Το πρόβλημα της ύπαρξης στη δυτική φιλοσοφία από την αρχαιότητα ως τον εικοστό αιώνα
ΤΟ ΟΝ ΚΑΙ Η ΟΥΣΙΑ
Βλ. Τὸ Ὂν καὶ ἡ Οὐσία , σελ. 115.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ 15
12 Étienne Gilson, Being and Some Philosophers , σελ. 2
16 Γιὰ τὸ μοτίβο τῆς ἑνότητας τῶν ἀντιθέτων στὴν ἱστορία τῆς δυτικῆς φιλοσοφίας, βλ. H. Heimsoeth, Die sechs großen Themen der abendländischen Metaphysik und der Ausgang des Mittelalters , Βερολίνο 1922, κεφ. 1. [=Χάιντς Χάιμζετ, Τὰ θεμελιώδη προβλήματα τῆς δυτικῆς μεταφυσικῆς καὶ οἱ ρίζες τῆς νεότερης φιλοσοφίας , μτφ. Μ. Παπανικολάου, Πανεπιστημιακὲς Ἐκδόσεις Κρήτης (ὑπὸ ἔκδοση, 2010)]. 17 Γιὰ τὴν ἀνάδυση τῆς καθολικότητας μέσα ἀπὸ τὴ θεώρηση τοῦ ἀτομικοῦ, πρβλ. τὸ κεφάλαιο Α1 τῆς Φαινομενολογίας τοῦ πνεύματος τοῦ Χέγκελ [=Ἕγελος, Η φαινομενολογία τοῦ νοῦ , μτφ. Γ. Φαράκλας, Ἑστία, Ἀθήνα 2007, σελ. 115-126]. Γιὰ μιὰ εἰσαγωγὴ στὴ Φαινομενολογία τοῦ πνεύματος καὶ τὴν προβληματικὴ τοῦ σχετικοῦ κεφαλαίου, βλ. R. Stern, Hegel and the Phenomenology of Spirit (Routledge Philosophy Guidebooks), Λονδίνο 2002, σελ. 42-50· R. Pippin, Hegel’s Idealism. The Satisfactions of Self Consciousness , Καίμπριτζ 1989, σελ. 116-142.