις οποίες ο Ιησούς χρήστηκε στην Βάφτιση ή την Σταύρωση.
- Στην αναφορά της Αγίας Τριάδας. Αυτή αναφέρεται 3 μόνο φορές στην Καινή: Στο τέλος του Κατά Μάρκον, στο τέλος του Κατά Ματθαίον και στην Ά Ιωάννη. Το Κατά Μάρκον είναι αποδεδειγμένα πλαστογραφημένο όπως ήδη είδαμε, αλλά είναι πλαστογραφημένο και στην πρώτη του Ιωάννη.
- Στον τονισμό της ανθρώπινης φύσης του Ιησού.
- Τέλος και σε άλλες ενδιαφέρουσες περιπτώσεις, 34 το σύνολο από τις πλέον γνωστές, που μπορούν να πιστοποιηθούν από τους κώδικες που είναι δημοσιευμένοι στο Διαδίκτυο και που μπορείτε να διαβάσετε στην δημοσίευση Ιερές παραχαράξεις.*11
ἐὰν μή τις μένῃ ἐν ἐμοί, ἐβλήθη ἔξω ὡς τὸ κλῆμα καὶ ἐξηράνθη, καὶ συνάγουσιν αὐτὰ καὶ εἰς τὸ πῦρ βάλλουσι, καὶ καίεται.
*1 στα Ευαγγέλια
*2 ο νέος αυτός θεός
*3 αποδειχθεί σε μεγάλο βαθμό
*4 Χριστιανισμός και ηθική,
*5 Η «αγάπη» και η χριστιανική υποκρισία,
*6 Η γυναίκα στον Χριστιανισμό και στην Ορθοδοξία.
*7 δε πράξη
*8 των πρώτων χριστιανών
*9 διαφορετική θεολογία του Παύλου,
*10 μπορείτε να βρείτε τον σχετικό κατάλογο.
*11 Ιερές παραχαράξεις.
*12 έντονες διαφορές και αντιφάσεις
*13 (δείτε και εδώ)
*14 Ιστορικότητα του Ιησού και κριτήρια ιστορικότητας.
*15 Θεολόγοι για την ιστορικότητα του Ιησού,
*16 Η χριστιανική Ανάσταση και Ανάληψη.
*17 άλλους μεσσίες και χριστούς
*18 για την αγάπη,
*19 Ο Ιησούς ως επαναστάτης.
*20 Περί του Πνευματικού Πατερικού Βιώματος,
*21 το Θρησκεία ή βίωμα
*22 το επιχείρημα της «προσωπικής εμπειρίας» για την ύπαρξη Θεού.
*23 Το αγεφύρωτο χάσμα Ελληνισμού και Χριστιανισμού (Μέρος Α΄)
*24 Οι τρεις ανθέλληνες Ιεράρχες – Μια «γιορτή» όνειδος για την Ελληνική ΠαιδείαΕλληνικότητα και Βυζάντιο
*25 Ελληνοχριστιανική αγωγή (Δημήτρης Λιαντίνης)
*26 ΕλληνοΧριστιανισμός και…Ελληνοϊσλαμισμός
*27 Εκκλησιαστικό ανέκδοτο: Ο «Ελληνοχριστιανικός Πολιτισμός»
*28 οδήγησαν τελικά στην πρόοδο της φιλοσοφίας ακόμα μέσα στον Ύστερο Μεσαίωνα,
*29 Αθανάσιος ο Πάριος
*30 Ησυχαστές Κολλυβάδες και Διαφωτισμός).
*31 θέματα που αναδεικνύει συχνά ο Στέλιος Ράμφος.