Σεξουαλικές ανάγκες χωρίς σύντροφο - Point of view

Εν τάχει

Σεξουαλικές ανάγκες χωρίς σύντροφο

Και τα λάθη που κάνουμε... 
Πέρα από τις όποιες ηθικές επιφυλάξεις, το απρόσωπο σεξ καλύπτει τις σεξουαλικές ανάγκες και με την κοινωνική ανοχή και τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες μοιάζει σαν η ιδανική λύση όχι μόνο για τους εφήβους που ανακαλύπτουν αμήχανα την σεξουαλικότητα τους, αλλά και για τους ενήλικες που ζητούν μια εύκολη και άμεση κάλυψη.
Το απρόσωπο σεξ στην ενήλικη ζωή συχνά καλύπτει την ανάγκη για άμεση ευχαρίστηση, για χαλάρωση, για συγκάλυψη της μοναξιάς, της ανίας, της απουσίας ενδιαφέροντος, της κούρασης και της αίσθησης αποτυχίας. Μια προσωρινή αποφόρτιση από πιεστικές βασανιστικές σκέψεις και από δυσάρεστα συναισθήματα.
Σε μια εποχή που ο χρόνος είναι πολύτιμος και οι προτιμώμενες λύσεις για την καθημερινότητα είναι οι κατά το δυνατόν βολικές και δίχως πολλές απαιτήσεις, η μοναχική σεξουαλική αποφόρτιση, είτε με φαντασιωτική πλαισίωση, είτε με την ύπαρξη ευκαιριακών σεξουαλικών παρτενέρ που χρησιμοποιούνται σαν εργαλεία μιας χρήσης, μοιάζει να είναι μια ταιριαστή στάση.
Αν πληκτρολογήσει κάποιος τη λέξη «sex» σε μια μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα μπορεί να εμφανιστούν 4.200.000 πορνογραφικές ιστοσελίδες (12% του συνολου των δικτυακών τόπων) ή 794.000.000 αποτελέσματα.
68.000.000 πορνογραφικά αιτήματα στις μηχανές αναζήτησης (25% του συνόλου των αιτήσεων), 72.000.000 οι χρήστες διαδικτύου που επισκέπτονται ανάλογα sites μηνιαίως. Οι σελίδες με πορνογραφικό περιεχόμενο υπολογίζεται ότι είναι ο πιο αναπτυγμένος τομέας πωλήσεων μέσα από το διαδίκτυο. 13.330.000.000 $ δαπανήθηκε στη βιομηχανία πορνό το 2006 στις ΗΠΑ, με τα έσοδα να υπερβαίνουν τα συνολικά έσοδα του ABC, CBS και NBC (Internet Pornography Statistics).
Η αγχωτική πιεστική καθημερινότητα ζητά μια χαλάρωση δίχως υποχρεώσεις. Λίγη τηλεθέαση σε κάτι ελαφρύ, ένα ποτό, αρκετό Internet, μια βολική σεξουαλική αποφόρτιση και μετά ο απαιτούμενος ύπνος, ώστε να είναι δυνατή η ανταπόκριση στις απαιτήσεις της αυριανής απαιτητικής ημέρας.
Επομένως γι’ αυτό το σεξ δίχως πρόσωπο είναι τόσο διαδεδομένο. Επειδή δεν απαιτεί τον εαυτό, αλλά μόνο ένα μικρό μέρος του σώματος. Επειδή είναι φτηνό, αφού δεν απαιτεί προσωπική επένδυση. Επειδή είναι σίγουρο, αφού δεν απαιτεί την προσωπική διακινδύνευση της συνάντησης των προσώπων - αλλά παραμένεις πάντα μόνος. Επειδή δεν απαιτεί την δέσμευση - αλλά δεν έχεις την συνέχεια. Επειδή προσφέρει την φαντασίωση της παντοδυναμίας - αλλά δεν υπάρχεις ως πραγματική οντότητα. Επειδή χορηγεί πιστοποιητικά ερωτικής και προσωπικής αυτάρκειας - τα οποία όμως πρέ -πει να αποκρύβονται μεθοδικά από το βιογραφικό. Επειδή καλύπτει τις σεξουαλικές ανάγκες όλο το 24ωρο - αλλά η επιθυμία που δεν εισακούεται, αναχωρεί εγκαταλείποντας το κορεσμένο κορμί.
