το τελευταίο που μπορούσαν να υποθέσουν οι άνθρωποι, ήταν η πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών.
Ἡ ἀνθρώπινη φύση μετὰ τὸ προπατορικὸ ἁμάρτημα «ἐξαγριώθηκε» καὶ ἔγινε «ἀκανθώδης» ὅπως τὰ ἄγρια δέντρα. Γιὰ τὴν «ἡμέρωσή» της βλάστησε ἡ «ράβδος (= βλαστός) ἐκ τῆς ρίζης Ἰεσσαὶ καὶ ἀνθὸς ἐκ τῆς ρίζης» (Ἡσ. ια´ 1), ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστὸς καὶ ἔγινε «βλαστός» αἰσθητός, γιὰ νὰ ἐξημερώσει μὲ αἰσθητὸ τρόπο τοὺς αἰσθητοὺς ἀνθρώπους.
Αὐτὸ τὸ ἐξημερωτικὸ καὶ ἀναγεννητικὸ ἔργο ἐπιτυγχάνεται μὲ τὸν τρόπο ποὺ ὅρισε καὶ παρέδωσε ὁ Χριστός στοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους καὶ συνεχίζεται νὰ ἐπιτυγχάνεται καὶ νὰ τελεῖται μὲ τὰ Ἅγια Μυστήρια, μὲ τὴν ἰδιαίτερη γιὰ τὸν καθένα Ἱεροτελεστία.
Ἐφ᾿ ὅσον στὴ γῆ ποὺ ζοῦμε, μὲ τὸ πεπερασμένο μυαλὸ ποὺ ἔχουμε, δὲν μποροῦμε νὰ ἐρευνήσουμε ὅλη τὴν Ἀλήθεια καὶ τὰ Μυστήρια της πίστεώς μας, δεχόμαστε τὴν ἀποκάλυψή τους, (ὄχι παραπλανητικὰ καὶ παράλογα, ἀλλὰ ὑπέρλογα) καὶ ἐξαγιαζόμαστε ὑπερφυσικὰ μέσα ἀπὸ φυσικὰ ὑλικὰ στοιχεῖα καὶ ἄκτιστες θεῖες ἐνέργειες ποὺ ἀπορρέουν ἀπὸ τὰ Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἡ ἔννοια καὶ ἡ ἀναγκαιότητα τῶν Μυστηρίων
Τὰ θεῖα Μυστήρια εἶναι θεοσύστατες τελετὲς τῆς Ἐκκλησίας ποὺ μεταδίδουν στὰ μέλη της μὲ αἰσθητὰ σημεῖα, τὴν ἀόρατη καθαρτικὴ καὶ ἁγιαστικὴ Θεία Χάρη.
Ο ιερέας στο χωριό Σοκαράς του Δήμου Γόρτυνας, Χαράλαμπος Κοπανάκης, εξέφρασε δημόσια την άποψή του για το θέμα. Ένα θέμα που απασχόλησε αρκετά τον δημόσιο διάλογο από την στιγμή που ξέσπασε η πανδημία μέχρι σήμερα.