Σε αντίθεση με τα σημερινά hoaxes, τα οποία κατασκευάζονται μόνο και μόνο για να ξεγελαστούν αφελείς χρήστες του διαδικτύου, οι πρώτες μέθοδοι εξαπάτησης που θα δείτε παρακάτω δημιουργούνταν σε καρτ-ποστάλ "tall tale" όπως ονομάστηκαν, δηλαδή, με απίστευτες ιστορίες, για να βοηθήσουν μικρές πόλεις να καυχηθούν για τις γεωργικές τους δεξιότητές κυρίως.
Bringing in the Sheaves, Κάνσας Σίτι, Μιζούρι, 1908. φωτογραφία William H. Martin
Πως δημιουργούνταν:
Η βασική διαδικασία για τη δημιουργία μιας καρτ-ποστάλ "απίστευτης ιστορίας" είναι απλή. Ένας φωτογράφος δημιουργούσε δύο εκτυπώσεις, μια με ένα τοπίο στο φόντο και άλλη μια με ένα αντικείμενο σε πολύ κοντινό πλάνο, έκοβε προσεκτικά το δεύτερο και το τοποθετούσε στο πρώτο. Τέλος, φωτογράφιζε ξανά το συνδυασμό αυτών των δυο. Τα συνηθέστερα θέματα ήταν τρόφιμα που καλλιεργούνταν στην περιοχή -λαχανικά, φρούτα, ή και ψάρια. Πετυχημένοι καλλιτέχνες αυτού του είδους ήταν εκείνοι, που όχι μόνο μπορούσαν να ενώσουν τέλεια τις δύο εικόνες, αλλά και εκείνοι που μπορούσαν να οραματιστούν και να δημιουργήσουν δυναμικές συνθέσεις.
Nip & Tuck, Powell, Ουισκόνσιν, 1911. φωτογραφία William H. Martin
One of the Squash, Waupun, Ουισκόνσιν, 1910. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Our Barn is Full, Waupun, Ουισκόνσιν, 1912. φωτογραφία William H. Martin
Great Sport Fishing, Οτάβα, Κάνσας, 1910. φωτογραφία William H. Martin
Slicing Tomatoes, Waupun, Ουισκόνσιν, 1913. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Kickers With Frogs, Waupun, Ουισκόνσιν, 1913. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Homeward Bound, Waupun, Ουισκόνσιν, 1915. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Musk Melons, Waupun, Ουισκόνσιν, 1911. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Onions, Waupun, Ουισκόνσιν, 1909. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
ΠΗΓΗ
Bringing in the Sheaves, Κάνσας Σίτι, Μιζούρι, 1908. φωτογραφία William H. Martin
Πως δημιουργούνταν:
Η βασική διαδικασία για τη δημιουργία μιας καρτ-ποστάλ "απίστευτης ιστορίας" είναι απλή. Ένας φωτογράφος δημιουργούσε δύο εκτυπώσεις, μια με ένα τοπίο στο φόντο και άλλη μια με ένα αντικείμενο σε πολύ κοντινό πλάνο, έκοβε προσεκτικά το δεύτερο και το τοποθετούσε στο πρώτο. Τέλος, φωτογράφιζε ξανά το συνδυασμό αυτών των δυο. Τα συνηθέστερα θέματα ήταν τρόφιμα που καλλιεργούνταν στην περιοχή -λαχανικά, φρούτα, ή και ψάρια. Πετυχημένοι καλλιτέχνες αυτού του είδους ήταν εκείνοι, που όχι μόνο μπορούσαν να ενώσουν τέλεια τις δύο εικόνες, αλλά και εκείνοι που μπορούσαν να οραματιστούν και να δημιουργήσουν δυναμικές συνθέσεις.
Nip & Tuck, Powell, Ουισκόνσιν, 1911. φωτογραφία William H. Martin
One of the Squash, Waupun, Ουισκόνσιν, 1910. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Our Barn is Full, Waupun, Ουισκόνσιν, 1912. φωτογραφία William H. Martin
Great Sport Fishing, Οτάβα, Κάνσας, 1910. φωτογραφία William H. Martin
Slicing Tomatoes, Waupun, Ουισκόνσιν, 1913. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Kickers With Frogs, Waupun, Ουισκόνσιν, 1913. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Homeward Bound, Waupun, Ουισκόνσιν, 1915. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Musk Melons, Waupun, Ουισκόνσιν, 1911. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
Onions, Waupun, Ουισκόνσιν, 1909. φωτογραφία Alfred Stanley Johnson, Jr
ΠΗΓΗ