Την κολακείαν ημπορεί κανείς να την θεωρήση ως εξευτελιστικήν συναναστροφήν που ωφελεί τον κόλακα. Ιδού δε τί λογής άνθρωπος είναι αυτός:
[Απόδοση στην νεοελληνική Εμμανουήλ Δαϋίδ – Θεοφράστου Χαρακτήρες – Εκδόσεις Ιωάννης Δ. Κολλάρος & ΣΙΑ Α.Ε. – Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», Αθήνα 1940].
Χαρακτηριστικά ιστορικά παραδείγματα αποτελούν οι περιπτώσεις του Δαμοκλή και του Λάμπωνα υιού του Πυθέα.
ΠΗΓΗ: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΨΑΣ, ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΕΚΔ. ΔΟΜΗ ΤΟΜ. Α’
της αμαρτίας πατρίδα, άμυαλη Μάνα ,
του κόσμου είσαι το σκύβαλο· απελπίσου!
στου κόλακα τα χέρια και στου ψεύτη·
χτυπήστε τη νεκρώσιμη καμπάνα!
δε στρώνω στο κιβούρι σου πορφύρα
το δεκαπεντασύλλαβο του Κλέφτη.
σκληρή και λαμπερή σαν το διαμάντι,
ταίριασα κι άλλη μια· για σένα πήρα
το τρίστιχο απ’ την Κόλαση του Δάντη!
Έγραψε ο Χείλων