Απόκρυφη αστρολογία - Point of view

Εν τάχει

Απόκρυφη αστρολογία




Η ενατένιση των άστρων είναι ίσως η αρχαιότερη προσπάθεια του ανθρώπου να κατανοήσει τις δυνάμεις που διέπουν το σύμπαν και να προσδώσει τάξη στο φαινομενικό χάος του κόσμου. 

Κοινό σημείο αναφοράς σε κάθε πολιτισμό η δημιουργία του κόσμου από τον Θεό δημιουργό ως εκδήλωση της δικής του τελειότητας. 

Η παραπάνω ρήση μας υπενθυμίζει ότι υπάρχει μια αντιστοιχία μεταξύ ουρανού και γης, η οποία μπορεί να ερμηνευθεί μέσω των ουρανίων σωμάτων. 

Κάθε αρχαίος πολιτισμός προσέδωσε την δική του κοσμογονία και ιδεολογία, για παράδειγμα στον Βαβυλωνιακό όσο και στον Αιγυπτιακό πολιτισμό οι θεοί ταυτίζονταν με τους αστέρες. 

Στην Μεσοποταμία, οι Χαλδαίοι αστρολόγοι- οιωνοσκόποι γνωστοί και ως τουπσαρού, ονομασία που υποδήλωνε την ιδιότητα του γραφέα των άστρων και των οιωνών, κατέγραφαν και ερμήνευαν τις κινήσεις των πλανητών. 

Με τον ίδιο τρόπο, η κοσμοθεωρία των Αιγυπτίων είχε άμεση σύνδεση με την μυθολογία και την φιλοσοφία τους. 

Θεωρούσαν το σύμπαν ως πηγή δημιουργίας του θεού Ατούμ, έναν ζωντανό οργανισμό με ψυχή που το κινεί η μαγική δύναμη χέκα και ενεργοποιεί την κίνηση όλων των ουρανίων σωμάτων. 

Τα αστέρια καθρέφτιζαν ψυχές που είχαν φθάσει στην υπέρτατη συνειδητότητα, ήταν η προέλευση αλλά και ο απώτερος προορισμός κάθε ανθρώπου.



Ο ζωδιακός κύκλος

Η εξέλιξη της ανθρώπινης συνείδησης και ψυχολογίας εκδηλώνεται μέσα από κύκλους γέννησης, ύπαρξης, θανάτου και αναγέννησης. 

Στην φύση εκφράζεται μέσα από την εναλλαγή των εποχών, των δώδεκα μηνών, και δώδεκα ζωδιακών σημείων. 

Η εσωτερική γνώση των ζωδίων παρέχει το κλειδί της ένωσης ουρανού και γης, ψυχής και σώματος, πνεύματος και ύλης, του ανθρώπου με το σύμπαν και εν τέλει με το  θείο. 

Είναι το ταξίδι της ψυχής στην αναζήτηση του θείου Έρωτα, την βίωση της ενότητας με την Σοφία του Θεού μέσω της συνειδητοποίησης και της κατανόησης της θέσης αλλά και της φύσης του κάθε ζωδίου. 

Άρα, τα δώδεκα ζώδια αντιπροσωπεύουν δώδεκα μυητικά μονοπάτια ζωής που μέσα τους εμπεριέχεται τόσο η καταστροφική όσο και την ευεργετική πλευρά του εκάστοτε ζωδίου. 

Η εκδήλωσή τους αλλά και η έκφρασή τους χρωματίζεται από τις ιδιότητες του ζωδίου ωστόσο μπορούν να εκδηλωθούν είτε σε ανώτερη είτε σε κατώτερη μορφή. 

Η τελική επιλογή εξαρτάται καθαρά από την αρνητική ή θετική χρήση του προσώπου και το τρόπο διαχείρισης των ενεργειών που του δόθηκαν την στιγμή της γέννησης. 

Σ’ ένα ατομικό γενέθλιο χάρτη περιέχονται και τα δώδεκα σημεία του ζωδιακού κύκλου, πράγμα που σημαίνει ότι ο άνθρωπος περιέχει ουσιαστικά μέσα του όλες τις δυνατότητες ανάπτυξης και ολοκλήρωσης.


Καθένα από τα δώδεκα ζώδια χαρακτηρίζεται από τον εκάστοτε κυβερνήτη πλανήτη, την θηλυκή ή αρσενική συμβολική υπόσταση του ή, όπως αλλιώς ονομάζεται, θετική ή αρνητική πολικότητα, εξωστρέφεια και εσωστρέφεια αντίστοιχα, αφού τα ζώδια δρουν συμπληρωματικά το ένα με το άλλο. 

