Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, αν κάποιος είναι single ή όχι. Η επιθυμία να αρέσουμε, να γοητεύουμε και να ασκούμε επιρροή στον περίγυρο μας δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το αν έχουμε σύντροφο στη ζωή ή όχι. Η επιστήμη λέει ότι έχει να κάνει με τη διάθεση μας για ζωή και με τα κίνητρα που δημιουργούμε για να συνεχίζουμε την κάθε μέρα με όρεξη, με φίλους και με ανθρώπινα περιβάλλοντα που μας εμπνέουν (και τα εμπνέουμε).
Από το να στερείστε τη φυσική σας λάμψη, μέχρι το να γίνετε απολύτως αντιπαθείς, αυτά είναι τα λάθος βήματα ή οι συνήθειες που «πληγώνουν» το παρουσιαστικό και την επιρροή σας στους γύρω
Υπάρχουν, όμως, και συνήθειες ή καταστάσεις στις οποίες εμπλεκόμαστε και χωρίς να το καταλαβαίνουμε αφαιρούμε πόντους από τη φυσική μας γοητεία – στην καλύτερη περίπτωση – ή γινόμαστε αντιπαθείς στη χειρότερη. Ακολουθούν, οι βασικότερες 8, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες και έρευνες που εκπονήθηκαν από πανεπιστημιακά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, σε μία προσπάθεια να περιγραφεί ο τρόπος με τον οποίο χτίζονται ή διαλύονται οι διαπροσωπικές σχέσεις μέσα στον κοινωνικό ιστό.
Ακόμη και στον επαγγελματικό τομέα, όπου η σοβαρότητα έχει τον πρώτο λόγο, πετυχαίνουν και γοητεύουν όσοι ξέρουν να εκτιμούν και να σερβίρουν ένα έξυπνο αστείο, τη σωστή στιγμή.
1.Στέρηση ύπνου
Με το να μην κοιμάστε σωστά δεν είναι απλώς ότι κάνετε κακό στη φυσική σας κατάσταση ή ότι σε κανέναν δεν αρέσουν τα κόκκινα μάτια, ο εκνευρισμός που προκαλεί η αϋπνία και ό,τι συνεπάγεται όλο αυτό. Σύμφωνα με έρευνα που εκπονήθηκε το 2010 στη Σουηδία, οι άνθρωποι έχουν την τάση να εμπιστεύονται λιγότερο έως καθόλου τους άυπνους και να τους θεωρούν λιγότερο υγιείς, άρα και γοητευτικούς.
2. Κακή συμπεριφορά
Παρά τα διαδιδόμενα, οι κακοί της παρέας, του γραφείου, της οικογένειας δεν είναι οι πιο δημοφιλείς. Έρευνα που εκπόνησε το 2014 το Πανεπιστήμιο Έρευνας και ΤεχνολογίαςHuazhong της Κίνας, οι άνθρωποι που έχουν την τάση να πετούν κακίες – ακόμη και έξυπνες – μπορεί φαινομενικά να είναι οι ισχυροί μιας κοινωνικής ομάδας, αλλά είναι και οι πιο αντιπαθείς, αυτοί που στο τέλος της ημέρας καταλήγουν μόνοι. Ακόμη και οι πολύ ωραίοι εμφανισιακά χάνουν πόντους, λόγω αυτής της αντικοινωνικής συνήθειας. Ο μύθος της ωραίας κακιάς ή του γοητευτικού κακού δεν ισχύει, λοιπόν.
3. Νάζια και χαδιάρικη γλώσσα του σώματος
Κάποιοι, από σύστημα, μιλούν σαν παιδάκια, αγκαλιάζουν τους πάντες, εμφανίζονται ως τα μικρά, αξιολάτρευτα μέλη μιας ομάδας που όλοι θέλουν να προστατεύσουν. Πόσο γλυκό! Ναι, και καθόλου γοητευτικό. Στις δύσκολες στιγμές, κανείς δεν θέλει έναν τέτοιο άνθρωπο στο πλευρό του. Η αυτοπεποίθηση που κοιμάται βαθιά σε κάποιο καλάθι γάτας δεν ενδιαφέρει κανέναν. Εδώ και σύμφωνα με έρευνα του Harvard Business School τους πόντους τους κερδίζουν όσοι είναι σταθεροί συναισθηματικά και δεν χαϊδεύονται, όταν οι καταστάσεις δεν τους ευνοούν. Η σοβαρότητα και η σταθερή αντιμετώπιση δίνει πόντους.
