Πόσα ένσημα έχεις; - Point of view

Εν τάχει

Πόσα ένσημα έχεις;




  Αν αναρωτιέσαι πόσα ένσημα ακριβώς έχεις συγκεντρώσει και δεν είσαι απόλυτα σίγουρος/η ή έχεις αρκετό καιρό να το τσεκάρεις, τότε πρέπει να ξέρεις ότι μπορείς να ενημερωθείς για τα ένσημά σου, ανά πάσα ώρα και στιγμή της μέρας και φυσικά από οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι.

  Για να μάθεις, λοιπόν, πόσα ένσημα έχεις μαζέψει από τη δουλειά ή τις δουλειές που έχεις κάνει αυτά τα χρόνια, τότε πρέπει να μπεις στην εφαρμογή «Atlas» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και να ακολουθήσεις την προβλεπόμενη διαδικασία.


Αναλυτικές πληροφορίες:





 Μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, οι εργαζόμενοι και εργαζόμενες της χώρας, έχουν την ευκαιρία να μάθουν πόσα ακριβώς ένσημα τους αναλογούν, μόνο με τη χρήση του ΑΜΚΑ, αλλά και να δουν το πλήρες ασφαλιστικό τους βιογραφικό.

Επιπλέον, κάθε ασφαλισμένος-η έχει τη δυνατότητα να δει και να εκτυπώσει το χρόνο ασφάλισης που έχει τεκμηριώσει, ενώ σημαντικό είναι επίσης το ότι η πρόσβαση γίνεται με τη χρήση των κωδικών του ΤΑΧΙS της ΓΓΠΣ και απαιτείται η γνώση του ΑΜΚΑ.


Ειδικότερα για την εφαρμογή «Atlas»:


Το Σύστημα «ΑΤΛΑΣ» είναι το σύγχρονο ολοκληρωμένο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης που συγκεντρώνει την Ασφαλιστική Ιστορία και την Ασφαλιστική Ικανότητα για όλους τους ασφαλισμένους και ασφαλισμένες της χώρας.


Με το «ΑΤΛΑΣ»:





• Συγκροτείται το Εθνικό Μητρώο Ασφαλισμένων στο οποίο καταγράφονται τόσο οι άμεσα όσο και οι έμμεσα ασφαλισμένοι.


• Συγκεντρώνεται για πρώτη φορά η ασφαλιστική ιστορία ανά ασφαλισμένο δημιουργώντας έτσι τον Ψηφιακό Ατομικό Λογαριασμό Ασφάλισης, μια μορφή ηλεκτρονικού ασφαλιστικού «βιογραφικού».


• Συγκροτείται το Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων περίθαλψης και καταργείται η θεώρηση των βιβλιαρίων.


• Ψηφιοποιείται και μηχανογραφείται όλο το κανονιστικό πλαίσιο της θεμελίωσης και απονομής συντάξεων.


Ακολούθησε τον παρακάτω σύνδεσμο και μάθε πόσα ένσημα έχεις μαζέψει:








Πώς θα βρείτε τα χαμένα ένσημα:

Επτά βήματα για την αναγνώριση χρόνου ασφάλισης


Επτά είναι τα βήματα, τα οποία περιλαμβάνονται στη νέα διαδικασία αναγνώρισης του χρόνου ασφάλισης που έχει διανυθεί έως και το 2001, αλλά έχει «χαθεί» λόγω του ότι δεν μπορεί να πιστοποιηθεί λόγω απώλειας του ασφαλιστικού βιβλιαρίου. Η διοίκηση του ΕΦΚΑ εξέδωσε εγκύκλιο στην οποία προβλέπεται νέα διαδικασία αναγνώρισης χρόνου ασφάλισης, για τους μισθωτούς που έχουν χάσει τα ένσημά τους με στόχο την επιτάχυνση της απονομής και της έκδοσης συντάξεων.
Στην πράξη, με τη νέα διαδικασία δεν χρειάζεται η υποβολή αιτήματος αναγνώρισης χρόνου με υπεύθυνη δήλωση απώλειας ασφαλιστικού βιβλιαρίου (ΥΔΑΑΒ), εφόσον ο χρόνος έως και το 2001 είναι ανακεφαλαιωμένος σε ηλεκτρονική εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ. Σημειώνεται ότι τα ένσημα είναι μηχανογραφημένα μετά το 2002.
Με βάση τα νέα δεδομένα, τα οποία καθορίζονται με το έγγραφο της διοίκησης του ΕΦΚΑ, όσοι ασφαλισμένοι έχουν χάσει τα παλιά τους ένσημα, θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:
  1. Εάν κατά τον έλεγχο των δικαιολογητικών συνταξιοδότησης θα διαπιστώνεται χρόνος ασφάλισης έως 31 Δεκεμβρίου 2001 για τον οποίο δεν υπάρχουν ασφαλιστικά στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες θα αναζητείται καταρχάς ο χρόνος στην εφαρμογή “Λογαριασμοί Ασφαλισμένων” του μηχανογραφικού συστήματος.
  2. Εάν ο χρόνος προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, είναι ανακεφαλαιωμένος και διανυθείς στην ασφάλιση, δεν θα απαιτείται η υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης Απώλειας Ασφαλιστικού Βιβλιαρίου.
  3. Εάν ο χρόνος δεν προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ ή ο ασφαλισμένος αιτείται περισσότερο χρόνο από τον ήδη ανακεφαλαιωμένο, τότε θα υποβάλλεται στην Υπηρεσία Συντάξεων σχετικό αίτημα.
  4. Το έντυπο της αίτησης από τους ενδιαφερόμενους δύναται να αντληθεί από ηλεκτρονική διεύθυνση (internet.efka.gov.gr) στο σχετικό πεδίο των εντύπων του αρμόδιου τμήματος Μητρώου.
  5. Κατά την παραλαβή του αιτήματος από τον ασφαλισμένο η υπηρεσία θα πρέπει να ελέγχει την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων προκειμένου να διευκολύνεται η διαδικασία περαιτέρω. Παράλληλα, θα αναζητείται το βιβλιάριο υγείας της επίμαχης χρονικής περιόδου, η οποία αναφέρεται στο ΥΔΑΑΒ.
  6. Το αίτημα θα διαβιβάζεται από την υπηρεσία συντάξεων στο υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης.
  7. Μετά την έκδοση απόφασης, το υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης θα την κοινοποιεί στον ασφαλισμένο και στην αρμόδια υπηρεσία Συντάξεων που είχε υποβληθεί το αίτημα.

Pages