Η τριπλή κατανομή τους βάσει των ιδιοτήτων τους σε :

1)παρορμητικά ή κύρια – 

2)σταθερά και 

3)μεταβλητά 

σχετίζεται με την εκδήλωση της ενέργειας στο πεδίο της ύλης. 

Η παρόρμηση συνδέεται με την κίνηση και την έναρξη, η σταθερότητα με την εγκαθίδρυση ή την δημιουργία μορφής ενώ η μεταβλητότητα με την έμπνευση ή την ανάπτυξη μιας ιδέας. 

Τέλος, η τετραπλή κατανομή σε στοιχεία απεικονίζει την κατεύθυνση της ροής της ενέργειας στην πνευματική πορεία της ψυχής. 

Η γη συνδέεται με την ύλη, την φυσική μορφή ενός καθεστώτος ή μιας κατάστασης, η θετική ή αρνητική χρήση της. 

Το νερό σχετίζεται με το συναίσθημα και μπορεί να οδηγήσει είτε στην τυραννία είτε στον αλτρουισμό. 

Ο αέρας έχει να κάνει με την διάνοια, την νόηση, την τεχνοκρατία. 

Η φωτιά συνδέεται με το πάθος, την δημιουργία, τον ηγέτη ή τον αιώνιο αναζητητή. 

Ο ημερήσιος και νυχτερινός πλανήτης σηματοδοτούν την εξωτερική και την εσωτερική εκδήλωση αντίστοιχα.


 Ο  Παρορμητικός κρυός

Ο Κριός ανήκει στα αρσενικά και πύρινα ζώδια, είναι παρορμητικός και κυβερνάται από τον πλανήτη Άρη. 

Το πρώτο σημείο του ζωδιακού κύκλου, ο Κριός, σχετίζεται με το ξύπνημα της φύσης αλλά και της ζωής, εφόσον κάθε πλάσμα που έχει πέσει σε χειμερία νάρκη σιγά-σιγά ξυπνάει. 

Συμβολίζει την πρωταρχική φλόγα, όπου η εκδήλωση του πύρινου στοιχείου είναι δυναμική και άμεση. 

Εδώ εκφράζεται η ανάγκη της έναρξης, άλλωστε δεν είναι τυχαίο που πολλοί αρχαίοι πολιτισμοί τοποθέτησαν στις πρώτες μοίρες του Κριού την έναρξη του εορτασμού του έτους. 

Η επιθυμία της αυτοανακάλυψης και της εξερεύνησης είναι διάχυτες όπως και η εύρεση του άλλου μισού με σκοπό τον έρωτα αλλά και την ένωση. 

Ως πύρινο ζώδιο, αντιπροσωπεύει την δημιουργική φλόγα του πνεύματος, το μυστικό πυρ που μας παρακινεί να κινηθούμε προς τα εμπρός. 

Ψάχνει διαρκώς για έμπνευση ωστόσο στην φάση της ανάπτυξης του Κριού ο άνθρωπος αναζητά την ελευθερία και την απεριόριστη εκδήλωση. 

Η προσπάθεια αυτή μπορεί να εκδηλωθεί με ορμητικότητα, μαχητικότητα. 

Το σύμβολο του κριαριού σε αρχαίους πολιτισμούς ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένο με τον ηγεμόνα- βασιλιά άρα και με την κοσμική εξουσία. 

Δεν θεωρείται άδικα ο αρχηγός του ζωδιακού αφού μπορεί να δίνει έκφραση στις ιδέες του και να χαράσσει με τόλμη το μονοπάτι που του ταιριάζει. 

 Πιθανότατα εκεί έγκειται η αιτία που ο Κριός δεν ολοκληρώνει τους στόχους του και συχνά παρουσιάζει εγωιστική συμπεριφορά. 

Ο άκρατος ενθουσιασμός που επιδεικνύει μπορεί να εκφυλιστεί σε βία, οξύτητα και αδιακρισία. 

Όταν ο άνθρωπος μάθει να λειτουργεί βάση των περιορισμών που θέτουν οι επιλογές που κάνει και όχι ό,τι του επιβάλλει το ένστικτό, τότε θα μπορέσει σ’αυτό το στάδιο να γίνει αυτοδύναμος δίχως να είναι δογματικός και θα αποκτήσει πλήρη συνείδηση και πίστη των καθηκόντων του βασιζόμενος σε κάθε βιωματική εμπειρία που άντλησε από την ζωή.


