Ο δικός μου ο γιος στην κουζίνα; Συμφορά μου - Point of view

Εν τάχει

Ο δικός μου ο γιος στην κουζίνα; Συμφορά μου





Κανέλα και κύμινο ποτό για κάψιμο λίπους

Το ποτό με κανέλα και  κύμινο είναι μια μαγική λύση για τη μείωση του λίπους από την περιοχή των γλουτών. 

Διατροφολόγοι εμπειρογνώμονες συμβουλεύουν: 

Πίνοντας αυτή τη συνταγή, βοηθάτε στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την μείωση της όρεξης. 

Διατηρεί, επίσης τις αρθρώσεις μακριά από τη φλεγμονή.





 Συστατικά: 
 1 κουταλιά της σούπας τεμαχισμένο τζίντζερ 
1 τέταρτο του κουταλιού σούπας κανέλα 
1 φλιτζάνι βραστό νερό 
1 κουταλιά της σούπας κύμινο 
1 Λεμόνι 

 Προετοιμασία: 
 Προσθέστε το τζίντζερ, την κανέλα, το κύμινο και το λεμόνι στο βραστό νερό και αφήστε το για 10 λεπτά, προσθέστε μέλι, αν επιθυμείτε. 
 Σιγουρευτείτε ότι θα το πιείτε μισή ώρα πριν από κάθε γεύμα.





Συνταγές ζωής (θεατρικό)

ΕΓΓΟΝΟΣ: Παππού, γιατί προτιμάς να βάζεις κανέλα και όχι κύμινο στα σουτζουκάκια;
ΠΑΠΠΟΥΣ: Το κύμινο είναι κομματάκι δυνατό. Κάνει τους ανθρώπους να κλείνονται στον εαυτό τους.
ΕΓΓΟΝΟΣ: Και η κανέλα;
ΠΑΠΠΟΥΣ: Η κανέλα τους φέρνει μαζί. Τους κάνει να κοιτάζονται στα μάτια.
ΕΓΓΟΝΟΣ: Άρα καλά έκανα που έβαλα κρυφά κανέλα στα σουτζουκάκια της μαμάς.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Έκανες τέτοιο πράγμα;
ΕΓΓΟΝΟΣ: Ναι. (Εμφανίζεται η γιαγιά)
ΠΑΠΠΟΥΣ: Έμαθες τι έκανε ο εγγονός σου;
ΓΙΑΓΙΑ: Τι έκανε;

