Πώς γίνεται σε μας γνωστό το θείο θέλημα; - Point of view

Εν τάχει

Πώς γίνεται σε μας γνωστό το θείο θέλημα;



  Με την επίμονη αναζήτησή του και την άρνηση του δικού μας θελήματος. Την αυταπάρνηση εφάρμοσε και ο Κύριός μας με την απόλυτη υπακοή προς τον Πατέρα. Ο Θεός δεν κινείται με πάθος ή λάθος ή υστεροβουλία ή αγνωσία ή αδυναμία.



Επειδή «γνωρίζει τα πάντα πριν να γίνουν», αλάνθαστα εκφράζει το θέλημά του, για τη συνοχή και ασφάλεια των όντων, είτε μερικά, είτε ολικά κατά την παρουσιαζόμενη ανάγκη.

Τα κτίσματα, κάτω από την ατέλεια του πεπε­ρασμένου και τρεπτού της φύσεώς τους, έρχονται σε σύγκρουση με το θείο θέλημα, αφού πολλές φορές το τελευταίο δε συμφωνεί με τα δικά τους συμφέροντα και σκοπούς. Τα σύμπαντα, ως αιτιατά, δεν μπορούν από μόνα τους να προάγονται προς το καλύτερο, προς την τελειότητα, χωρίς τη συνεκτική δύναμη του Δημιουργού.

Αυτή η έμπρακτη πρόνοια είναι τέλεια κατά τη φύση της, αφού προέρχεται από τον υπερτέλειο Θεό και την ονομάζουμε με άλλα λόγια, θείο θέλημα. Εξαιτίας όμως της φθοράς και της τροπής στις οποίες υποταχθήκαμε, το θείο θέλημα μεταποιείται και μετακινείται στο χώρο της «οικονομίας». Ποτέ δεν καταργείται, αλλά μεταβάλλεται -όπως είπα­με-, χάριν της δικής μας αδυναμίας, έως ότου μας επαναφέρει στην ισορροπία.

Το «κατ’ ευδοκίαν» θέλημα του Θεού, για τη λογική μας φύση, είναι το «όλοι οι άνθρωποι να σωθούν και να γνωρίσουν πλήρως την αλήθειά του»(Α’ Τιμ.2,4). Η ανθρώπινη όμως αδιαφορία ή αδυναμία ή αγνωσία προκαλεί στο θείο θέλημα μεταβολή. Αυτό οδηγεί τους αδαείς και όσους έχουν άγνοια σε κάποια δυσφορία και αποθάρρυνση. Με βάση το αλάνθαστο του θείου θελήματος, δεν επιτρέπεται καμιά δυσφορία ή γογγυσμός ή οπισθοχώρηση, αλλά επιβάλλεται η ανακάλυψη του δικού μας σφάλματος και η υποταγή με πίστη στην Πρόνοια. Αν «ιώτα εν ή μία κεραία ου μη παρέλθη» (Ματθ. 5,18 ) και αν «οι τρίχες της κεφαλής σας είναι όλες μετρημένες» (Ματθ. 10,30), ποιό παράπονο επιτρέπεται στις φαινομενικές ανωμαλίες της δικής μας ελεεινότητας;

Όπως ο Παύλος περιγράφει, «αρχίσατε με την εμπειρία του Πνεύματος. Πώς τώρα καταλήγετε να εμπιστεύεσθε σ’ ανθρώπινες δυνάμεις;» (Γαλ. 3,3). Οι δικές μας αποφάσεις και τα σχέδια κινούνται με βάση τις δικές μας κρίσεις και τα συμπεράσματα, γιατί βλέπουμε όσο μας επιτρέπει το οπτικό μας πεδίο. Ο Θεός όμως, που προνοεί για την κτίση του, δε θα ματαιώσει τις αποφάσεις του, αλλά θα μεταβάλει τον τρόπο της λειτουργίας των στοιχείων, των πραγμάτων, ακόμη και των προσώπων, για να επιτευχθεί το συμφερότερο.

Το να ανακαλύψουμε ποιο είναι το θείο θέλημα, θα εξαρτηθεί από το βαθμό της δικής μας προσπάθειας για την αναζήτησή του, από την άρνηση του δικού μας θελήματος, που είναι εμπαθές, ατελές και μεροληπτικό και από τη συμβουλή της Εκκλησίας: «Ρώτησε τον πατέρα σου και θα σου αναγγείλει, ρώτησε τους γεροντότερους σου και αυτοί θα σου πουν» (Δευτ. 32,7).

Η υγιής συνείδηση και η απόφαση να τηρήσουμε με ακρίβεια ό,τι αποφασίσαμε και υποσχεθήκαμε στον Θεό, εφόσον τίποτα δεν ξεφεύγει από αυτόν «που γνωρίζει τις καρδιές και τους νεφρούς (τις σκέψεις και τις επιθυμίες)» (Ψαλμ. 7,10), μας πληροφορεί πολλές φορές το θείο θέλημα, αφού και στις δύο περιπτώσεις πλησιάζει το θείο έλεος. Επίσης η παρουσία και ενέργεια του θείου φόβου, η συμπάθεια και η ελεημοσύνη πολύ ευαρεστούν τον Θεό, που δεν κρύβει το θέλημά του από τους εφαρμοστές της έμπρακτης αγάπης, η οποία χαρακτηρίζει και αυτόν τον ίδιο.

