Τα αποσπάσματα που ακολουθούν προέρχονται από το
Πηδάλιον, των εκδόσεων «Περίπλους» με το γενικό τίτλο: «Περί Μαλακίας,
Αρσενοκοιτίας, Μοιχείας, Αιμομιξίας και Πορνείας». Το πρώτο Πηδάλιον
εκδόθηκε το 1800 στη Λειψία.
Πραγματεία περί μαλακίας το ανάγνωσμα
«Είναι η κοινή και ψυχόλεθρος πανούκλα, οπού φθείρει και απολλύει τους
περισσοτέρους ανθρώπους του κόσμου, και μάλιστα τους αθλίους νέους». «Κατά
πάντας τους ιατρούς, ένα δράμι σπέρμα αξίζει διά σαράντα δράμια αίμα».
«Η μαλακία γίνεται τριών λογιών, ή με το χέρι το ίδιον του ανθρώπου ή με το
χέρι άλλου ή με το κοπάνισμα και κτύπημα εις τα μήρια». «Δεν πρέπει και
τούτο να λανθάνη τους πνευματικούς Πατέρας, ότι η κατάρατος μαλακία προχωρεί
και εις τας γυναίκας, διά τούτο και αυταί πρέπει να κανονίζωνται ωσάν και οι
άνδρες, ίνα μη λέγω και βαρύτερα».
Τι προβλέπει ο Κανόνας Η'
«Ο μαλακίαν διαπραξάμενος, τεσσαράκοντα ημέρας επιτιμάται, ξηροφαγία
διαιτώμενος εκάστης ποιών εκατόν».
Η διπλή εκδοχή της μαλακίας και ο συγκυλισμός
«Γίνεται δε ο συγκυλισμός ή μετά δύο ανδρών ή μετά δύο γυναικών ή μετά
ανδρός και γυναικός».
Τι προβλέπει ο Κανόνας Θ'
«Η δε εις αλλήλους μίξις, οία διπλήν εργαζομένη την μαλακίαν, μέχρις
ογδοήκοντα ημερών το δηλωθέν επιτίμιον δέχεται».
Τι προβλέπει ο Κανόνας ΙΑ'
«Αλλά και των γυναικών η εις ασπασμούς ανδρός ελθούσα και επαφάς, μη μέντοι
διαφθαρείσα, το της μαλακίας επιτίμιον δέχεται».
Μαλακία και ιερωσύνη
«Ει δε και μετά την επίγνωσιν του κακού, δύο ή τρεις φορές μαλακισθή, να
παύη από την Ιερωσύνην και να καταβαίνη εις τάξιν Αναγνώστου».
Τι προβλέπει ο Κανόνας Ι'
«Ει δε τις των Κλήρου, προ του ιερωθήναι, τω της μαλακίας περιπέπτωκε πάθει,
μη θαρρών ίσως ως παρά τούτο μόνον της Ιερωσύνης αποπεμφθήσεται, αποχρώσαν
πρότερον δεξάμενος επιτίμησιν, ούτως εις Ιερωσύνην ερχέσθω. Ει δε τούτω μετά
την Ιερωσύνην εάλω, επί ενιαυτόν ένα ταύτης αργήσας, και τοις ειωθόσιν
επιτιμίοις σωφρονισθείς, προς την Ιερωσύνην επανιέτω, ει δε μετά την
επίγνωσιν της αμαρτίας, δις ή τρις τούτο εργάσαιτο, της Ιερωσύνης
παυσάμενος, εις Αναγνωστών τάξιν ερχέσθω».
Οποιος παντρευτεί διαζευγμένη να αφορίζεται
«Και ος αν απολελυμένην γαμήση μοιχάται».
