Για τον Νεχαμά, η αισθητική ερμηνεία είναι ένα ανοιχτό έργο: «όπως το ωραίο υπόσχεται πάντα περισσότερα απ’ όσα έχει δώσει ως τώρα, έτσι κι η ερμηνεία, η προσπάθεια κατανόησης αυτής της υπόσχεσης, παραμένει πάντα έργο εν εξελίξει». Όπως υποστηρίζει, το Ωραίο, σε αντίθεση με την ηθική, δεν (πρέπει να) απαιτεί την αποδοχή των ίδιων κανόνων από όλους. Η τέχνη δεν είναι μια αυστηρή μονοθεϊστική θρησκεία, αλλά μάλλον μια παγανιστική λατρεία, όπου ακόμα και ξένοι θεοί μπορούν εν καιρώ να γίνουν αποδεκτοί και αγαπητοί. Ο Νεχαμάς αναγνωρίζει την αυτοτέλεια του αισθητικού έναντι του ηθικού: «η ιστορία έχει καταρρίψει την πλατωνική βεβαιότητα ότι το να αγαπάς το ωραίο σημαίνει να επιθυμείς το αγαθό». Η δε κρίση για το Ωραίο δεν είναι ούτε απολύτως αντικειμενική (ώστε να δεσμεύει όλη την ανθρωπότητα) ούτε απολύτως υποκειμενική (ώστε να οδηγεί στον ανερμάτιστο σχετικισμό): είναι «προσωπική». Αναδεικνύει το γούστο, τον χαρακτήρα, τις αρχές και αξίες μας. Όπως γράφει εύγλωττα: «Κάνουμε ένα ωραίο αντικείμενο μέρος της ζωής μας και ελπίζουμε –χωρίς να είμαστε σίγουροι– ότι θα τη βελτιώσει όποιες κι αν είναι οι άλλες ιδιότητές του».
Για τον Νεχαμά, η αισθητική ερμηνεία είναι ένα ανοιχτό έργο: «όπως το ωραίο υπόσχεται πάντα περισσότερα απ’ όσα έχει δώσει ως τώρα, έτσι κι η ερμηνεία, η προσπάθεια κατανόησης αυτής της υπόσχεσης, παραμένει πάντα έργο εν εξελίξει». Όπως υποστηρίζει, το Ωραίο, σε αντίθεση με την ηθική, δεν (πρέπει να) απαιτεί την αποδοχή των ίδιων κανόνων από όλους. Η τέχνη δεν είναι μια αυστηρή μονοθεϊστική θρησκεία, αλλά μάλλον μια παγανιστική λατρεία, όπου ακόμα και ξένοι θεοί μπορούν εν καιρώ να γίνουν αποδεκτοί και αγαπητοί. Ο Νεχαμάς αναγνωρίζει την αυτοτέλεια του αισθητικού έναντι του ηθικού: «η ιστορία έχει καταρρίψει την πλατωνική βεβαιότητα ότι το να αγαπάς το ωραίο σημαίνει να επιθυμείς το αγαθό». Η δε κρίση για το Ωραίο δεν είναι ούτε απολύτως αντικειμενική (ώστε να δεσμεύει όλη την ανθρωπότητα) ούτε απολύτως υποκειμενική (ώστε να οδηγεί στον ανερμάτιστο σχετικισμό): είναι «προσωπική». Αναδεικνύει το γούστο, τον χαρακτήρα, τις αρχές και αξίες μας. Όπως γράφει εύγλωττα: «Κάνουμε ένα ωραίο αντικείμενο μέρος της ζωής μας και ελπίζουμε –χωρίς να είμαστε σίγουροι– ότι θα τη βελτιώσει όποιες κι αν είναι οι άλλες ιδιότητές του».