Αν θες να ζήσεις, ετοιμάσου να πεθάνεις - Point of view

Εν τάχει

Αν θες να ζήσεις, ετοιμάσου να πεθάνεις





   Εάν κοιτάξεις μέσα στη ζωή, θα μπορέσεις να μάθεις τι είναι ο θάνατος. Εάν κατανοήσεις τι είναι ο θάνατος, μόνο τότε είσαι ικανός να κατανοήσεις τι είναι η ζωή. Είναι οργανικά δεμένα.

  Συνήθως, εξαιτίας του φόβου, δημιουργούμε έναν διαχωρισμό. Πιστεύουμε ότι η ζωή είναι καλή και ο θάνατος κακός. Πιστεύουμε ότι πρέπει να επιθυμούμε τη ζωή και να αποφεύγουμε το θάνατο.

Πιστεύουμε κάπως ότι πρέπει να προστατεύουμε τον εαυτό μας από τον θάνατο. Αυτή η γελοία ιδέα δημιουργεί ατέλειωτες δυστυχίες στη ζωή μας, επειδή ένα άτομο που προστατεύει τον εαυτό του από τον θάνατο γίνεται ανίκανο να ζήσει. Είναι το άτομο που φοβάται να εκπνεύσει· μετά δεν μπορεί να εισπνεύσει και κολλάει. Τότε, απλώς σέρνεται· η ζωή του δεν είναι πλέον μια ροή, η ζωή του δεν είναι πλέον ένα ποτάμι.

Αν θέλεις πραγματικά να ζήσεις, πρέπει να είσαι έτοιμος να πεθάνεις. Ποιος φοβάται τον θάνατο μέσα σου; Φοβάται η ζωή τον θάνατο; Δεν είναι δυνατόν. Πώς μπορεί η ζωή να φοβάται την ίδια της τη διαδικασία, αυτό που αποτελεί το ενιαίο και αναπόσπαστο τμήμα της; Κάτι άλλο φοβάται μέσα σου. Το Εγώ φοβάται μέσα σου. Η ζωή και ο θάνατος δεν είναι αντίθετα· το Εγώ και ο θάνατος είναι αντίθετα. Η ζωή και ο θάνατος δεν είναι αντίθετα. Το Εγώ και η ζωή είναι αντίθετα.

Το Εγώ είναι ενάντια και στη ζωή και στον θάνατο. Το Εγώ φοβάται να ζήσει και το Εγώ φοβάται να πεθάνει. Φοβάται να ζήσει επειδή κάθε προσπάθεια, κάθε βήμα προς τη ζωή, φέρνει τον θάνατο πιο κοντά. Αν ζεις, έρχεσαι πιο κοντά στο να πεθάνεις. Το Εγώ φοβάται να πεθάνει, γι’ αυτό φοβάται και να ζήσει. Το Εγώ απλώς σέρνεται.

Ο θάνατος του Εγώ δεν είναι ο θάνατός σου· ο θάνατος του Εγώ είναι στην πραγματικότητα η πιθανότητά σου να ζήσεις. Το Εγώ είναι μια νεκρή μόνο κρούστα γύρω σου, πρέπει να σπάσει και να πεταχτεί. Δημιουργείται με τρόπο φυσικό – όπως όταν κάποιος ταξιδεύει, η σκόνη μαζεύεται στα ρούχα του και το σώμα του, και πρέπει να κάνει μπάνιο για να ξεφορτωθεί τη σκόνη.

Απόσπασμα από το βιβλίο του Osho 
«Φόβος» από τις εκδόσεις Ιβίσκος
via

Pages