Το σεξ δίχως πρόσωπο δεν γκρινιάζει, δεν σχολιάζει, δεν αρνείται, επαναλαμβάνει ακούραστα ο,τι ζητάς να ακούσεις - αλλά όμως δεν μπορεί να πει ούτε ένα τρυφερό «σ’ αγαπώ» και να το εννοεί.
Η συζευξη της ηλεκτρονικής και της βιολογικής τεχνολογίας επιτρέπουν σήμερα, και πολύ περισσότερο στο άμεσο μέλλον, το εικονικό σεξ που θα αγγίζει τα όρια της τελειότητας ως προς την δυνατότητα επίτευξης σεξουαλικής διέγερσης.
Η βιολογική βάση της σεξουαλικότητας είναι δεδομένη και έχει συγκεκριμένη διαδρομή από τον αισθητικό ερεθισμό που μεταφέρεται στον εγκέφαλο, όπου αυτοματοποιημένα προγραμματίζεται η όλη προετοιμασία του οργανισμού δια της ορμονικής οδού και της αγγειακής προσαρμογής. Είναι ένας υπέροχος μηχανισμός που περικλείει σοφία και είναι άξιος θαυμασμού.
Ο βιολογικός ερεθισμός του ιππόκαμπου, της αμυγδαλής και του στελέχους του εγκεφάλου και η ταυτόχρονη ηλεκτρονική αισθητηριακή προσομοίωση θα μπορούν να προσφέρουν την απόλυτη διέγερση που θα εξατομικεύεται.
Αν η σεξουαλικότητα αφορούσε μόνο την ανάγκη για ηδονή που τελειώνει με ένα οργασμό, τότε τα πράγματα θα ήταν απλά και το θέμα θα τελείωνε με τους εμπορικούς όρους της προσφοράς και της ζήτησης. Φαίνεται όμως ότι το θέμα της απρόσωπης σεξουαλικότητας δεν αντιμετωπίζει απλά μια ηθικιστική επιφύλαξη, αλλά την ανεπάρκεια κάλυψης της ερωτικής επιθυμίας στο σύνολό της.
Για την συντροφικότητα, όμως, πάλι στην προσομοίωση θα καταφύγεις; Και τότε πώς θα μπορεις να αντέξεις την πραγματικότητα που δεν χαρίζεται, που είναι αφάνταστα πιο απαιτητική, αλλά και αφάνταστα πιο όμορφη από την όποια προσομοίωσή της;
Ο αυτοματοποιημένος μηχανισμός της σεξουαλικής διέγερσης είναι πολύ φτωχός, σε σχέση με τη ψυχική δυνατότητα που υφίσταται δυνάμει στον άν θρωπο και του επιτρέπει να ελέγχει την σεξουαλικότητα του και να την υπερβαίνει, καταφάσκοντας στο θαύμα του έρωτα.
Ταυτόχρονα, όσο περισσότερη είναι η αληθοφάνεια της αυτονομημένης απόλαυσης, τόσο ασφυκτικότερη γίνεται η φυλάκιση στην ατομικότητα, στην καταστροφή του πόθου για δημιουργία, στην παραίτηση από την διεκδίκηση της ομορφιάς της αυθεντικής σχέσης, στον εγκλωβισμό σε μια ζωή δίχως νόημα, στην παραίτηση από την ίδια τη ζωή.
Η ευκαιριακή μερική κάλυψη της σεξουαλικής ανάγκης δεν μπορεί να ανταποκριθει στην επιθυμία της προσωπικής ερωτικής συνεύρεσης, που αποτελεί μια κεντρική υπαρξιακή δυναμική για την ανάδειξη του ανθρώπου ως ολότητας.
Απόσπασμα από το βιβλίο 
Έρωτας ή τίποτα 
Εκδόσεις Αρμός
via

Pages