Είναι καλό να αποφεύγει ο άνθρωπος να ζητά από το Θεό να του αποκαλύψει το θέλημά του με αισθητά σημεία, όπως κάνουν μερικοί, γιατί ο σατανάς μπορεί, εξαιτίας αυτής τις υπερηφάνειάς μας, να μας πληροφορήσει ψεύτικα και παραπλανητικά.

Ιωσήφ Βατοπαιδινού, 




Επτά βασικά στοιχεία για να βρεις το θέλημα του Θεού: 




1. Η Αγία Γραφή

Το πρώτο μέρος που κοιτάμε για το θέλημα του Θεού είναι μέσα στη Βίβλο. Αυτό είναι το γνωστό, σίγουρο, απόλυτο, αποκεκαλυμμένο θέλημα του Θεού. Δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Αυτό είναι ! Αν ο Θεός ποτέ δεν σου πει κάτι άλλο από αυτά που ήδη έχει γράψει, αν απλώς ενεργείς σύμφωνα με τη Βίβλο, θα τα πας μια χαρά!

Μερικοί άνθρωποι δεν εκτιμούν τη Βίβλο όπως θα έπρεπε. Πρέπει να έχουν κάποιον να τους την ταΐζει με το κουτάλι. Δεν ξέρουν πώς να ξεθάβουν την πνευματική τροφή για τον εαυτό τους — το σκληρό κρέας του Λόγου. 

Για μερικά πράγματα πρέπει να δουλέψεις! «Φρόντισε με επιμέλεια να παραστήσεις τον εαυτό σου δόκιμο στο Θεό, ως εργάτη που δεν έχει το παραμικρό να ντρέπεται, ο οποίος ορθοτομεί τον λόγο της αλήθειας.» (Β΄Τιμόθεο 2:15). 

2. Η Φωνή

Ο δεύτερος τρόπος για να βρεις το θέλημα του Θεού είναι η φωνή Του. Ο Ψαλμωδός λέει, «Ευλογείτε τον Κύριο, άγγελοί Του, δυνατοί με δύναμη, εκείνοι που εκτελούν τον λόγο Του, εκείνοι που υπακούν στη φωνή του Λόγου Του.» (Ψαλμός 103:20).

Διάβαζες ποτέ ένα κείμενο της Αγίας Γραφής, όταν εντελώς ξαφνικά ένα εδάφιο ή μια φράση ή ακόμη και μια μοναδική λέξη ζωντανεύει και σε χτυπάει ανάμεσα στα μάτια; «Αυτό είναι για μένα! Αυτή είναι η απάντηση!» Ή ίσως προσευχόσουν για μια ορισμένη κατάσταση όταν ο Κύριος σου υπενθύμισε ένα εδάφιο ή ένα κείμενο που ήταν ακριβώς η απάντηση που χρειαζόσουν. Ήταν τόσο δυνατό και καθαρό που ο Θεός δεν θα μπορούσε να είχε μιλήσει πιο εμφατικά αν το είχε φωνάξει δυνατά! Αυτή είναι η φωνή Του. Μπορεί αρχικά να είχε δοθεί για κάποιον άλλον πριν από χιλιάδες χρόνια, και ωστόσο, εντελώς ξαφνικά, μιλάει σε σένα προσωπικά.


3. Αποκάλυψη

Ποια νομίζετε ότι θα ήταν η τρίτη πιο σίγουρη ένδειξη του θελήματος του Θεού; — Μια απευθείας αποκάλυψη: Μια προφητεία, ένα όνειρο, ένα όραμα ή μια φωνή.

Να σιγουρευτείτε ότι οποιαδήποτε προσωπική αποκάλυψη δέχεστε δεν είναι σε αντίθεση με την Αγία Γραφή.  «Αγαπητοί, μη πιστεύετε σε κάθε πνεύμα, αλλά δοκιμάζετε τα πνεύματα αν είναι από το Θεό· επειδή, πολλοί ψευδοπροφήτες έχουν βγει στον κόσμο.» (Α’Ιωάννη 4:1)

4. Θεοσεβής Συμβουλή

«Από το πλήθος, όμως, των συμβούλων προέρχεται σωτηρία . … Όπου δεν υπάρχει συμβούλιο, οι σκοποί ματαιώνονται· μέσα στο πλήθος, όμως, των συμβούλων στερεώνονται. (Παροιμίες 11:14, 15:22).

 Είναι οι άνθρωποι που όχι μόνο πιστεύουν στην Αγία Γραφή, αλλά και την εφαρμόζουν με τον τρόπο που πρέπει. Δεν είναι μόνο ακροατές του Λόγου, αλλά και εκτελεστές αυτού (Ιακώβου 1:22).

