

1 |
Βασικές Δεξιότητες
|
Αναπτυγμένες δεξιότητες που διευκολύνουν τη μάθηση ή την ταχύτερη απόκτηση γνώσης
|
Ανάγνωση εγγράφων εργασίας
|
Κατανόηση γραπτών προτάσεων και παραγράφων σχετικά με έγγραφα εργασίας
| |
Ενεργός ακρόαση
|
Ακρόαση λεγομένων άλλων ανθρώπων και υποβολή ερωτήσεων ανάλογα με την περίπτωση
| |
Γραπτός λόγος
|
Αποτελεσματική γραπτή επικοινωνία με άλλους, όπως υποδεικνύεται από τις ανάγκες του ακροατηρίου
| |
Προφορικός λόγος
|
Αποτελεσματική μεταβίβαση πληροφοριών μέσω ομιλίας με τρίτους
| |
Μαθηματικά
|
Χρήση μαθηματικών για επίλυση προβλημάτων
| |
Επιστήμη
|
Χρήση επιστημονικών μεθόδων για επίλυση προβλημάτων
| |
2
|
Δεξιότητες χειρισμού διαδικασιών
|
Διαδικασίες που συμβάλλουν στη γρηγορότερη απόκτηση γνώσης και ικανοτήτων σε ποικίλα πεδία
|
Κριτική σκέψη
|
Χρήση λογικής και ανάλυσης για τον προσδιορισμό δυνάμεων και αδυναμιών διαφορετικών προσεγγίσεων
| |
Ενεργός μάθηση
|
Το να εργάζεται το άτομο με νέο υλικό ή πληροφορίες για να κατανοήσει τις επιπτώσεις του
| |
Στρατηγικές μάθησης
|
Χρήση πολλαπλάσιων προσεγγίσεων κατά την εκμάθηση ή τη διδασκαλία νέων πραγμάτων
| |
Παρακολούθηση
|
Αξιολόγηση του κατά πόσο καλά κάνει κάποιος κάτι ενώ μαθαίνει ή κάνει κάτι
| |
3
|
Κοινωνικές δεξιότητες
|
Αναπτυγμένες δεξιότητες που χρησιμοποιούνται στην εργασία με άλλα άτομα για την επίτευξη στόχων
|
Κοινωνική παρατηρητικότητα
|
Να είναι το άτομο σε εγρήγορση για αντιδράσεις των άλλων και να καταλαβαίνει γιατί αντιδρούν με το συγκεκριμένο τρόπο
| |
Συντονισμός
|
Ρύθμιση ενεργειών σε σχέση με τις ενέργειες των άλλων
| |
Πειθώ
|
Να πείθει το άτομο άλλους να προσεγγίζουν τα πράγματα διαφορετικά
| |
Διαπραγμάτευση
|
Προσπάθεια του ατόμου να φέρει κοντά άτομα και να συμφιλιώσει τις διαφορές τους
| |
Καθοδήγηση
|
Να διδάσκει το άτομο κάποιους άλλους πώς να κάνουν κάτι
| |
Βοήθεια στους άλλους
|
Ενεργός αναζήτηση μεθόδων βοήθειας προς άλλους ανθρώπους
| |
4
|
Δεξιότητες επίλυσης σύνθετων προβλημάτων
|
Αναπτυγμένες δεξιότητες που χρησιμοποιούνται προκειμένου να λύσουν τα άτομα νέα προβλήματα τα οποία έχουν καθοριστεί με λανθασμένο τρόπο στις σύνθετες, πραγματικές συνθήκες
|
Αναγνώριση προβλημάτων
|
Αναγνώριση της φύσης των προβλημάτων
| |
Συλλογή πληροφοριών
|
Γνώση για το πώς να βρίσκει το άτομο πληροφορίες και να προσδιορίζει τις ουσιαστικές από αυτές
| |
Οργάνωση πληροφοριών
|
Το να βρίσκει το άτομο τρόπους να δομεί ή να ταξινομεί κομμάτια πληροφοριών
| |
Σύνθεση/ αναδιοργάνωση
|
Αναδιοργάνωση πληροφοριών με σκοπό μια καλύτερη προσέγγιση προβλημάτων ή στόχων
| |
Παραγωγή ιδεών
|
Παραγωγή διαφορετικών προσεγγίσεων στα προβλήματα
| |
Αξιολόγηση ιδεών
|
Αξιολόγηση πιθανής επιτυχίας μιας ιδέας σε σχέση με τις απαιτήσεις της κατάστασης
| |
Σχεδιασμός εφαρμογής
|
Ανάπτυξη προσεγγίσεων για την εφαρμογή μιας ιδέας
| |
Αποτίμηση λύσεων
|
Παρατήρηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων μιας απόφασης για τον προσδιορισμό ή τον επαναπροσδιορισμό των προσπαθειών
| |
5
|
Τεχνικές δεξιότητες
|
