ο Παναγιώτης…τί είναι ο Πνευματικός Νόμος και γιατί λες ότι είναι
σκληρός και άτεγκτος…Λόγω των ημερών λέω να θυμηθούμε μιαν ιστορία που
συνέβη πριν 2000 χρόνια…όπου ¨πρωταγωνίστρια¨ τότε ήταν μια φτωχή
μοιχαλίδα, που είχε την…ατυχία να συλληφθεί επ αυτοφώρω….μοιχευομένη..
που αγαπά όλους εμάς…τους φαρισαίους……Να που το οργισμένο
πλήθος..Έσερνε βίαια μια δυστυχισμένη αμαρτωλή γυναίκα πού είχε
συλληφθεί να μοιχεύει. Την έφερνε θριαμβευτικά, με άγριες κι
εκκωφαντικές κραυγές… μπροστά στο Χριστό.. Διδάσκαλε, φώναξαν, με κόκκινα
απ τη δίψα για αίμα, οργισμένοι Εβραίοι.. ¨αυτή
ή γυναίκα κατείληπται έπ’αυτοφώρω μοιχευομένη..και εν τω νόμω ημών
Μωυσής ένετείλατο τάς τοιαύτας λιθάζειν… συ ουν τί λέγεις;¨Δάσκαλε,
τη γυναίκα αυτή την πιάσαμε έπ’ αυτοφώρω να διαπράττει την αμαρτία της
μοιχείας. Κι ό Μωυσής λέει στο νόμο του πώς τέτοιες γυναίκες πρέπει να
τις λιθοβολούμε. Εσύ τί λες; (Ίωάν. η’4-6).
νόμος του Μωυσή τούς έδινε το δικαίωμα να την λιθοβολήσουν. Κανένας δε
θα βρισκόταν να προβάλει αντίρρηση, να τούς κατηγορήσει. Ποιος
διαμαρτύρεται στις μέρες μας όταν απαγγέλλεται ή ποινή του θανάτου σε
κάποιον εγκληματία;( Ποιός δεν θα χαρεί αν καταδικάσουν τον δικό μας υπουργό…)
θα γινόταν αυτό εκεί μπροστά, στο ναό του Σολομώντα, όπου φυλάσσονταν ο
πλάκες των εντολών στην Κιβωτό της Διαθήκης, μπροστά σ’ ένα μεγάλο
πλήθος ανθρώπων.
γινόταν εκεί όπου Αυτός, ό Χριστός, θα ‘πρεπε να πει κάτι αντίθετο στην
εντολή του Μωυσή. Κι έτσι θα πετύχαιναν το στόχο τους. Θα λιθοβολούσαν
μέχρι θανάτου τόσο το Χριστό όσο και την αμαρτωλή γυναίκα.
τον Πιλάτο να ελευθερώσει τον ληστή Βαραββά αντί για το Χριστό.Όλοι
όσοι παρευρίσκονταν στη σκηνή περίμεναν δύο πράγματα να γίνουν: Είτε Με Την Ευσπλαχνία Του Ό Χριστός, να ελευθερώσει την αμαρτωλή γυναίκα.. παραβιάζοντας έτσι το νόμο, Είτε Να Τηρήσει Το Νόμο Και Να Τους Πει ¨Πράξετε όπως ορίζει ό νόμος¨.
Κύριος θέλησε με την ερώτηση Του να της εμπνεύσει εμπιστοσύνη, ώστε να
μπορέσει ν’ ακούσει, και να κατανοήσει καλύτερα αυτά πού θα της έλεγε
στη συνέχεια.