 Ο παραγωγικός  Ταύρος

Ο ταύρος είναι παθητικό ζώδιο, σταθερό και κυβερνήτης του είναι η Αφροδίτη. 

Στο στάδιο ανάπτυξης του Ταύρου, οι ιδέες και κάθε παρόρμηση ωθείται προς κάποια κατεύθυνση. 

Έχει ανάγκη να δημιουργήσει κάτι χειροπιαστό, με σχήμα και μορφή. 

Στην φύση εκδηλώνεται έντονη η ανάγκη μορφοποίησης. 

Η συνειδητοποίηση βιώνεται μέσα από την κατανόηση των εξωτερικών μορφών. 

Μέσα του, ωστόσο υποβόσκει η αίσθηση συντήρησης αλλά και σιγουριάς θέτοντας περιορισμούς και όρια. 

Η ψυχή έχει αναγνωρίσει την αληθινή της ύπαρξη και αναζητά να εναρμονίσει την πνευματική δύναμη που της δόθηκε στο στάδιο του Κριού με την υλική που εκπληρώνεται εδώ. 

Η τάση αυτή υποδηλώνει την ιδιότητα του ως σταθερό αλλά και γήινο ζώδιο να κινείται μέσα σε γνωστά μονοπάτια αλλά και να ικανοποιήσει την ανάγκη για ασφάλεια. 

Εσωτερικά, τα κέρατα του Ταύρου εκφράζουν την γονιμότητα, την σύλληψη αλλά και την μήτρα. 

Εδώ πλέον γεννάται και μορφοποιείται κάθε ιδανικό, κατασκευάζεται η εξωτερική του μορφή. 

Εδώ πραγματοποιείται η ένωση του θηλυκού με το αρσενικό, της Αφροδίτης, κυβερνήτη του Ταύρου με τον Άρη, κυβερνήτη του Κριού, ως πτυχές του ανθρώπου στις οποίες οφείλει να κυριαρχήσει. 

Σύμβολο ιεροσύνης και θυσίας, ο ταύρος θυσιάζονταν στους θεούς σε λατρευτικές τελετουργίες. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Ταυροκαθάψια του Μινωικού πολιτισμού. 

Η γνώση που αποκτήθηκε και πήρε μορφή στο ζώδιο του Ταύρου θυσιάζεται και δοκιμάζεται στο επόμενο στάδιο αφού πλέον ο άνθρωπος καλείται να επιλέξει τον τρόπο που θα την χρησιμοποιήσει αλλά και τον δρόμο που θα ακολουθήσει παρά τους φραγμούς που υποβάλλει το ίδιο το μονοπάτι.     

                              
Το Ζώδιο του Διπλοπρόσωπου Ιανού

 Ο Δίδυμος ανήκει στα θετικά, μεταβλητά, αέρινα ζώδια που αναζητούν μια δίοδο επικοινωνίας, χαρακτηριστικό γνώρισμα του κυβερνήτη τους, Ερμή. 

Οτιδήποτε υλικό κατασκευάστηκε στο προηγούμενο στάδιο ανάπτυξης, στην ατραπό του ζωδίου των  Διδύμων απορρίπτεται η δέσμευση σε υλικές μορφές. 

Η διττή φύση του Διδύμου εκφράζει δύο παραγωγικές ενέργειες, την δύναμη της ώθησης αλλά και την δύναμη της καταστροφής. 

Υπάρχει μια γνωστική ιστορία που περιγράφεται στο απόκρυφο βιβλίο του Ιωάννη από την οποία πιθανότατα προέρχεται το σύμβολο του Διδύμου, που υποδηλώνει τα δίδυμα αδέλφια. 

Σύμφωνα με τον θρύλο, η Εύα διεφθάρη από τον Ιαλδαβαώθ, τον δημιουργό της ύλης και της σάρκας και από την συνουσία τους προήλθαν δύο γιοι, ο Γιαχβέ και ο Ελοχίμ, ο ένας είναι δίκαιος ενώ ο δεύτερος άδικος. 

Τους αποκάλεσε Κάιν και Άβελ. 

