Είναι ορθό λοιπόν για ένα άτομο να μελετά εκείνα που αποφέρουν την ευτυχία,γιατί όταν υπάρχει έχουμε τα πάντα, κι όταν λείπει κάνουμε τα πάντα να την αποκτήσουμε
Το μακάριο και άφθαστο ον, ούτε έχει προβλήματα ούτε σ΄άλλους προκαλεί. Δεν οργίζεται με κανένα και δεν χαρίζεται σε κανένα. Γιατί όλα αυτά είναι γνωρίσματα των αδύναμων όντων! Κύρια Δόξα 1
Πάνω από το αγαθό και το κακό δηλαδή την Ηδονή και τον Πόνο δεν λαθεύει κανείς. Εκεί που σφάλλουν οι άνθρωποι είναι ότι δεν γνωρίζουν ποια πράγματα αποφέρουν την ηδονή και τον πόνο!
“Όταν υποστηρίζω ότι ο σκοπός είναι η ηδονή, δεν εννοώ τις ηδονές των ασώτων και των αισθησιακών απολαύσεων, όπως νομίζουν κάποιοι από άγνοια κι επειδή διαφωνούν μαζί μου, ή παίρνουν στραβά τα λόγια μου, αλλά εννοώ το να μην υποφέρει κανείς από σωματικούς πόνους και να μην έχει ταραγμένη ψυχή την ψυχή του”
Είναι αδύνατο να ζήσεις ηδονικά χωρίς φρόνηση, ομορφιά και δικαιοσύνη. Κι είναι αδύνατο να΄χει η ζωή σου ομορφιά, δικαιοσύνη φρόνηση, αν δεν έχει ευχαρίστηση. Όποιος δεν τα διαθέτει αυτά δεν μπορεί να ζήσει ευτυχισμένα! Κύρια Δόξα 5
“Για χάρη μιας μικρής και αναγκαίας ηδονής- που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν με άλλο τρόπο είτε να απαρνηθούν με ολωσδιόλου χωρίς κανένα πόνο, θα πάθουν μια αρρώστια ή θα χάσουν την περιούσια τους ή θα εξευτελιστούν, και δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις όπου θα κινδυνεύουν να υποστούν τιμωρίες που επιβάλουν νόμοι και τα δικαστήρια (…) Αυτό αποδεικνύει ξεκάθαρα ότι η Παραλυσία δεν είναι από μόνη της ανεπιθύμητη, ακριβώς όπως η Εγκράτεια είναι επιθυμητή όχι επειδή αποκηρύσσει τις ηδονές αλλά γιατί εξασφαλίζει μεγαλύτερες”
“.. Οι συλλογισμοί αυτοί δείχνουν ότι η ατολμία και η δειλία απορρίπτονται γιατί γεννούν το πόνο, ενώ η ανδρεία και το θάρρος γεννούν την ηδονή ( Κικέρων ο.π)
Ποια είναι η σφραγίδα της ελευθερίας;Να στέκεσαι μπροστά στον εαυτό σου γυμνός, και να μην ντρέπεσαι
“Δικαιοσύνη αυτή καθαυτή δεν υπήρξε ποτέ. Συνθήκη, που κατά τόπους γεννιόνταν μέσα από αμοιβαίες συναναστροφές των ανθρώπων, και απέβλεπε στο να μην βλάπτουν και να μην βλάπτονται…Η αδικία από μόνη της δεν αποτελεί κακό. Είναι κακό προς το φόβο που ελλοχεύει το μυαλό αυτού που την διαπράττει, ότι δεν θα ξεφύγει από εκείνους που έχουν οριστεί ως τιμωροί αδίκων πράξεων. Κανένας απ’ αυτούς που κρυφά καταπατούν τα όσα συμφώνησαν μεταξύ τους οι άνθρωπο ώστε να μην βλάπτουν και να μην βλάπτονται δεν είναι δυνατό να πιστεύει πως θα μείνει απαρατήρητος, έστω κι αν ξεφύγει χιλιάδες φορές΄γιατί δεν είναι βέβαιο πως θα ξεφύγει ως το τέλος” Κύριαι Δόξαι 34,34,35
Ούτε αυτός που ζητά συνέχεια βοήθεια είναι φίλος, ούτε εκείνος που δε σχετίζει ποτέ το όφελος με την φιλία.-Η ερωτική πράξη από μόνη της δεν έχει τίποτα το επιλήψιμο, όμως πολύ πιο σημαντική από το σεξ ή τον έρωτα είναι η φιλία, που “χορεύει ολόγυρα στην οικουμένη καλώντας μας να ξυπνήσουμε για χάρη της ευτυχίας“.-Ούτε πρέπει να μας απασχολεί τι τρώμε και τι πίνουμε, αλλά με ποιους τρώμε και με ποιους πίνουμε.
Ένα τίποτα είναι για μας ο Θάνατος. Γιατί ό, τι αποσυντίθεται παύει να αισθάνεταιΚαι μια κατάσταση αναισθησίας δεν μας αφορά (Κυρία Δόξα 2)
Γεννηθήκαμε μια φορά και δεν γίνεται να γεννηθούμε και δεύτερηκι είναι βέβαιο πως δεν θα υπάρξουμε ξανά στον αιώνα τον άπανταΕσύ όμως, ενώ δεν εξουσίαζεις το αύριο, αναβάλλεις την ευτυχία γι΄αργότεραΚι η ζωή κυλά με αναβολές και χάνεται, κι ο καθένας μας πεθαίνει μες στις έγνοιες
”Μην φοβάστε το θάνατο, γιατί όταν υπάρχουμε δεν είναι ο θάνατος δεν υπάρχει και όταν είναι παρόν δεν υπάρχουμε εμείς”.
“Όπως λέει ο Έρμαχος, στις επιστολές του, ο Επίκουρος πέθανε από επίσχεση ούρων αφού ήταν άρρωστος για δεκατέσσερις μέρες, οπότε , όπως λέει ο Ερίππος – μπήκε σ ΄ένα χάλκινο λουτήρα, παρήγγειλε στους φίλους του από χλιαρό νερό, ζήτησε να πιεί άκρατο οίνο, παράγγειλε τους φίλους να θυμούνται τις αρχές του και πέθανε΄΄ Χαίρετε! Και να θυμάστε τις αρχές μου..”
“Μην φοβάσαι το Θεό.Μην ανησυχείς για το θάνατο·Ό,τι είναι καλό είναι εύκολο να το αποκτήσεις, καιΌ,τι είναι τρομερό είναι εύκολο να το υπομείνεις