4. Εμφανές άγχος
Όσο εμφανίσιμη κι αν είναι μια γυναίκα ή ένας άντρας, το άγχος μπορεί να λειτουργήσει καταστροφικά στις σχέσεις τους με το άλλο ή το ίδιο φύλο. Έρευνες που είχε εκπονήσει το 2013 στις ΗΠΑ μεγάλη εταιρεία speed dating απέδειξε ότι όσο πιο cool το «ραντεβού», τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να επαναληφθεί, ακόμη κι αν οι υποψήφιοι δεν ήταν οι πιο ωραίοι της βραδιάς. Η χαλαρότητα, η φυσικότητα στις κινήσεις και στον τρόπο που μιλάμε, μπορεί να είναι απείρως μεγαλύτερα προσόντα από μία άψογη εμφάνιση.
5. Χαρά χωρίς λόγο
Γενικώς, θέλουμε δίπλα μας θετικούς ανθρώπους, που χαμογελούν συχνά και αντιμετωπίζουν με αισιοδοξία τη ζωή. Αλλά, με τους υπερβολικά χαρούμενους; Υπάρχει θέμα. Σύμφωνα με έρευνα του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Columbia από το 2011 έχει γίνει σαφές ότι οι άνθρωποι τείνουν να φοβούνται, να μην εμπιστεύονται και να μην θέλουν πολύ… κοντά τους κόσμο που είναι μονίμως, ανεξήγητα χαρούμενος. Σε ένα ποσοστό 25% πιστεύουν ότι πίσω από όλη αυτή τη χαρά κρύβονται μάλλον δυσάρεστες πτυχές του χαρακτήρα ή της ψυχοσύστασης του ατόμου, ενώ ένα 32% θεωρεί ότι πρόκειται για άτομα που δεν αξιολογούν σωστά τις καταστάσεις.
6. Καμία αίσθηση του χιούμορ
Αν και υπάρχουν αρκετές μελέτες, εδώ δεν χρειάζεται να υπάρχει ειδική γνωμάτευση για το ότι δεν θέλουμε στη ζωή μας ανθρώπους χωρίς χιούμορ. Ακόμη και στον επαγγελματικό τομέα, όπου η σοβαρότητα έχει τον πρώτο λόγο, πετυχαίνουν και γοητεύουν όσοι ξέρουν να εκτιμούν και να σερβίρουν ένα έξυπνο αστείο, τη σωστή στιγμή.
7.Τεμπελιά / αργοί ρυθμοί
Δεν είναι απλώς ότι όλα συμβαίνουν πιο αργά με αυτή την κατηγορία ανθρώπων. Δεν είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης. Είναι η σιγουριά που αποπνέουν ότι όλα θα γίνουν στο δικό τους χρόνο γιατί… έτσι. Η έρευνα του Τμήματος Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου του Wisconsin, που εκπονήθηκε μεταξύ φοιτητών και σε διάρκεια 6 εβδομάδων, απέδειξε ότι ακόμη κι αν στην αρχή συμπαθούσαν άλλους συμφοιτητές τους, τελικά κατέληξαν να σχετίζονται με όσους ήταν όσο εξυπηρετικοί έπρεπε, ξυπνούσαν και εργάζονταν τις ίδιες ώρες και δεν μετέθεταν ευθύνες στους άλλους.
8.Φυσική (ή όχι) μυρωδιά
Για τον ρόλο που παίζει η μυρωδιά μας στη διαμόρφωση κάθε είδους σχέσης έχουν γραφτεί από μελέτες και ανθρωπολογικές αναλύσεις, μέχρι λογοτεχνικά αριστουργήματα. Ποιος ξεχνά το εμβλητικό «Άρωμα» του Πάτρικ Ζίσκιντ και τον σκλάβο της μυρωδιάς και στυγερό φονιά ήρωα του, Ζαν Μπατίστ Γκρενούιγ. Όχι τόσο τρομακτικά, αλλά σίγουρα τόσο καθοριστικά, είτε το παραδεχόμαστε είτε όχι, ο τρόπος που μυρίζουμε ελέγχει ένα μεγάλο μέρος της γοητείας μας και της επιρροής μας στους άλλους. Έρευνα του 2006, από το Πανεπιστήμιο του New Mexico έρχεται να αποδείξει ότι είμαστε δέσμιοι της όσφρησης. Επιλέγουμε σεξουαλικό σύντροφο, αλλά και φίλους με βάση τη μυρωδιά τους, η οποία συνήθως είναι ερεθιστική στην πρώτη περίπτωση και καθησυχαστική στη δεύτερη…