Δεν μαθαίνεις πάντα από τα λάθη σου. Μάθε από τις επιτυχίες σου - Point of view

Εν τάχει

Δεν μαθαίνεις πάντα από τα λάθη σου. Μάθε από τις επιτυχίες σου



Γιατί η επιτυχία είναι η… εμπειρία που πραγματικά μετράει. Υπερτιμημένες οι θεωρίες που στηρίζονται στη μάθηση από τα λάθη. Τι αποκαλύπτει μια έρευνα του Harvard Business School.

Στον επιχειρηματικό κόσμο, η αποτυχία έχει γίνει κάτι σαν υποχρεωτική τελετή μύησης. Ακούτε συνεχώς ότι εννέα στις δέκα επιχειρήσεις αποτυγχάνουν. Ακούτε ότι οι πιθανότητες να πάει καλά η επιχείρησή σας είναι από ελάχιστες έως ανύπαρκτες. Ακούτε ότι η αποτυχία ατσαλώνει τον χαρακτήρα. Ο κόσμος συμβουλεύει: «Φρόντισε να αποτυγχάνεις νωρίς και συχνά».
Με τόση αποτυχία γύρω σας, λογικό είναι να αναπνέετε μέσα στις αναθυμιάσεις της. Μην εισπνέετε, όμως! Μην αφήνετε να σάς παραπλανούν οι στατιστικές. Οι αποτυχίες των άλλων είναι ακριβώς αυτό: οι αποτυχίες των άλλων.
Αν οι άλλοι δεν μπορούν να πουλήσουν το προϊόν τους, αυτό δεν έχει σχέση με εσάς. Όπως δεν έχει σχέση με εσάς αν οι άλλοι δεν μπορούν να φτιάξουν μία ομάδα. Ούτε, βέβαια, έχει σχέση με εσάς το ότι οι άλλοι δεν μπορούν να κοστολογήσουν σωστά τις υπηρεσίες τους. Και αν οι άλλοι δεν μπορούν να βγάλουν περισσότερα από όσα ξοδεύουν… τέλος πάντων, μπήκατε στο νόημα.
Μία ακόμη διαδεδομένη παρανόηση«πρέπει να μαθαίνεις από τα λάθη σου». Τί ακριβώς μαθαίνει κανείς από τα λάθη του; Μπορεί να μάθει τί να μην ξανακάνει, αλλά τί χρησιμότητα έχει αυτό; Εξακολουθεί να μην ξέρει τί θα έπρεπε να κάνει στην συνέχεια.
Αντιπαραβάλετε το παραπάνω με το να μαθαίνεις από τις επιτυχίες σου. Η επιτυχία σε θωρακίζει πραγματικά. Όταν κάτι πετυχαίνει, ξέρεις τί πήγε καλά και μπορείς να το επαναλάβεις. Και την επόμενη φορά μπορείς να το κάνεις ακόμα καλύτερα.
Η αποτυχία δεν είναι προαπαιτούμενο για την επιτυχία. Σύμφωνα με μελέτη του Harvard Business School, οι ήδη επιτυχημένοι επιχειρηματίες έχουν περισσότερες πιθανότητες να επαναλάβουν την επιτυχία τους –το ποσοστό επιτυχίας για τις επόμενες επιτυχίες τους είναι 34%. Αντίθετα, οι επιχειρηματίες των οποίων οι εταιρείες απέτυχαν την πρώτη φορά, είχαν τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας με όσους ξεκινούσαν τώρα την επιχειρηματική τους δραστηριότητα –μόλις 23%, δηλαδή. Όσο μετρούν ήδη μία αποτυχία στο ενεργητικό τους, έχουν το ίδιο ποσοστό επιτυχίας με αυτούς που δεν προσπάθησαν καν.
Η επιτυχία, συνεπώς, είναι εμπειρία που μετράει πραγματικά.
Αυτό δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη, αφού έτσι ακριβώς λειτουργεί και η φύση.
Η εξέλιξη των ειδών δεν μένει στις παρελθούσες αποτυχίες, αντίθετα επαυξάνει αυτό στο οποίο έχει ήδη πετύχει. Το ίδιο πρέπει να κάνετε και εσείς.

Pages