Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στο Τρίνιτι, ο Στόκερ συμμετείχε στην ιστορική και φιλοσοφική ένωση του Πανεπιστήμιου οπότε καταθέτοντας και το πρώτο δείγμα γραφής του σε δοκίμιο με θέμα την επίδραση των αισθήσεων στο μυθιστόρημα και στην κοινωνία. Από εκεί αποφοίτησε με αριστείο στα Μαθηματικά ενώ ήδη είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για το θέατρο επηρεασμένος από έναν φίλο του, τον δρ Μάνσελ. Ο Στόκερ μάλιστα έκανε κριτική θεάτρου σε μια εποχή που το είδος δεν έχαιρε και ιδιαίτερης εκτίμησης. Οι κριτικές του δημοσιεύονταν τακτικά στην εφημερίδα «Dublin Evening Mail» της οποίας συνιδιοκτήτης ήταν ο «Ιρλανδός Ε.Α. Πόε», συγγραφέας γοτθικών ιστοριών Τζόζεφ Σέρινταν Λε Φανού. Ο συγγραφέας αυτός μας χάρισε την περίφημη ιστορία τρόμου Καρμίλα (1872) που θεωρείται ότι ενέπνευσε τον Στόκερ για τη συγγραφή του «Δράκουλα» τόσο ώστε ένα κεφάλαιο του βιβλίου (ο καλεσμένος του Δράκουλα) να διαγραφεί, αρχικά, λόγω μεγάλων ομοιοτήτων. Ο Φανού στο έργο του αυτό διηγείται την ιστορία της Λάουρα που κινδυνεύει από τη φίλη της, βρυκόλακα, Καρμίλα.
Ωστόσο η ενασχόληση του Στόκερ, με τη διοίκηση του θεάτρου δεν τον εμπόδιζε να συνεχίζει να γράφει. Έτσι το 1890 παρουσιάζει «Το Πέρασμα του Φιδιού» ενώ παράλληλα έγραφε διηγήματα στην εφημερίδα «London Telegraph». Το 1897 παρουσιάζει τον «Δράκουλα» έργο με το οποίο αναντίρρητα έγινε παγκόσμια γνωστός. Το μυθιστόρημα αποτελεί προϊόν πολύχρονης ενασχόλησης και έρευνας στην ευρωπαϊκή λαογραφία και σε όσα αφορούν στα βαμπίρ. Ο «Δράκουλας» θεωρήθηκε ως μια συνηθισμένη ιστορία τρόμου, ωστόσο πολύ σύντομα ενσωματώθηκε κυριολεκτικά στη λαϊκή κουλτούρα. Κατατασσόμενο μαζί με τον Φρανκεστάιν της Μαίρη Σέλεϊ σε μνημειώδες έργο το οποίο ο αναγνώστης μπορεί να διαβάσει από διάφορες οπτικές γωνίες. Πρόκειται για ένα «επιστολικό» γοτθικό λογοτεχνικό μυθιστόρημα που βασίζεται στο θρύλο του Κόμη Δράκουλα, εμφανώς εμπνευσμένο από άλλες ιστορίες βρυκολάκων όπως η «Καρμίλα» που προαναφέραμε και οι «Δεισιδαιμονίες της Τρανσυλβανίας» της Έμιλυ Γκέραρντ. Η Γκέραρντ είχε παντρευτεί έναν στρατιωτικό αυστροουγγρικής καταγωγής και η πολυετής παραμονή της στην Τρανσυλβανία είχε σαν αποτέλεσμα τη μελέτη και την καταγραφή της τοπικής και ομολογουμένως συναρπαστικής λαογραφίας.