Ἀπάντηση :Τά δύο ὑπέροχα μεγέθη ἀνθρωπιᾶς, ἡ ἀγάπη πρός τόν πλησίον καί ἡ φιλοξενία, συναιρούμενα σέ ἕνα, τή φιλανθρωπία, ἀποτελοῦν μέρος τοῦ ἰδιοπροσώπου τῆς Ἑλληνορθοδοξίας. Ὅμως ἀσφαλῶς καί περιορίζεται ἀπό κάποιο πλαίσιο, ἡ ὑπέρβαση τοῦ ὁποίου μᾶς ὑποβιβάζει στήν κατηγορία τοῦ βλακός. Ἀνεβαίνει στή διάνοιά μας ὁ καθοριστικός λόγος τοῦ Κυρίου μας : «Ὅστις σέ ἀγγαρεύσει μίλλιον ἕν, ὕπαγε μετ’ αὐτοῦ δύο» (Ματ. Ε΄ 41). Δλδ ἐκεῖνος πού θά σε ἀγγαρεύσει θά πρέπει καί ὁ ἴδιος νά κοπιάζει μαζί σου, ἀλλιῶς τό πράγμα μεταπίπτει σέ βλακεία καί αἴτιο εἰρωνείας εἰς βάρος τῆς Πίστεως. Ὅσες ἄλλες ἐξαιρέσεις εἶναι κατανοητές, ἐπί τοῦ χωρίου, ὅταν ὁ «ἀγγαρεύων» εἶναι ἀνήμπορος καί χρήζει βοηθείας. Ἐμμένουμε, ἐπειδή φοβούμεθα τό ἄξιο παντός ταλανισμοῦ θλιβερό προηγούμενο, πού δημιουργήθηκε στούς προτεστάντες τῶν ΗΠΑ, οἱ ὁποῖοι μετά ἀπό σειρά ταπεινωτικῶν μεταπτώσεων, ἀντικατέστησαν τόν Θεό ἀπό τό ἀφεντικό τους, πρός τό ὁποῖο καί προσφέρουν τίς ὑπηρεσίες τους ἀμισθί! «Ἐάν τό ἄλας μωρανθῇ...».
Ἀπάντηση :Τά δύο ὑπέροχα μεγέθη ἀνθρωπιᾶς, ἡ ἀγάπη πρός τόν πλησίον καί ἡ φιλοξενία, συναιρούμενα σέ ἕνα, τή φιλανθρωπία, ἀποτελοῦν μέρος τοῦ ἰδιοπροσώπου τῆς Ἑλληνορθοδοξίας. Ὅμως ἀσφαλῶς καί περιορίζεται ἀπό κάποιο πλαίσιο, ἡ ὑπέρβαση τοῦ ὁποίου μᾶς ὑποβιβάζει στήν κατηγορία τοῦ βλακός. Ἀνεβαίνει στή διάνοιά μας ὁ καθοριστικός λόγος τοῦ Κυρίου μας : «Ὅστις σέ ἀγγαρεύσει μίλλιον ἕν, ὕπαγε μετ’ αὐτοῦ δύο» (Ματ. Ε΄ 41). Δλδ ἐκεῖνος πού θά σε ἀγγαρεύσει θά πρέπει καί ὁ ἴδιος νά κοπιάζει μαζί σου, ἀλλιῶς τό πράγμα μεταπίπτει σέ βλακεία καί αἴτιο εἰρωνείας εἰς βάρος τῆς Πίστεως. Ὅσες ἄλλες ἐξαιρέσεις εἶναι κατανοητές, ἐπί τοῦ χωρίου, ὅταν ὁ «ἀγγαρεύων» εἶναι ἀνήμπορος καί χρήζει βοηθείας. Ἐμμένουμε, ἐπειδή φοβούμεθα τό ἄξιο παντός ταλανισμοῦ θλιβερό προηγούμενο, πού δημιουργήθηκε στούς προτεστάντες τῶν ΗΠΑ, οἱ ὁποῖοι μετά ἀπό σειρά ταπεινωτικῶν μεταπτώσεων, ἀντικατέστησαν τόν Θεό ἀπό τό ἀφεντικό τους, πρός τό ὁποῖο καί προσφέρουν τίς ὑπηρεσίες τους ἀμισθί! «Ἐάν τό ἄλας μωρανθῇ...».