ΠΑΠΠΟΥΣ: Έβαλε κανέλα στα σουτζουκάκια της μαμάς του!
ΓΙΑΓΙΑ: Χωρίς να την ρωτήσεις;
ΕΓΓΟΝΟΣ: Έπρεπε να την ρωτήσω; Αφού ο παππούς είπε ότι με την κανέλα γίνονται πιο νόστιμα.
ΓΙΑΓΙΑ: Ναι, αλλά ο μπαμπάς σου τα τρώει μόνο με κύμινο.
ΕΓΓΟΝΟΣ: Ας μάθει να τα τρώει και με κανέλα. Για πες μου, παππού, τι σχέση έχουν τα άστρα με το φαγητό;
ΠΑΠΠΟΥΣ: Η λέξη γαστρονομία κρύβει μέσα της τη λέξη αστρονομία. Τώρα εγώ θα σε λέω κι εσύ εμ θα σκέφτεσαι, εμ θα με λες. Ταμάμ; Πιπέρι. Είναι καυτό και καίει.
ΕΓΓΟΝΟΣ: Ήλιος.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Ήλιος. Σωστά. Στη μέση είναι ο ήλιος. Και τι βλέπει ο ήλιος;
ΕΓΓΟΝΟΣ: Τα βλέπει όλα.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Γι αυτό και το πιπέρι μπαίνει παντού. Σ όλα τα φαγιά. Ύστερα η Αφροδίτη.
ΕΓΓΟΝΟΣ: Κανέλα.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Η Αφροδίτη ήταν η πιο όμορφη γυναίκα. Γι αυτό και η κανέλα είναι και πικρή και γλυκιά. Όπως όλες οι γυναίκες. Μετά είναι η γη. Εδώ που είμαστε. Και τι υπάρχει στη γη;
ΕΓΓΟΝΟΣ: Στη γη υπάρχει η ζωή.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Τι χρειάζεται η ζωή;
ΕΓΓΟΝΟΣ: Να τρώμε.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Και τι θέλει το φαΐ για να νοστιμέψει;
ΕΓΓΟΝΟΣ: Αλάτι.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Και η ζωή μας για να νοστιμέψει θέλει αλάτι.
ΕΓΓΟΝΟΣ: Όμως το αλάτι δε φαίνεται.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Σε μέλλει εσένα αν φαίνεται, όταν το φαΐ σου είναι νόστιμο; Δε σε μέλλει. Εκεί είναι η ουσία. Στο αλάτι. Το φαΐ και η ζωή θέλουν αλάτι.
ΕΓΓΟΝΟΣ: Και τα σουτζουκάκια θέλουν κανέλα.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Άκουσε με. Για τα μπαχαρικά έγιναν οι μεγαλύτεροι πόλεμοι στην ιστορία. Και φοβάμαι πως θα δημιουργήσεις άλλον πόλεμο μέσα στην οικογένειά σου.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Πάλι κανέλα έβαλες στα σουτζουκάκια;
ΜΑΜΑ: Όχι, βέβαια.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Τώρα ή εσένα θα πιστέψω ή τη μύτη μου. Εγώ κανέλα μυρίζω.
ΜΑΜΑ: (μυρίζει) Ήμαρτον, κύριε. Χρυσέ μου άνθρωπε, αφού σε είπα, δεν έβαλα κανέλα.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Σουλτάνα, εμένα διες. Σε το είπα τόσες φορές. Στα σουτζουκάκια κανέλα δεν μπαίνει. Ό,τι σε είπε η μαμά σου μόνο αυτό κάνεις.
ΜΑΜΑ: Η μαμά μου ήταν η καλύτερη μαγείρισσα στο Τζιχαγκίρ. Σ όλα τα συσσίτια την περίμεναν πώς και πώς να πάει να μαγειρέψει.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Στο κρέας βάζουν κανέλα μόνο άμα μυρίζει. Επειδή στο σπίτι σου παίρνατε κρέας μια φορά το χρόνο και δεν είχατε μπουζιέρα, βάζατε κανέλα.
ΜΑΜΑ: Η πρώτη μπουζιέρα με ηλεκτρικό που ήρθε στην Πόλη εμείς την πήραμε.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Καλά
