Επειδή αυτός ο νους κατά κάποιον τρόπο είναι κλεισμένος στο ανάκτορο του σώματος σας σε μία σκοτεινή φυλακή, γι' αυτό κατασκευάσθηκαν από τον δημιουργό τα πέντε αισθητήρια του σώματος σας αντίστοιχες θυρίδες.
Και εννοώ τους οφθαλμούς, τα αυτιά, το στόμα, τα ρουθούνια και το κοινό αισθητήριο της αφής, για να μπορεί κυρίως και πρωταρχικά μέσω αυτών να φθάνει στη δική του νοητή τροφή και ηδονή.
Δηλαδή πρώτα στην αίσθηση και την αντίληψη αυτής της αισθητής κτίσεως ή και της θείας Γραφής· δεύτερον από αυτήν την αίσθηση να καθοδηγείται με την καθοδήγηση του λογικού στην σοφία, στην αγαθότητα, στην δύναμη, στην χάρη, στην αλήθεια, στην γλυκύτητα και στις άλλες ενέργειες και τελειότητες του δημιουργού, οι οποίες είναι αντιληπτές στην κτίση και στην Γραφή.
Και τρίτον από αυτές τις ενέργειες και τελειότητες να ανεβαίνει όσο μπορεί με τα φτερά της νοερής ενέργειας στην γνώση και στην θεωρία του ίδιου του δημιουργού της κτίσεως και του χορηγού της θείας Γραφής, ο οποίος έχει αυτές τις τελειότητες.
Και για την κτίση ο Σολομών λέγει:
"Από το μέγεθος και την ομορφιά των δημιουργημάτων, σχηματίζουμε και την ανάλογη άποψη για τον δημιουργό τους"(Σοφ. Σειρ. 13,5).
Και ο θείος Παύλος είπε:
"Διότι οι αόρατες ιδιότητές του, δηλαδή η αιώνια δύναμις και η θεότητά του (δηλαδή η μεγαλειότητά του) φαίνονται καθαρά από τότε που δημιουργήθηκε ο κόσμος και γίνονται κατανοητές δια μέσου των δημιουργημάτων"
(Ρωμ. 1,20).
Και για την θεία Γραφή ο κορυφαίος Πέτρος είπε:
"Διότι δεν έγινε ποτέ προφητεία δια θελήματος ανθρώπου, αλλά από το Πνεύμα το Άγιο κινούμενοι μίλησαν άγιοι άνθρωποι του Θεού"
(Β΄ Πέτρ. 1,21).
Και ο Παύλος είπε:
"Γι' αυτό μιλάμε όχι με λόγους που μας τους δίδαξε η ανθρώπινη σοφία, αλλά με λόγους που μας τους δίδαξε το Πνεύμα το Άγιο"
(Α΄ Κορ. 2,13).