Τα DOs και τα DONTs του γραφείου - Point of view

Εν τάχει

Τα DOs και τα DONTs του γραφείου





Για πολλούς, ο χώρος εργασίας είναι το δεύτερο σπίτι τους. Και όπως, χρειάστηκε να μάθετε βασικούς κανόνες για να προσαρμοστείτε στο σχολείο ή στο Πανεπιστήμιο, έτσι, θα πρέπει να ακολουθήσετε και κάποιες βασικές αρχές για να επιβιώσετε στη... ζούγκλα του γραφείου!

ta-dos-kai-ta-donts-tou-grafeiou


Οι προθεσμίες λήγουν, ο διευθυντής φωνάζει και οι συνάδελφοι ξεσπούν ο ένας στον άλλον λόγω διάχυτου εκνευρισμού. Ακραία κατάσταση; Όχι, απλά μια ακόμη τυπική ημέρα στο γραφείο... Πώς θα επιβιώσετε στη ζούγκλα του γραφείου, χωρίς παράλληλα να σας γίνουν τα νεύρα... κρόσια και να μεταφέρετε όλο αυτό τον εκνευρισμό στο σπίτι σας; Απλά, διαβάστε μερικούς κανόνες επιβίωσης και εφαρμόστε τους την κατάλληλη στιγμή.
Με τους συναδέλφους:
5 DOs:
1) Να είστε φιλικοί και χαμογελαστοί. Κανείς δεν θέλει να βλέπει καθημερινά έναν κατσούφη συνάδελφο δίπλα του.
2) Να βοηθάτε, όποτε μπορείτε και όταν σας ζητηθεί. Η συναδελφική αλληλεγγύη είναι το παν.
3) Να συμπαραστέκεστε ψυχικά σε κάποιον συνάδελφο που αντιμετωπίζει υπερβολική εργασιακή πίεση. Το ίδιο θα κάνουν και για εσάς, όταν υπάρξει ανάγκη.
4) Να τηρείτε την ιεραρχία. Όσο φιλικές και αν είναι οι σχέσεις σας ακόμη και με τους προϊσταμένους σας, δεν παύουν να είναι ανώτεροί σας. Άρα, τηρήστε τους κανόνες.
5) Αναπτύξτε φιλικές σχέσεις με ορισμένους συναδέλφους σας που πιστεύετε πώς ταιριάζετε και εκτός γραφείου. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως οι «σύμμαχοί» μας, δουλεύουν στο διπλανό γραφείο και θα μας συμπαρασταθούν σε κάθε δυσκολία.
Και 5 DONTs:

girls1


1) Μην κρίνετε και μην κουτσομπολεύετε κανέναν συνάδελφό σας. Θα σας γυρίσει μπούμερανγκ...
2) Η προσωπική αξία και οι επιδόσεις κάθε εργαζόμενου κρίνονται από τη διεύθυνση. Μην αναλαμβάνετε εσείς το ρόλο του κριτή της ενδεχόμενης ανεπάρκειας των άλλων.
3) Μη δημιουργείτε κακόβουλες «κλίκες» μέσα στο γραφείο. Όλοι εργάζεστε σε ένα κοινό περιβάλλον και για έναν κοινό σκοπό.
4) Μην ξεσπάτε, μην φέρεστε και μην μιλάτε άσχημα στους συναδέλφους σας επειδή πιεστήκατε από το διευθυντή σας. Ο διπλανός σας, δεν είναι σάκος του μποξ για να εκτονώνετε τα νεύρα σας.
5) Ο δρόμος για την κορυφή είναι ένας και μόνο ένας: σκληρή δουλειά. Τα υπόλοιπα και συχνά ύπουλα μέσα, δεν οδηγούν στην κορυφή, αλλά στον πάτο...
Με τους προϊσταμένους σας:
5 DOs:
1) Να φέρνετε εις πέρας και μέσα στις προκαθορισμένες ημερομηνίες, τις εργασίες που σας αναθέτουν. Άλλωστε, γι’ αυτό πληρώνεστε...
2) Να είστε συνεπείς, ευγενικοί και πρόθυμοι. Κανείς δεν θέλει έναν υπάλληλο που δείχνει πώς έχει μετατρέψει τη δουλειά σε αγγαρεία.
3) Να προτείνετε τις νέες ιδέες σας και να μην κρύβετε τον ενθουσιασμό σας, όταν αναλαμβάνετε κάτι καινούργιο. Οι εταιρείες ακόμη και στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε έχουν πάντα ανάγκη τους δημιουργικούς ανθρώπους.
4) Να συζητάτε μαζί τους τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζετε με τον όγκο της δουλειάς ή το ευρύτερο εργασιακό περιβάλλον. Ανάμεσα στα καθήκοντά τους, είναι η εύρυθμη λειτουργία του τμήματός τους, που απαρτίζεται, εκτός των άλλων, και από εσάς.
5) Να δέχεστε την «ανθρώπινη» πλευρά του προϊστάμενού σας. Πέρα από διευθυντής σας, είναι και άνθρωπος, πράγμα που σημαίνει πως ενδέχεται να ξεσπάσει σε λάθος ανθρώπους, τη λάθος στιγμή και για το λάθος λόγο... Αρκεί, αργότερα, να αναγνωρίσει το λάθος του και να επανορθώσει για την κακή συμπεριφορά του. Άλλωστε, όλοι έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με μια κακή στιγμή.
5 DONTs:

angry1


1) Μην υπερεκτιμάτε τις δυνατότητές σας απλά και μόνο για να κάνετε καλή εντύπωση στο διευθυντή σας. Μην αναλαμβάνετε περισσότερες εργασίες, από όσες μπορείτε να διαχειριστείτε. Διαφορετικά, θα φανείτε ασυνεπής και ερασιτέχνης. 
2) Μη δείχνετε σε όλους πώς ο διευθυντής είναι κολλητός σας, ακόμη και όντως ισχύει. Η ιεραρχία μέσα στο γραφείο είναι βασική. Τόσο για εσάς, όσο και για τους συναδέλφους σας. 
3) Μην κάνετε τη δουλειά σας περιμένοντας πάντα μια επιβράβευση. Μπορεί να μην έρθει και θα απογοητευθείτε, χάνοντας παράλληλα το ενδιαφέρον σας για τη δουλειά, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο στην απόδοσή σας. 
4) Μην κρίνετε τους προϊσταμένους σας, ακόμη και αν σύμφωνα με τη δική σας λογική, είναι ανεπαρκείς. Η βαθμολογία της απόδοσής τους, δεν είναι δική σας αρμοδιότητα. Τα αποτελέσματα άλλωστε, κρίνουν τους πάντες.
5) Μην σερφάρετε απεριόριστες ώρες στο διαδίκτυο και στο Facebook... Κάποια στιγμή, θα πρέπει να δουλέψετε κιόλας...
Λιλή Καρακώστα
via

Pages