«Σκότος τὸ ἐξώτερον»

   Θεμελιώδης διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου Θεολογίας καὶ Ὀρθοδόξου ἀνθρωπολογίας εἶναι ἡ περὶ δισυνθέτου συστάσεως τοῦ ἀνθρωπίνου ὄντος. Τόσο ἡ Ἁγία Γραφὴ ὅσο καὶ ἡ Πατερικὴ διδασκαλία διατρανώνουν τὴν ἀλήθεια ὅτι ὁ ἄνθρωπος συνίσταται...

Zηλοφθονία: Η κατάργηση της ετερότητος

   Ο άνθρωπος, ως δημιούργημα του Θεού της Αγάπης, φανερώνει την αιώνια αλήθεια ότι μπορεί να πραγματώσει την αγαπητική ελευθερία στο να αγαπά τον αδελφό ή να τον απορρίπτει. Το ότι ο άνθρωπος είναι πνευματική οντότητα και...

Η έννοια της αμαρτίας

   Η έννοια της αμαρτίας, κυρίως στην σημερινή κοινωνία, έχει (εσκεμμένα;) αλλοιωθή. Και τούτο για τον λόγο ότι παραμείναμε στην επιφανειακή ερμηνεία της λέξεως (αποτυχία, αστοχία κ.τ.ό.) και χάσαμε το βαθύτερο νόημά της. Για...

Oι Ιεροί Κανόνες* και η εποχή μας

   Στην Ορθόδοξη Εκκλησία – η οποία είναι το Μυστικό Σώμα του Θεανθρώπου Κυρίου,  «υπέρ του σώματος αυτού (του Χριστού) ο εστίν η εκκλησία»  (Κολ. 1, 25)  – και την Θεολογία της συνυπάρχουν και συμπορεύονται...

Η Θεανθρώπινη ιστορία

   Αυτές τις ημέρες με την Ενανθρώπιση του Θεού Λόγου και την Βάπτισή Του στον Ιορδάνη ποταμό ζωοποιείται η Ιστορία. Και τούτο γιατί ο Θεάνθρωπος Κύριος είναι η Ζωή και η Αυτοαλήθεια:    «Εγώ ειμί η ανάστασις και η ζωή…»  (Ιωάν....