Τι προβλέπει ο Κανόνας ΜΗ'
«Εις τις λαϊκός την εαυτού γυναίκα εβάλων, ετέραν λάβει ή παρά άλλου
απολελυμένην, αφοριζέσθω».
viaΠηδάλιον, των εκδόσεων «Περίπλους» με το γενικό τίτλο: «Περί Μαλακίας,
Αρσενοκοιτίας, Μοιχείας, Αιμομιξίας και Πορνείας». Το πρώτο Πηδάλιον
εκδόθηκε το 1800 στη Λειψία.
Πραγματεία περί μαλακίας το ανάγνωσμα
«Είναι η κοινή και ψυχόλεθρος πανούκλα, οπού φθείρει και απολλύει τους
περισσοτέρους ανθρώπους του κόσμου, και μάλιστα τους αθλίους νέους». «Κατά
πάντας τους ιατρούς, ένα δράμι σπέρμα αξίζει διά σαράντα δράμια αίμα».
«Η μαλακία γίνεται τριών λογιών, ή με το χέρι το ίδιον του ανθρώπου ή με το
χέρι άλλου ή με το κοπάνισμα και κτύπημα εις τα μήρια». «Δεν πρέπει και
τούτο να λανθάνη τους πνευματικούς Πατέρας, ότι η κατάρατος μαλακία προχωρεί
και εις τας γυναίκας, διά τούτο και αυταί πρέπει να κανονίζωνται ωσάν και οι
άνδρες, ίνα μη λέγω και βαρύτερα».
Τι προβλέπει ο Κανόνας Η'
«Ο μαλακίαν διαπραξάμενος, τεσσαράκοντα ημέρας επιτιμάται, ξηροφαγία
διαιτώμενος εκάστης ποιών εκατόν».
Η διπλή εκδοχή της μαλακίας και ο συγκυλισμός
«Γίνεται δε ο συγκυλισμός ή μετά δύο ανδρών ή μετά δύο γυναικών ή μετά
ανδρός και γυναικός».
Τι προβλέπει ο Κανόνας Θ'
«Η δε εις αλλήλους μίξις, οία διπλήν εργαζομένη την μαλακίαν, μέχρις
ογδοήκοντα ημερών το δηλωθέν επιτίμιον δέχεται».
Τι προβλέπει ο Κανόνας ΙΑ'
«Αλλά και των γυναικών η εις ασπασμούς ανδρός ελθούσα και επαφάς, μη μέντοι
διαφθαρείσα, το της μαλακίας επιτίμιον δέχεται».
Μαλακία και ιερωσύνη
«Ει δε και μετά την επίγνωσιν του κακού, δύο ή τρεις φορές μαλακισθή, να
παύη από την Ιερωσύνην και να καταβαίνη εις τάξιν Αναγνώστου».
Τι προβλέπει ο Κανόνας Ι'
«Ει δε τις των Κλήρου, προ του ιερωθήναι, τω της μαλακίας περιπέπτωκε πάθει,
μη θαρρών ίσως ως παρά τούτο μόνον της Ιερωσύνης αποπεμφθήσεται, αποχρώσαν
πρότερον δεξάμενος επιτίμησιν, ούτως εις Ιερωσύνην ερχέσθω. Ει δε τούτω μετά
την Ιερωσύνην εάλω, επί ενιαυτόν ένα ταύτης αργήσας, και τοις ειωθόσιν
επιτιμίοις σωφρονισθείς, προς την Ιερωσύνην επανιέτω, ει δε μετά την
επίγνωσιν της αμαρτίας, δις ή τρις τούτο εργάσαιτο, της Ιερωσύνης
παυσάμενος, εις Αναγνωστών τάξιν ερχέσθω».
Οποιος παντρευτεί διαζευγμένη να αφορίζεται
«Και ος αν απολελυμένην γαμήση μοιχάται».
Τι προβλέπει ο Κανόνας ΜΗ'
«Εις τις λαϊκός την εαυτού γυναίκα εβάλων, ετέραν λάβει ή παρά άλλου
απολελυμένην, αφοριζέσθω».
Μοναχοί Νικόδημος & Αγάπιος