Όταν ο Κάιν σκότωσε τον Άβελ ήτανε ο πρώτος που θυσίασε ανθρώπινη ψυχή για την αγάπη του Θεού, γι’ αυτό τον λόγο έφερε στο μέτωπό του σημάδι, την σφραγίδα ή όπως αλλιώς ονομάζεται ο αριθμός του θηρίου της αποκάλυψης που περιγράφει αρχικά ο Δανιήλ και αργότερα ο Ιωάννης στο βιβλικό κείμενο της Καινής Διαθήκης 
(Αποκ. Ιωάννου, κεφ. ΙΓ 1-18). 

Αυτή η προσφορά ζωικής ενέργειας είναι που άνοιξε τα κανάλια  επικοινωνίας με τον Θεό μετά την πτώση του ανθρώπου. 

Ο άνθρωπος αναγνωρίζει ότι είναι κομμάτι του Θεού και αντικρίζει μέσα του το θεϊκό μέρος της ύπαρξης του. 

Η γνώση αυτή τον φέρει αντιμέτωπο με τον εξωτερικό κόσμο και τα φαινόμενα του. 

Συνεπώς, μέσα του δημιουργείται μια εσωτερική αβεβαιότητα που καλείται να την εξισορροπήσει μέσω της αναζήτησης του πραγματικού του εαυτού του αλλά και του σύμπαντος γύρω του. 

Βασικός σκοπός στο στάδιο των Διδύμων είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας του προσώπου δίχως να ρέπει είτε στην μία κατεύθυνση είτε στην άλλη ή να κρύβεται πίσω από κάθε νοητικό ερέθισμα που λαμβάνει από τον εξωτερικό κόσμο.


Ο Σεληνιακός Καρκίνος

Ο υδάτινος Καρκίνος, έχει φύση παθητική και κυβερνήτη την Σελήνη. 

Ο Καρκίνος σηματοδοτεί την λήξη ενός κύκλου αναπτυξιακής λειτουργίας του ατόμου. 

Με τον Κριό δόθηκε έμφαση στην δημιουργική δράση, με τον Ταύρο στην υλοποίηση ενώ με τον Δίδυμο  ξεκίνησε η συσχέτιση του ατόμου με τον εξωτερικό κόσμο. 

Στον Καρκίνο, εδρεύει η επιρροή των συναισθημάτων και των εντυπώσεων. 

Στον κύκλο του χρόνου, το φως του ήλιου αυξάνει. 

Σύμβολο του είναι ο γυναικείος μαστός και κυβερνήτης του η Σελήνη που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την έμμηνο ρήση της γυναίκας αλλά και την μήτρα, εκεί όπου αναπτύσσεται η ζωή του εμβρύου. 

Είναι ο καθρέφτης των εμπειριών, αντικατοπτρίζει τις εμπειρίες που δεχόμαστε από την ζωή. 

Δείχνει το ένστικτο της επιβίωσης που πηγάζει από το υποσυνείδητο. 

Η αινιγματική φύση της Σελήνης ώθησε πολλούς αρχαίους πολιτισμούς  να λατρέψουν και να δημιουργήσουν αντίστοιχα πάνθεα, δυνάμεις θρέψης, γέννησης και συντήρησης. 

Ως ζώδιο του νερού αλλά και λόγω της εσωστρέφειάς του μέσα του συντελείται ένας ενδότερος αγώνας κατανόησης των μορφών που τον καθιστά ανασφαλή και υπερευαίσθητο σε συγκινήσεις. 

Μόλις αναγνωριστεί και κατανοηθεί ο εσώτερος συναισθηματικός κόσμος ως αρωγός στην εξέλιξη του ατόμου, τότε θα αναγεννηθεί ξανά για να δημιουργήσει στην φάση του Λέοντα.


Ο Εστεμμένος Λέοντας

Το θετικό ζώδιο του λιονταριού ανήκει στα δημιουργικά ζώδια της φωτιάς, διακρίνεται από σταθερότητα και η λάμψη του προέρχεται από τον κυβερνήτη του, τον Ήλιο. 

Έχοντας πλέον κατακτήσει την γνώση και εφόσον έχει αποκτήσει αυτοσυνείδηση, το άτομο μπορεί να ηγηθεί τόσο σε γήινο όσο και σε πνευματικό επίπεδο.  

Επιβάλλει την θέληση του σε κατώτερα συναισθήματα μέσω της εσωτερικής του δύναμης, ιδιότητα που διαφαίνεται και από τον σύμβολο του ζωδίου, την ουρά ενός λιονταριού, αφού σε αυτό το στάδιο έχει τιθασεύσει και εναρμονίσει τα χαμηλά ένστικτα. 

