Σήμερα θα δούμε πως μπορούμε να προσομοιάσουμε το polarizing filter με το Adobe Photoshop πολύ πιο γρήγορα, ευκολότερα και -μάλλον- πιο αποτελεσματικά.
Το polarizing filter, θεωρείται το πιο χρήσιμο φίλτρο στην φωτογραφία, καθώς κάνει σχεδόν κάθε εικόνα να φαίνεται καλύτερη απορροφώντας την αντηλιά μειώνοντας ή εξαλείφοντας τις αντανακλάσεις και σκουραίνοντας τον ουρανό.
Ας δούμε πώς δουλεύει το φίλτρο
Ανοίξτε μια φωτογραφία στο Photoshop, αν θέλετε και αυτή που χρησιμοποιώ εγώ.
Πάμε Windows -> Channels. Πατήστε διαδοχικά τα κανάλια R-G-B και παρατηρήστε τις διαφορές μεταξύ των καναλιών.
Tα χαρακτηριστικά του κόκκινου καναλιού είναι παρόμοια με τα χαρακτηριστικά αυτά του polarizing filter (μειώνει τις αντανακλάσεις και σκουραίνει τον γαλάζιο ουρανό και το πράσινο), αλλά πώς εφαρμόζονται τα χαρακτηριστικά στην φωτογραφία; Θα δούμε παρακάτω.
Ερωτήσεις και Απαντήσεις
Πότε δεν πρέπει να χρησιμοποιήσω αυτή τη μέθοδο;
Αυτή η μέθοδος δεν μας δίνει τα επιθυμητά αποτελέσματα σε φωτογραφίες όπως:
- φωτογραφίες με κόκκο (συνήθως φωτογραφίες με υψηλή ταχύτητα ISO)
- φωτογραφίες με πολύ κόκκινο
- φωτογραφίες με υψηλή αντίθεση και λίγη λεπτομέρεια
Αν και όταν τραβούμε μια φωτογραφία με ένα πραγματικό polarizing filter θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα, αυτή η μέθοδος με το Photoshop είναι ιδανική για φωτογραφίες που τραβήχτηκαν με:
- φωτογραφικές μηχανές που δεν υποστηρίζουν φίλτρα (π.χ. compact digital cameras)
- φακούς που δεν υποστηρίζουν φίλτρα (π.χ. ευρυγώνιους φακούς και fisheye)
Προτείνεται να χρησιμοποιείτε αυτή η μέθοδος σε φωτογραφίες που τραβήχτηκαν με χαμηλό ISO. Κατά την εφαρμογή της μεθόδου, ο θόρυβος από το κόκκινο κανάλι (red channel) αντιγράφεται στο κανάλι της φωτεινότητας (lightness channel). Επειδή οι περισσότερες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές παράγουν περισσότερο θόρυβο στο κόκκινο κανάλι απ’ ότι στο πράσινο ή στο μπλε, αυτή η μέθοδος μπορεί να παράγει θετικά αποτελέσματα μόνο σε φωτογραφίες που τραβήχτηκαν με χαμηλό ISO.
Πώς μπορώ να μειώσω τον θόρυβο στην φωτογραφία;
Αν επεξεργάζεστε φωτογραφία με κόκκο, προτείνετε εκ των προτέρων η μείωση του θορύβου πριν από την εφαρμογή της μεθόδου. Αυτό μπορεί να γίνει:
- Photoshop CS2: Reduce Noise filter: Filter -> Noise -> Reduce Noise
- Photoshop CS ή παλιότερο: Despeckle filter: Filter -> Noise -> Despeckle
Για να εφαρμόσουμε τα χαρακτηριστικά του κόκκινου καναλιού σε ολόκληρη την φωτογραφία, θα πρέπει να αντικαταστήσουμε τη φωτεινότητα ολόκληρης της εικόνας με την εικόνα από το κόκκινο κανάλι.
Ανοίγουμε την φωτογραφία και διπλασιάζουμε το layer (Layer -> Duplicate Layer ή Ctrl+J).
Πάμε στην παλλέτα των Channel (Window -> Channels ή δίπλα στην παλλέτα των layer), επιλέγουμε το κανάλι Red με κλικ και επιλέγουμε όλον τον καμβά (Select -> All ή Ctrl+A) και αντιγράφουμε μόνο (Ctrl+C).
Πριν επικολλήσουμε την επιλογή μας πρέπει να μετατρέψουμε την εικόνα από RGB που είναι σε Lab Color, γιατί εκεί θα βρούμε το κανάλι lightness.
Πάμε Image -> Mode -> Lab Color. Στην ερώτηση "Changing modes can affect the appearance of layers. Flatten image before mode change?" (Η αλλαγή μπορεί να επηρεάσει την εμφάνιση των layer. Να ισοπεδωθούν τα layer;), επιλέγουμε «Don't Flatten» (Όχι).
Πάμε πάλι στην παλέτα των Channel, κλικ για να επιλέξουμε το κανάλι Lightness και επικολλούμε (Ctrl+V) την επιλογή που είχαμε αντιγράψει πριν. Το κανάλι Lightness θα αντικατασταθεί από την εικόνα του καναλιού Red.
Εξισορροπήσει του κόκκινου
Επειδή πήραμε δεδομένα (DATA) από το κόκκινο κανάλι και τα χρησιμοποιήσαμε για να δώσουμε φως στην εικόνα, η φωτεινότητα των κόκκινων δεν είναι σωστή. Αυτό δεν μπορούμε να το διορθώσουμε οπότε απλά θα καλύψουμε το αποτέλεσμα από τις περιοχές που είναι κόκκινες και θα έχουμε ορατό το εφέ μόνο σε περιοχές που δεν είναι κόκκινες.
Ξαναγυρνάμε σε RGB color (Image -> Mode -> RGB Color). Ξανά στην ερώτηση αν θα ισοπεδώσει τα layer επιλέγουμε "Don't Flatten" (Όχι).
Επιλέγουμε το πάνω layer και προσθέτουμε μάσκα (Layer -> Layer Mask -> Reveal All). Για καλό και για κακό κλικ στην μάσκα.
Πάμε Image -> Apply Image και δίνουμε τις παρακάτω τιμές:
Layer: Background
Channel: Red
Invert: Checked
Blending: Multiply
Opacity: 100%
Αν νομίζετε πως το εφέ είναι πολύ έντονο, μειώστε το opacity του πάνω layer.
Για να γίνει πιο έντονο απλά διπλασιάστε το.
ΠΗΓΗ