Ένας θεοσεβής σύμβουλος είναι κάποιος που αγαπάει τον Κύριο και του οποίου η ζωή δείχνει τον καλό καρπό της ζωής κοντά στο Θεό (Ματθαίου 7:15-20). 


5. Θύρες

Ο πέμπτος τρόπος για να προσδιορίσεις το θέλημα του Θεού είναι μέσα από τις «ανοικτές και κλειστές πόρτες.» Αυτός γενικά είναι ένας όχι τόσο αξιόπιστος τρόπος για να βρεις το θέλημα του Θεού, όμως μερικές φορές είναι μια ένδειξη (Α΄Κορινθίους 16:9, Β΄Κορινθίους 2:12, Αποκάλυψη 3:7-8).



Προς τα πού φαίνεται ότι οδηγεί ο Θεός; Πού έχεις ανοικτές πόρτες υπηρεσίας; Προς ποια κατεύθυνση φαίνεται ότι ο Θεός προμηθεύει τον τρόπο και τα μέσα; Αυτός είναι ένας τρόπος για να βρεις το θέλημα του Θεού — οι περιστάσεις και οι συνθήκες, οι ανοικτές και οι κλειστές πόρτες. 

6. Διαίσθηση (η Μαρτυρία του Πνεύματος)

Το νούμερο έξη είναι η μαρτυρία του Πνεύματος—μια ορισμένη διαισθητική πεποίθηση που σου δίνει πίστη. Απλώς ξέρεις ότι μια ορισμένη πορεία δράσης είναι το θέλημα του Θεού! Το γνωρίζεις από εκείνη την ήσυχη, μικρή φωνή μέσα στην καρδιά σου (Α΄Βασιλείς 19:12), εκείνη την εσωτερική πεποίθηση.

Δεν μου αρέσει να πηγαίνω με τα αισθήματα, επειδή μερικές φορές τα αισθήματα μπορεί να είναι λάθος. Μπορεί να είναι τα λάθος αισθήματα από το λάθος πνεύμα! Παρόλα αυτά, μερικά αισθήματα έρχονται εκεί από τον Κύριο, σαν μια ένδειξη του θελήματός Του για σένα. Το Πνεύμα του Θεού μιλάει στην καρδιά σου για μια απόφαση που αντιμετωπίζεις και σου δίνει μια εσωτερική πεποίθηση για το τι σε θέλει να κάνει ο Θεός.

Μπορεί να είναι μια προειδοποίηση να μην κάνεις ένα ορισμένο πράγμα—ότι δεν είναι το θέλημα του Θεού. Η καρδιά σου ή το πνεύμα σου ακούει μια φωνή να λέει «Σταμάτα, μην το κάνεις αυτό! Πρόσεχε!» Το Άγιο Πνεύμα δεν χρειάζεται καν να χρησιμοποιήσει λέξεις, όμως εσύ ξέρεις τι θέλει να πει Αυτός!



7. Το σημάδι

Και τέλος, ποιος είναι ο έβδομος τρόπος για να γνωρίσεις το θέλημα του Θεού; Μερικές φορές μπορείς να ζητήσεις ένα συγκεκριμένο σημάδι. Από την ιστορία του Γεδεών στην Παλιά Διαθήκη (Κριτές 6:36-40). Ο Γεδεών ήθελε να μάθει το θέλημα του Κυρίου για ένα ζήτημα, κι έτσι άπλωσε μια προβιά από μαλλί στο έδαφος το βράδυ και είπε, «Τώρα, Κύριε, αν αύριο το πρωί η προβιά είναι υγρή από την πάχνη και το έδαφος όλο γύρω της είναι στεγνό, τότε θα ξέρω ότι εσύ μου έχεις μιλήσει και υποτίθεται ότι πρέπει να κάνω αυτό κι αυτό» Όμως ακόμα κι όταν ο Κύριος ικανοποίησε αυτή την προϋπόθεση, ο Γεδεών και πάλι δεν ήταν σίγουρος, κι έτσι ζήτησε από τον Κύριο να κάνει το αντίστροφο. «Τώρα, Κύριε, αύριο αν η προβιά είναι στεγνή και το έδαφος είναι υγρό, θα πιστέψω ότι Εσύ με θέλεις να κάνω αυτό κι αυτό και ο Κύριος το έκανε! Έτσι αν καταφύγεις σε σημάδια, έλεγξε και ξαναέλεγξε και μην εφησυχάζεις.



Συμπέρασμα

Παράδωσε τα πάντα σ’ Αυτόν και «μη συμμορφώνεσαι με τούτο τον αιώνα [με τους τρόπους του κόσμου]. Να δοκιμάζεις [να μην έχεις καμιά αμφιβολία] τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθό και ευάρεστο και τέλειο» (Ρωμαίους 12:2).

 Αν, αφού δοκιμάσεις όλους αυτούς τους τρόπους, εξακολουθείς να μην βρίσκεις το θέλημα του Θεού, απλώς προσευχήσου να σε οδηγήσει ο Θεός και ξεκίνα. Μια βάρκα πρέπει να είναι σε κίνηση γιά ν' αρχίσει να λειτουργεί το πηδάλιο.




[full_width]

Pages