Μετά την δημιουργία προσωπικότητας, σειρά έχει η καλλιέργεια του εγώ δομημένη πάντα σε σταθερά πλαίσια. 

Πυρήνας και κέντρο αυτής της δομής είναι ο ίδιος ο εαυτός.

 Στην φύση, οι καρποί είναι ώριμοι και έτοιμοι για την συγκομιδή, η ωρίμανση όμως είναι εξωτερική και ανάλογη με την ζέστη του καλοκαιριού. 

Ο ήλιος συμβολίζει την αυτοέκφραση και την δημιουργικότητα, τάσεις που είναι συνδεδεμένες αρχετυπικά με τον πατέρα είτε ως γονιό είτε ως σύμβολο εξουσίας. 

Η παγίδα εδώ έγκειται στο γεγονός ότι η ταύτιση με τις ιδέες και την εξουσία γενικότερα μπορεί να αποτελέσει ψευδαίσθηση στην προσπάθειας της ψυχής να κατανοήσει τον εσώτερο ήλιο του,  το φως της ύπαρξής του, μονοπάτι που θα τον οδηγήσει στην επόμενη φάση της Παρθένου για να το μετασχηματίσει σε υπηρεσία και προσφορά.


Η Παρθένος  Περσεφόνη

Η παρθένος είναι φύση θηλυκή-παθητική, ανήκει στα γήινα μεταβλητά ζώδια και κυβερνάται από τον Ερμή ενώ πολλοί αστρολόγοι της αποδίδουν και τον θεραπευτή Χείρωνα. 

Αφού κατέκτησε το θεϊκό φως, η ψυχή είναι τώρα έτοιμη να καταδυθεί στα πνευματικά σκοτάδια για να φωτίσει την γη. 

Η Παρθένος, που το σύμβολο της εκφράζει τα γυναικεία γεννητικά όργανα είναι πιθανόν εμπνευσμένη από τον γνωστό μύθο της Περσεφόνης αλλά και άλλους παρόμοιους θρύλους που δίνουν έμφαση στο αρχέτυπο της Κόρης. 

Η Περσεφόνη είναι η γη που τον χειμώνα εγκαταλείπει την μητέρα της, Δήμητρα για να κατέβει στον Κάτω Κόσμο. 

Εκείνη την περίοδο, η φύση νεκρώνει και τα φύλλα μαραίνονται και κάθε άνοιξη επιστρέφει για να φέρει γονιμότητα και καρποφορία στους αγρούς. 

Η φλόγα που θάπτεται στην γη είναι το σπέρμα που οφείλει να γονιμοποιηθεί. 

Άλλωστε, η ένωση της Περσεφόνης με τον Άδη συμβολίζει την εξυψωμένη γονιμότητα.  

Εδώ η ψυχή παρατηρεί τον εσώτερο εαυτό της και κατανοεί τα σφάλματα και τις ατέλειες της. 

Η συνεχής αναζήτηση της τελειότητας, πάγιο γνώρισμα του Παρθένου, πηγάζει από την ανάγκη να διακρίνει, να αναλύσει και να ερευνήσει το εγώ του για να εξευγενίσει τα πάθη του  και να φτάσει στην αυτοτελείωση. 

Τα μη αναπτυγμένα άτομα του σημείου αυτού αναλώνονται στην δίχως τέλος κριτική, χωρίς κανένα ίχνος ευαισθησίας. 

Στην ανώτερη μορφή του, το άτομο ερευνά για να εξακριβώσει την ιερή φλόγα που κείτεται μέσα του αλλά προσφέρει και υπηρεσία για  να κατανοήσει την λειτουργία αυτή ολόκληρη η ανθρωπότητα.


Ο Εξισορροπητικός Ζυγός

Ο Ζυγός είναι θετικό, παρορμητικό και ανήκει στα ζώδια του αέρα και κυβερνάται από την Αφροδίτη. 

Στο στάδιο του Ζυγού, ο άνθρωπος εξελίσσεται. 

Ως αποτέλεσμα, απομακρύνεται από το κέντρο του εαυτού του και σχετίζεται με τους άλλους, ιδιαίτερα, αναζητά ένα σύντροφο ως καθρέπτισμα του εαυτού του και ως μέσο εξισορρόπησης. 

Στην φύση, εγκαινιάζεται η εποχή του φθινοπώρου αλλά και η ισορροπία φως και σκοταδιού, ημέρας και νύχτας αντίστοιχα. 

