Είμαι κι' εγώ αμαρτωλός... - Point of view

Εν τάχει

Είμαι κι' εγώ αμαρτωλός...





Ένας από τους μεγαλύτερους πειρασμούς, είναι η τάση μας να αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Θεού στην ζωή των άλλων. 

Είτε λέγοντας, ότι εμείς θα τους λυτρώσουμε, είτε καταδικάζοντας τους στην κόλαση ως άχρηστους και αμαρτωλούς. 

Δεν υπάρχει ειδεχθέστερη πράξη, από το να θέλουμε να ορίζουμε την σχέση του Θεού με τους ανθρώπους, μοιράζοντας καταδικαστικές αποφάσεις.




Όταν κάλεσαν τον Αββά Ιωσήφ να ενώσει την φωνή του στην καταδίκη ενός ανθρώπου, αντέδρασε λέγοντας, 



«και ποιος είμαι εγώ;» 

Και όταν ένας πρεσβύτερος απέβαλε έναν αδελφό που αμάρτησε από την σκήτη, ο Αββά Βησσαρίων, σηκώθηκε πάνω και φώναξε, 

«περίμενε, φεύγω και εγώ μαζί σου. Είμαι και εγώ αμαρτωλός…». 


Οι άγιοι της εκκλησίας, σε αντίθεση με τους "ευσεβείς" θρησκευόμενους των ημερών μας και όχι μόνο, ήξεραν καλά δύο πράγματα. 

Πρώτον, ότι ο αμαρτωλός άνθρωπος θέλει αγάπη και κατανόηση. 

Όχι απαξίωση και μεταφυσική απειλή. 

Και δεύτερον, ότι όσο σκεπάζεις τα λάθη του αδελφού σου, σκεπάζει ο Θεός και τα δικά σου, δείχνοντας μακροθυμία. 

Όταν με κακία και αυτοδικαιωτισμό σέρνεις την κουρτίνα ώστε να φανούν οι πληγές του άλλου, αργά ή γρήγορα θα έρθει η στιγμή που θα αποκαλυφθεί και η δική σου τραγική γύμνια.






Τι σημαίνω όταν λέω ότι "είσαι αμαρτωλός";






Είσαι αμαρτωλός. Λυπάμαι που σου την σπάω. Ξέρω ότι δεν είναι πολιτικά σωστό. Αλλά είναι αλήθεια.

Πολλές από τις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις σας δεν φέρνουν δόξα στον Θεό.

Ούτε και τα δικά μου.

Η αλήθεια απαιτεί να λέμε τα πράγματα όπως είναι. Εσύ και εγώ είμαστε αμαρτωλοί.

Μπορούμε να ζήσουμε στην άρνηση αυτού του γεγονότος. 


Μπορούμε να προσποιούμαστε ότι όλα είναι εντάξει.

Μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν πολιτικά σωστό κόσμο στον οποίο δεν λέμε ποτέ την αλήθεια.


Αλλά δεν θα αλλάξει η αλήθεια ότι - είμαστε αμαρτωλοί.


Όταν λέω "Είσαι αμαρτωλός", αυτό που σημαίνει είναι ότι είσαι εξίσου κακός με μένα.

Δεν σημαίνει ότι είσαι χειρότερος από μένα. Δεν σημαίνει ότι είσαι διαφορετικός από μένα.

Στην πραγματικότητα σημαίνει ότι είσαι ακριβώς όπως εγώ.


Είσαι αμαρτωλός και σε απελπιστική κατάσταση ανάγκης της αγάπης του Θεού για συγχώρεση.


Ωστόσο, δεν μπορούμε να βιώσουμε τη συγχώρησή Του αν δεν καταλάβουμε γιατί το χρειαζόμαστε.


Και δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη δύναμη της αγάπης του, εκτός αν βιώσαμε τη συγχώρεσή του.


Όταν λέω «Είσαι αμαρτωλός», λέω ότι είσαι ο ίδιος ο άνθρωπος που αγαπά ο Θεός,


ο οποίος έχει στείλει το γιο Του για να σε σώσει και έχεις κάθε δυνατότητα να βιώνεις τον ουρανό

αν αναγνωρίσεις την αμαρτία σου και στραφείς στον Θεό για συγχώρεση.



Όταν λέω "Είσαι αμαρτωλός",

δεν λέω: Είσαι χειρότερος από μένα.

δεν λέω: Είσαι απωθητικός

δεν λέω: Είσαι μοναδικά κακός.



Ενώ κάποιοι μπορεί να χρησιμοποιήσουν αυτή τη φράση με αυτές τις έννοιες, δεν είναι αυτό που εγώ εννοώ

και σαφώς δεν είναι το νόημα της Βίβλου.




Υπάρχουν δύο πιθανές απαντήσεις στη φράση "Είσαι αμαρτωλός".

α)  Κάποιος να απορρίψει τη δήλωση.

Δεν μπορούν να πιστέψουν ότι ένα άτομο θα είχε την τόλμη να τους προκαλέσει να απαρνηθούν τις πράξεις τους.

Ισχυρίζονται ότι ο άλλος είναι φανατικός, παλιομοδίτης, και με πλύση εγκεφάλου.


β)Άλλοι αποδέχεται τη δήλωση.

Γνωρίζουν τις ατέλειές τους. Αναγνωρίζουν τις αδυναμίες τους. Εκφράζουν την ανάγκη τους για τον Θεό.


Η ζωή μας καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό με την οποία επιλογή εμείς επιλέξαμε.


Η αγάπη του Θεού είναι διαθέσιμη σε όλους, αλλά πολλοί δεν θα το ζήσουν ποτέ,

επειδή δεν θα αναγνωρίσουν την ανάγκη τους για αυτό.


Όποτε λέω "Είσαι αμαρτωλός", έχεις κάθε δικαίωμα να με αμφισβητήσεις, να με συζητήσεις ή απλά να με αγνοείς.


Αλλά δεν έχετε το δικαίωμα να αγνοήσετε τι εννοώ και να με κάνετε να πω κάτι που δεν είμαι.


Δεν νομίζω ότι είμαι καλύτερος από οποιονδήποτε.


Δεν ισχυρίζομαι ότι διαθέτω κανένα ηθικό γνώρισμα υψηλού επιπέδου.


Το χειρότερο που μπορώ να πω για σας είναι ότι είστε τόσο κακοί όσο εγώ.


Πώς θα απαντούσα λοιπόν όταν κάποιος μου λέει, "Είσαι αμαρτωλός;"


Θα έλεγα, "Ξέρω. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Χριστός λέει και για μένα. "


Εάν είμαι ο αρχηγός των αμαρτωλών, είμαι και ο αρχηγός των πασχόντων.


via

Pages