ΜΑΜΑ: Άλλωστε και ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος κανέλα έβαζε στο κρέας του.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Ο Παλαιολόγος; Τον Κωνσταντίνο τον Παλαιολόγο να μην τον πιάνεις στο στόμα σου. Ταμάμ; Εγώ τελειώσα την Μεγάλη του Γένους Σχολή. Ποτέ δεν μας είπανε ότι ο Παλαιολόγος έτρωγε το κρέας του με κανέλα!
ΓΙΑΓΙΑ: Μη μαλώνετε. Άλλος είναι ο ένοχος. Άλλος έβαλε κανέλα στο φαγητό.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Ποιος;
ΓΙΑΓΙΑ: Ο γιος σου.
ΜΑΜΑ: Ήμαρτον, κύριε. Και τι δουλειά έχεις, εσύ, στην κουζίνα;
ΓΙΑΓΙΑ: Αφού του αρέσει να μαγειρεύει.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Ο δικός μου ο γιος στην κουζίνα; Συμφορά μου
ΓΙΑΓΙΑ: Γιατί κάνεις έτσι; Κακό είναι;
ΜΑΜΑ: Έτσι εξηγείται. Δε μου λες, εσύ έβαλες προχθές μοσχοκάρυδο στο ιμάμ;
ΕΓΓΟΝΟΣ: Εγώ.
ΜΑΜΑ: Γιατί εγώ ποτέ δε βάζω μοσχοκάρυδο
ΜΠΑΜΠΑΣ: Αλίμονό σου αν ξαναμπείς στην κουζίνα.
ΓΙΑΓΙΑ: Εσύ δεν έλεγες πως είναι το καλύτερο ιμάμ που έφαγες στη ζωή σου;
ΜΠΑΜΠΑΣ: Ναι, αλλά δεν ήξερα ότι το έφτιαξε ο γιος μου.
ΓΙΑΓΙΑ: Αφού το παιδί έχει ταλέντο στη μαγειρική.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Ο δικός μου ο γιος δε θα περνάει τον καιρό του στην κουζίνα. Πάει και τελείωσε. Θα παίζει πόλεμο με τα άλλα αγόρια της ηλικίας του. Ταμάμ; Εμφανίζεται ο κύριος Ηλίας
ΗΛΙΑΣ: Ήρθα να σας αποχαιρετίσω. Με διώχνουν οι Τούρκοι. Πρέπει να φύγω για την Ελλάδα
ΜΠΑΜΠΑΣ: Σε διώχνουν; Γιατί; Τι έκανες;
ΗΛΙΑΣ: Φτάνει που είμαι Ρωμιός
ΠΑΠΠΟΥΣ: Μα χωρίς κανένα λόγο μπορούν να σε διώξουν;
ΗΛΙΑΣ: Τα πράγματα είναι πλέον πολύ δύσκολα. Δε θέλω να σας φοβίσω μα αργά ή γρήγορα θα έρθει και η σειρά σας
ΓΙΑΓΙΑ: Να προσέχεις στο τελωνείο.
ΗΛΙΑΣ: Γιατί;
ΓΙΑΓΙΑ: Τον Λάκη της Βασούλας τον είχαν οι Τούρκοι τρεις ώρες στο τελωνείο για να τον ανακρίνουνε.
ΗΛΙΑΣ: Είχε κάνει τίποτε;
ΓΙΑΓΙΑ: Είχε κρύψει στις βαλίτσες του 12 κιλά παστουρμά! Πού να βρει ο άνθρωπος στην Ελλάδα παστουρμά σαν τον πολίτικο!
ΜΑΜΑ: Μαμά, σταμάτα! Δεν είναι ώρα για αστεία. Εδώ μας διώχνουν απ το σπίτι μας! Το καταλαβαίνεις;
ΓΙΑΓΙΑ: Μα αφού δεν ξέρουν από καλό παστουρμά στην Ελλάδα. Κακό είναι;
ΗΛΙΑΣ: Πούλησα το μαγαζί μου όσο όσο και φεύγω Η Πόλη δε μας σηκώνει πια. Κινδυνεύουμε
ΠΑΠΠΟΥΣ: Εσείς να φύγετε. Εγώ δεν πρόκειται να πάω πουθενά. Εδώ θα κλείσω τα μάτια μου. Την Πόλη δεν την αποχωρίζομαι.
ΓΙΑΓΙΑ: Και θα αφήσεις τα παιδιά σου και τα εγγόνια σου να φύγουν μόνοι τους;
ΠΑΠΠΟΥΣ: Εμένα μ αρέσουν οι σάλτσες στα φαγητά, όχι στα λόγια. Δεν πρόκειται να ξαναμιλήσω. Είπα θα μείνω εδώ και θα μείνω ό,τι κι αν γίνει.
ΗΛΙΑΣ: Το σκέφτηκες καλά; Είσαι σίγουρος.
ΜΠΑΜΠΑΣ: Νομίζω πως είναι επικίνδυνο να μείνεις, αλλά αφού αυτό αποφάσισες
ΓΙΑΓΙΑ: Αγύριστο κεφάλι ήταν πάντα.
ΠΑΠΠΟΥΣ: Κι εκεί που θα πάτε να μην ξεχνάτε την πολίτικη κουζίνα. Είναι ο μόνος τρόπος να θυμάστε την Πόλη. Και να εξηγείτε πάντα σ όλους πως η πολίτικη κουζίνα είναι φτιαγμένη από ανθρώπους που άφησαν το φαΐ τους στη μέση. Άφησαν το σπίτι τους, τις δουλειές τους, τους δικούς τους ανθρώπους και πήγαν κάπου αλλού
via

Pages