Ποιοτικώς απαράδεκτοι οι αλγόριθμοι της Google - Point of view

Εν τάχει

Ποιοτικώς απαράδεκτοι οι αλγόριθμοι της Google



Είναι τρομακτικό ποια ύλη προωθεί η Google στα news της. Ό,τι πιο κίτρινο, πιο clickbait, πιο φτηνό

Κανένα πρόσχημα ποιότητας ή πρωτογένειας. Το γεγονός ότι αγαπημένα της παιδιά είναι το Μακελειό, ή σάιτ που έχουν τερματίσει τα πανούργα κόλπα προκειμένου να ερεθιστεί ο αλγόριθμος, αφενός έχει στρέψει όλα τα καιροσκοπικά ή μυωπικά σάιτ σε μια ομογενοιημένη ύλη του χαμηλότερου παρονομαστή, αφετέρου καταβαραθρώνει κάθε προσπάθεια ποιότητας.

Όλοι νοιάζονται ποια είναι τα εύφλεκτα κλειδιά ενός ποστ, κανείς δεν νοιάζεται αν το ποστ είναι μια ψευτοείδηση με ληγμένα κουτσομπολιά. Ζούνε όλοι για τον κούφιο θρίαμβο των Google Analytics. Αν αυτό είναι το ομογενοποιημένο μέλλον των ψηφιακών μέσων, που ψωμίζονται με αισθησιασμό και ολίγη από Google Ads (ποιο σοβαρό brand δέχεται να διαφημιστεί στο κιτς περιβάλλον των ελληνικών ειδησεογραφικών σάιτ;), όσοι προσπαθούν να κάνουν κάτι στοιχειωδώς ανώτερο, θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο.


Έτσι όπως το κοινό θα καταναλώνει την προτηγανισμένη δημοσιογραφία της πλατφόρμας που του σερβίρεται, άβουλο πια και απρόθυμο να επιλέξει συνειδητά το Καλό, η δημοσιογραφία θα επιζήσει στους λίγους, ελάχιστους θύλακες που έχουν κατορθώσει να αυτοχρημοτοδοτούνται, πέρα απ’ την Google και το Facebook.


Όλα τα υπόλοιπα, θα τα σαρώσει μια τρομακτική φτήνια περιεχομένου –ό,τι πάρετε ένα ευρώ– στην οποία καμιά δεκαριά θα πλουτίσουν κάπως (ως οι άρχοντες της λιανικής πώλησης) και όλοι οι υπόλοιποι θα φυτοζωούν, προσπαθώντας από τα Google Ads και τα native να βγάλουν το νοίκι τους και τα λεφτά του hosting.


Δεν αποκλείεται οι ελάχιστοι ποιοτικοί παίκτες που θα απομείνουν να αποζημιωθούν με τρόπους απροσδόκητους. Π.χ. τη συνδρομή πλουσίων φαν (όρα, Atlantic και χήρα του Στιβ Τζομπς). Αλλά αυτό μοιάζει μάλλον με ευχή προσώρας, στην Ελλάδα του χυδαίου πλούτου.






Τι είναι το manual penalty

 
Η Google αξιολογεί τις ιστοσελίδες μέσω του αλγορίθμου της ο οποίος επικαιροποιείται περίπου 500 φορές τον χρόνο.

Κάθε φορά που αυτός επικαιροποιείται, αρκετές ιστοσελίδες χάνουν θέσεις στην κατάταξη τους στα οργανικά αποτελέσματα της, δηλαδή τιμωρούνται από τον αλγόριθμο της.


Αυτή η διαδικασία τιμωρίας είναι αυτοματοποιημένη.

Η συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης μπορεί να τιμωρήσει τις ιστοσελίδες και με ένα άλλο τρόπο, το manual penalty.

Αυτός ο τρόπος αφορά στην χειρωνακτική τιμωρία μιας ιστοσελίδας, δηλαδή η τελευταία αξιολογείται από στελέχη της Google και εφόσον αυτά κρίνουν ότι παραβιάζει τις ορθές πρακτικές βελτιστοποίησης ιστοσελίδων την τιμωρούν είτε υποβιβάζοντας την στα αποτελέσματα αναζήτησης είτε αφαιρώντας την από τη βάση δεδομένων της Google.

 Στην τελευταία περίπτωση η ιστοσελίδα δεν εμφανίζεται καθόλου στα αποτελέσματα αναζήτησης.


