Της Ιωάννας Σαχινίδου
1 Chris Clarke, Living in Connection , (Warminster: Creation Spirituality Books, 2002)pp.239,33.
2 Ρωμαίους 1.25.
3 Πανεπιστημιακές παραδόσεις Μητρoπολίτη Ι. Ζηζιούλα,: «To δόγμα περί δημιουργίας»: όπως λέει ο Πλάτωνας στον "Τίμαιο", ο κόσμος που δημιούργησε ο Θεός είναι ο καλύτερος που μπορούσαμε να έχουμε, αλλά όχι ο τέλειος γιατί ανθίστατο, και ο χώρος και η ύλη με τους νόμους τους στην προσπάθεια του Δημιουργού να φτιάξει το τέλειο βάσει των ιδεών . Ο ιδεατός είναι ο κόσμος των ιδεών, όχι αυτός που βλέπουμε αλλά ο απόλυτα τέλειος. http://oodegr.com/oode/dogmat1/E1.htm#3 Πλάτων, Τίμαιος.
4 Θεοφίλου Αντιοχείας, Προς Αυτόλυκον, Βιβλίον Γ΄.
5 Philip Sherrard, Christianity Lineaments of a Sacred Tradition , (Brookline, Massachusetts:Holy Cross Orthodox Press, 1998), pp.233-5.
6 Ibid, pp.234-8.
7 Henry Liddell and Robert Scott , ‘ ὄντα’ Λεξικόν της Ελληνικής Γλώσσης , τ. 3 Λ - Π, (ΕνΑθήναις: Τυπογραφείο Α. Κωνσταντινίδη, 1902), σελ.325.
8 Θ. Πελεγρίνης, ‘Ὄν’ , Λεξικό Φιλοσοφίας , (Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2004 ) , σελ. 433 -4.
9 Θεοφίλου προς Αὐτόλυκον , Βιβλίον B ’, κεφ 4, PG τ. 6, 1051.
10 Θεοφίλου προς Αὐτόλυκον, Βιβλίον Α’, κεφ. 4, PG τ. 6, 1050.
11 William Hendriksen, New Testament Commentary Romans , Grand Rapids Michigan, BakerBooks House, 1980, 1981, p.158.
12 Νίκου Α. Ματσούκα, Δογματική και Συμβολική Θεολογία Γ , (Εκδόσεις Π. Πουρνάρα,1997), σελ.155 -161.
13 Μ. Βασιλείου, Εις την Εξαήμερον, PG 29,33B.
14 Ηλία Β. Οικονόμου, Θεολογική Οικολογία Θεωρία και Πράξη , ( Αθήνα: Δ. Μαυρομμάτη, 1994), σελ.57.
15 Σύμφωνα με τους μύθους που αφηγούνταν οι γνωστικοί, στο απώτατο παρελθόν ο αληθινός Θεός απέκτησε θεϊκούς απογόνους (οι οποίοι αποκαλούνταν «Αιώνες»), διαδοχικές εκπορεύσεις του στο πλαίσιο μίας μεταφυσικής ιεραρχίας οι οποίες κατά ζεύγη, παρήγαγαν δικούς τους απογόνους.
16 Catherine Keller, Face of the Deep , (London and New York: Routledge, 2003), pp.49-51.
17 Παν. Κ. Χρήστου (επόπτης), Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας, Μ. Αθανασίου Έργα , Περί Ενανθρωπήσεως, ‘Α΄ 1. 3. (Θεσσαλονίκη: Πατερικαί Εκδόσεις «Γρηγόριος ο Παλαμάς», 1973), σελ. 234.
18 Ibid, , 5, 5- 8, σελ.238.
19 ‘Στή Γένεση’, Λόγος Πρῶτος, σὲ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου ἔργα Τόμος Ἕβδομος ἐρμηνευτικὰ (Β’), (Ἀθῆναι: «Ὁ Λόγος», 1972), σελ.124 -5.
20 Sherrard, Christianity Lineaments of a Sacred Tradition , p.241.
21 Mark I. Wallace, Finding God in the Singing River-Christianity, Spirit, Nature ,(Minneapolis Fortress Press, 2005), p.44.
22 Sherrard, Christianity Lineaments of a Sacred Tradition , p. 241. A classical passage intheology is one from Maximus the Confessor, To Thalassius, on Various Difficulties 13, PG 90, 296B.
23 Anestis K. Keselopoulos, Man and the Environment , (Crestwood, New York: St Vladimir ’ sSeminary Press, 2001), p.22.
24 Sherrard, Christianity Lineaments of a Sacred Tradition , pp.240-2.
25 Ibid,, pp.229-39.
26 Παν. Κ. Χρήστου (επόπτης), Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας, Μ. Αθανασίου Έργα, 1 Απολογητικά, Λόγος Β΄ ‘Περί Ενανθρωπήσεως’ , 1. (Θεσσαλονίκη: Πατερικαί Εκδόσεις «Γρηγόριος οΠαλαμάς», 1973), σελ. 228, 15 -20.