Αναπτυγμένες δεξιότητες που χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό, την οργάνωση, τη λειτουργία και διόρθωση των δυσλειτουργιών που αφορούν την εφαρμογή μηχανών ή τεχνολογικών συστημάτων
|
Ανάλυση λειτουργιών
|
Ανάλυση αναγκών και απαιτήσεων προϊόντων για τη δημιουργία σχεδίου
| |
Σχεδιασμός τεχνολογίας
|
Παραγωγή ή προσαρμογή του εξοπλισμού και της τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση των αναγκών των χρηστών
| |
Επιλογή εξοπλισμού
|
Καθορισμός του είδους των εργαλείων και του εξοπλισμού για μια εργασία
| |
Εγκατάσταση
|
Εγκατάσταση εξοπλισμού, μηχανών, καλωδίων ή προγραμμάτων που ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένες προδιαγραφές
| |
Προγραμματισμός
|
Προγράμματα γραφής ηλεκτρονικών υπολογιστών
| |
Έλεγχος λειτουργιών
|
Διεξαγωγή τεστ για να καθοριστεί αν ο εξοπλισμός, το λογισμικό ή οι διαδικασίες λειτουργούν όπως αναμένεται
| |
Παρακολούθηση λειτουργιών
|
Παρατήρηση μετρητών, πινάκων ή άλλων δεικτών ώστε να υπάρξει βεβαιότητα για τη σωστή λειτουργία μιας μηχανής
| |
Λειτουργία και έλεγχος
|
Έλεγχος διαδικασιών εξοπλισμού ή συστημάτων
| |
Επιθεώρηση προϊόντων
|
Επιθεώρηση και αξιολόγηση της ποιότητας των προϊόντων
| |
Συντήρηση εξοπλισμού
|
Εκτφλεση της στερεότυπης συντήρησης και καθορισμός του πότε και ποιο είδος συντήρησης απαιτείται
| |
Εντοπισμός βλαβών
|
Καθορισμός των αιτίων που προκαλούν ένα λάθος και της απόφασης για τη λύση του
| |
Επισκευή βλαβών
|
Επισκευή μηχανών ή συστημάτων με τη χρήση των απαιτούμενων εργαλείων
| |
6
|
Συστημικές δεξιότητες
|
Αναπτυγμένες δεξιότητες που χρησιμοποιούνται για την κατανόηση, τον έλεγχο και τη βελτίωση των κοινωνικοτεχνικών συστημάτων
|
Οραματισμός
|
Ανάπτυξη μιας εικόνας για το πώς ένα σύστημα πρέπει να λειτουργεί υπό ιδανικές συνθήκες
| |
Αντίληψη αλλαγών
|
Καθορισμός σημαντικών αλλαγών σε ένα σύστημα ή της πιθανότητας εμφάνισής τους
| |
* Αναγνώριση επιπτώσεων
|
Καθορισμός των μακροπρόθεσμων εκβάσεων μιας αλλαγής σε διαδικασίες
| |
Αναγνώριση αιτιών
|
Προσδιορισμός των πραγμάτων που πρέπει να αλλάξουν για την επίτευξη ενός στόχου
| |
Κρίση και λήψη αποφάσεων
|
Στάθμιση σχετικών δαπανών και κερδών μιας πιθανής δράσης
| |
Αξιολόγηση λειτουργίας συστημάτων
|
Εξέταση πληθώρας δεικτών απόδοσης συστημάτων, λαμβάνοντας υπόψη την ακρίβειά τους
| |
7 |
Δεξιότητες διαχείρισης πόρων
|
Αναπτυγμένες δεξιότητες που χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά για τον καθορισμό πόρων
|
Διαχείριση χρόνου
|
Διαχείριση προσωπικού χρόνου και του χρόνου τρίτων
| |
Διαχείριση οικονομικών πόρων
|
Καθορισμός του τρόπου δαπάνης των χρημάτων για μια εργασία και της λογιστικής σκέψης για τις συγκεκριμένες δαπάνες
| |
Διαχείριση υλικών
|
Λήψη και παρακολούθηση της κατάλληλης χρήσης του εξοπλισμού, των εγκαταστάσεων και των υλικών για συγκεκριμένη εργασία
| |
Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού
|
Παρακίνηση, ανάπτυξη και καθοδήγηση των εργαζόμενων προσδιορίζοντας τους καλύτερους από αυτούς για μια εργασία
|