Η διαδικασία αντιμετώπισης του manual penalty

 



Εάν η ιστοσελίδα σας έχει χάσει πολλές θέσεις στην κατάταξη των οργανικών αποτελεσμάτων ή δεν εμφανίζεται καθόλου σε αυτά υπάρχει περίπτωση να έχει τιμωρηθεί με manual penalty. 
Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε πηγαίνοντας στα Google Webmaster Toolsστην ενότητα Manual Actions. Εάν πράγματι υπάρχει manual penalty ακολουθείστε τα παρακάτω βήματα.


Εντοπίστε τα backlinksσας




Από τα Google Webmaster Toolsπηγαίνετε στο Search Trafficκαι μετά στο Links to Your Site. Στο Who Links the Mostκάντε κλικ στο Moreκαι κατεβάστε όλα τα links σε CSV αρχείο.



Καταγράψτε τα backlinks σας





Ανοίξτε ένα αρχείο Excel και εισάγετε σε αυτό τα links από το CSV αρχείο. Αφαιρέστε τα links που επαναλαμβάνονται επιλέγοντας τη στήλη με αυτά και κάνοντας κλικ στο Remove Duplicates. Στη συνέχεια δημιουργήστε μια επιπλέον στήλη όπου καταγράφετε τα domains που αντιστοιχούν σε κάθε backlink και επαναλάβετε τη διαδικασία για την αφαίρεση των duplicates domains. Τώρα έχετε όλα τα μοναδικά domains που συνδέονται με την ιστοσελίδα σας.



Αξιολογείστε τα backlinks σας





Εξετάστε τα domains που συνδέονται με την ιστοσελίδα σας ένα προς ένα για να διαπιστώσετε ποιά από αυτά μπορούν να θεωρηθούν ως bad links. Γενικά ως bad links θεωρούνται εκείνα τα οποία έχουν σκοπό να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα, domains με περιεχόμενο άσχετο με εκείνο της ιστοσελίδας σας εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία.



Επικοινωνία με τους webmasters





Έχοντας εντοπίσει τα bad links προς την ιστοσελίδα σας στέλνετε emails προς τους webmasters των ιστοσελίδων από τις οποίες προέρχονται με την παράκληση να τα αφαιρέσουν. Στη συνέχεια ενημερώστε το αρχείο Excel σας σβήνοντας όσα bad links έχουν αφαιρεθεί με αυτή τη διαδικασία.

Περιμένετε δύο μέρες και στείλτε ένα δεύτερο email σε όσους webmasters δεν έχουν ανταποκριθεί. Επαναλάβετε τη διαδικασία μετά δύο μέρες στέλνοντας και τρίτο email. Καταγράψτε αυτές τις απόπειρες επικοινωνίας σε ένα αρχείο Excel το οποίο κάνετε save στην συνέχεια ως Google Docs.




Disavow





Από το προηγούμενο βήμα θα έχουν μείνει κάποια bad links τα οποία δεν θα έχουν αφαιρεθεί. Ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσετε για αυτά το Disavow Tool το οποίο υπάρχει στα Google Webmaster Tools. Πρώτα θα πρέπει να κάνετε copy αυτά τα bad links και paste σε ένα .txt αρχείο και να το κάνετε save ως Google Docs. Στη συνέχεια χρησιμοποιήστε το Disavow Tool για να ενημερώσετε την Google για αυτά τα bad links.




Συντάξτε και στείλτε το Reconsideration Request Letter





Αυτό είναι το τελευταίο βήμα αυτής της επίμονης διαδικασίας. Το Reconsideration Request Letter απευθύνεται στην Google και θα πρέπει να περιγράφει με σαφήνεια το πρόβλημα. Η Google θέλει να δει ότι αναγνωρίζετε ότι έχουν χρησιμοποιηθεί μη αποδεκτές πρακτικές SEO και ότι έχετε κάνει ότι μπορούσατε για να διορθώσετε το πρόβλημα.

Στη διάσταση αυτή μπορείτε να συμπεριλάβετε στην επιστολή και τα Google Docs αρχεία που αποδεικνύουν τις προσπάθειες που καταβάλλατε για την απομάκρυνση των bad links καθώς επίσης και το .txt αρχείο με τα εναπομείναντα bad links που έχετε ήδη υποβάλλει στο Disavow Tool.  Κατεβάστε ένα δείγμα ενός Reconsideration Request Letterγια να το χρησιμοποιήσετε ως υπόδειγμα για το δικό σας.


Pages