Η πρώτη επικεντρωνόταν σ' ένα ατύχημα, το οποίο αφηγείται με επιτηδευμένη αφέλεια ο αλεξανδρινός ποιητής Καλλίμαχος στον ύμνο Εις Λουτρά Παλλάδος. Ο Τειρεσίας ήταν γιος του Θηβαίου Ευήρους και της νύμφης Χαρικλούς, της αγαπημένης συντρόφου της Παλλάδας Αθηνάς κατά τις εξορμήσεις της στα έρημα βουνά της Ελλάδας. Να πώς το παιδί συνάντησε τη μητέρα του και τη θεά χωρίς να το έχει προβλέψει ούτε και θελήσει (στ. 70-84):
... δεν τύφλωσα το γιο σου
Σ' αυτή την ιστορία υπάρχουν το μυστήριο του πεπρωμένου και ο οίκτος του θεού που απαλύνει τη σκληρότητά του' ο Τειρεσίας, όταν είχε ακόμα το φως του, είδε κάτι που δεν έπρεπε να δει και έκανε όμως το αμάρτημά του ακόμα πιο βαρύ με μια ασεβή και απερίσκεπτη πράξη (Οβίδιος, Μεταμορφώσεις, 3, στ. 324-331).
Πολλοί λαοί πιστεύουν ότι είναι κακός οιωνός για κάποιον να δει ή να ονειρευτεί φίδια ή κοράκια ενώ ζευγαρώνουν μα ο Τειρεσίας πρόσθεσε και το ολέθριο χτύπημα με το ραβδί του - και υποχρεώθηκε να υποστεί τη μοίρα που ο ίδιος είχε προκαλέσει. Αυτό όμως που έθεσε σε κίνηση την τελική φάση, κατά την οποία μετατράπηκε σ' έναν τυφλό μάντη, ήταν μια επιπόλαιη και ασυνήθιστη συζήτηση μεταξύ θεών: ο Δίας υποστήριζε ότι η γυναίκα απολαμβάνει την ερωτική πράξη περισσότερο από τον άντρα, ενώ η Ήρα αρνιόταν να παραδεχτεί αυτό το πλεονέκτημα του φύλου της. Πώς να λύσουν το σκανδαλιστικό ζήτημα;
πηγή: http://antikleidi.com