Επιτρέπεται να ορκίζεσαι επάνω στην Αγία γραφή; - Point of view

Εν τάχει

Επιτρέπεται να ορκίζεσαι επάνω στην Αγία γραφή;



Ζούμε σε μια χώρα, στη οποία η χριστιανοκρατούμενη πολιτεία με την επικρατούσα θρησκεία της ορθοδοξίας, έχουν για ψωμοτύρι τους όρκους επάνω στα ευαγγέλια.
Στις δικαστικές αίθουσες, στα ανακριτικά γραφεία, στα συμβολαιογραφεία, στους στρατώνες, στα σώματα ασφαλείας, στα σχολεία, στο κοινοβούλιο ..παντού ορκωμοσίες.

Αναρωτήθηκε στα αλήθεια ποτέ ένας πιστός χριστιανός, που ακουμπάει το χέρι του επάνω στην Αγία γραφή, τι λέει το ιερό του βιβλίο για τον όρκο;

Τι λέει ο ίδιος ο αρχηγός του ο Ιησούς;

Ιδού ένα ερώτημα ηθικής τάξεως, πρωτίστως για την πολιτεία η οποία μέχρι προσφάτως – διότι τροποποίησε λόγω Ε.Ε τον κώδικα, δεν θεωρούσε έγκυρη την κατάθεση, αν δεν γινόταν με θρησκευτικό όρκο, αλλά και για έναν χριστιανό ξεχωριστά, όπου σε όλο το βίο του, δεν είναι λίγες οι φορές που ορκίστηκε όποτε του ζητήθηκε από τις επίσημες αρχές:

«Ορκίζομαι να πω την αλήθεια χωρίς φόβο και πάθος..»

Δεν είναι λίγες οι φορές που άκουσε τους πολιτικούς του (εκτός των εξαιρέσεων από την αριστερά) στη βουλή να ορκίζονται:

«Ὀμνύω (=ορκίζομαι) , εις τα άνομα τής Αγίας και ομοουσίου και αδιαιρέτου Τριάδος, …»

Η μεγάλη βέβαια πλειοψηφία των πολιτικών, αποδίδουν τον χριστιανικό όρκο με υποκριτικό τρόπο, καθότι στην πραγματικότητα δεν τον νιώθουν, και δεν αισθάνονται απολύτως καμία δέσμευση για το μελλοντικό έργο πού πρόκειται να διατελέσουν. Οι σκοποί τους είναι καθαρά πολιτικοί και υποκρίνονται τα μάλα.

Το ίδιο βέβαια ισχύει και στα δικαστήρια και όπου αλλού χρειαστεί να προσέλθουν να καταθέσουν οι πολίτες. Όλοι μας γνωρίζουμε, ότι είναι πολύ λίγοι εκείνοι που φοβούνται αν δεν πουν την πάσα αλήθεια!

Για να δούμε λοιπόν τι αναφέρει η Καινή Διαθήκη για το ζήτημα του όρκου. Δια στόματος μάλιστα του ιδίου του Χριστού. Η Καινή Διαθήκη εδώ είναι σαφής (για να αποφευχθεί εδώ σύγχυση, αγνοήστε τις αναφορές της Παλαιάς Διαθήκης στο ζητούμενο), για ένα πράγμα:

Εγώ, όμως, σας λέω, να μη ορκιστείτε καθόλου, ούτε στον ουρανό, επειδή είναι θρόνος τού Θεού, ούτε στη γη, επειδή είναι υποπόδιο των ποδιών του, ούτε στα Ιεροσόλυμα, επειδή είναι πόλη τού μεγάλου βασιλιά, ούτε στο κεφάλι σου να ορκιστείς, επειδή δεν μπορείς να κάνεις μια τρίχα άσπρη ή μαύρη.
Αλλά, ο λόγος σας ας είναι: Ναι, ναι. Όχι, όχι, μάλιστα, το περισσότερο απ” αυτά, είναι από τον πονηρό. (Ματθαίος 5:34-37 )

Και το βιβλίο του Ιακώβου καταδικάζει την ορκωμοσία ως ένα αμάρτημα το οποίο θα φέρει τον παραβάτη αντιμέτωπο στην δευτέρα παρουσία με την θεία κρίση του Δικαστή Γιαχβέ και του Υιού του!

Προπάντων, μάλιστα, αδελφοί μου, μη ορκίζεστε, ούτε στον ουρανό ούτε στη γη ούτε κάποιον άλλον όρκο, αλλά, ο λόγος σας ας είναι το Ναι, ναι, και το Όχι, όχι, για να μη πέσετε υπό κρίση. (Ιακώβου 5:12 )

Στο ερώτημα: Αν επιτρέπεται να ορκίζονται στην Αγία Γραφή.

Η απάντηση είναι: Όταν λες Ναι να είναι Ναι! Να το εννοείς και να το πιστεύεις! Όταν λες Όχι να είναι Όχι! Να το εννοείς και να το πιστεύεις! Ούτε στο Θεό, ούτε στην Αγία Γραφή, αλλά και σε 40 Ευαγγέλια να ορκιστείς και δεν το εννοείς δεν σε απαλλάσει από τον τίτλο του μέγιστου υποκριτή!

Pages