Η ψυχή αναζητά το άλλο της μισό, αυτό που ονομάζει ο Γιουνγκ άνιμα για τον άντρα και άνιμους για την γυναίκα. 

Η έντονη ανάγκη συντροφικότητας, αγάπης μπορεί να φέρει συγκρούσεις καθώς το άτομο προσπαθεί να εναρμονίσει τα αντίθετα, από όπου προκύπτει και το σύμβολο της ζυγαριάς. 

Η αποκατάσταση της αρμονίας στο σύμπαν, τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο γίνεται μέσω του εξαγνισμού της καρδιάς. 

Έχει συντελεστεί η αποδοχή του εαυτού του, είναι θεμιτό να αποδεχτεί και τον άλλον, την εξωτερική μορφή της σκέψης του. 

Ο Ζυγός, είναι εν γένει αντικειμενικός, κατάσταση η οποία τον καθιστά αναποφάσιστο διότι βλέπει και τις δύο όψεις ενός ζητήματος, καθώς η σκέψη παίζει τον πρώτο ρόλο. 

Η αναζήτηση της ισορροπίας θα επιτευχθεί αρκεί να μπορέσει να συναναστραφεί και να επικοινωνήσει ειλικρινά σε κάθε του σχέση.


Ο Πλουτώνιος  Σκορπιός

Το υδάτινο ζώδιο του σκορπιού έχει φύση παθητική και διακρίνεται από σταθερότητα. 

Ο νυχτερινός κυβερνήτης του είναι ο Άρης που σχετίζεται με τα ένστικτα, ενώ ημερήσιος είναι εκείνος που τον ωθεί στα άδυτα του υποσυνειδήτου, ο Πλούτωνας. 

Η φάση του Σκορπιού, δεν δίνει έμφαση στην διανοητική λειτουργία και κατανόηση αλλά εμβαθύνει και διεισδύει στα βαθύτερα ένστικτα της ανθρώπινης ψυχής. 

Είναι η σκοτεινή πλευρά του εαυτού μας, ο χθόνιος Πλούτωνας που μας μεταφέρει στον Κάτω Κόσμο για να αντικρίσουμε την σκιά μας, τα μυστικά αλλά και τα συμπλέγματα που βρίσκονται θαμμένα κάτω από την επιφάνεια. 

Στον κόσμο της φύσης, αυτή την εποχή κάθε εξωτερική μορφή πεθαίνει, η φύση νεκρώνει σ’ ένα συμβολικό θάνατο, ο σπόρος ωριμάζει στο σκοτάδι για να αναγεννηθεί πάνω στην επιφάνεια ως νέα μορφή ζωής. 

Οι ανθρώπινες σχέσεις επεκτείνονται, η σεξουαλική ενέργεια βιώνεται ως μια υπερβατική μεταφυσική εμπειρία, ένας μικρός θάνατος που οδηγεί στην ολοκλήρωση. 

Η συνειδητοποίηση της εικόνας του συντρόφου κάνει δυνατή την κατάδυση στην ψυχή του, στα κρυμμένα πάθη και επιθυμίες. 

Βέβαια, όπως ο σκορπιός δηλητηριάζεται με το κεντρί του, έτσι και το άτομο μπορεί να οδηγηθεί είτε στην κατάχρηση εξουσίας, στην κακοποίηση και μέσα από την επικράτηση των σκοτεινών ενστίκτων να επέλθει η καταστροφή. 

Αυτός είναι ο κατώτερος τύπος του Σκορπιού που θα ταυτιστεί με το μίσος, την ζήλεια και την βία. 

Ο ανώτερος σκορπιός συμβολίζεται από τον αετό, ο οποίος εισχωρεί στα μυστικά της φύσης και αποκαλύπτει τους θησαυρούς που κρύβονται στο σκοτάδι της καρδιάς και της ψυχής μας.


Ο Πύρινος Τοξότης

Ως θετικό και πύρινο ζώδιο, διακρίνεται από μεταβλητότητα και επεκτείνεται διαρκώς, τυπικό χαρακτηριστικό του πλανήτη που τον κυβερνά, τον Δία. 

Από την κατανόηση των συγκινησιακών εμπειριών στον σκορπιό βαδίζουμε στην ωρίμανση και την εξέλιξη του πνεύματος στον τοξότη. 

Το άτομο στρέφεται προς την πίστη σε μια ανώτερη δύναμη εκφράζοντας την ανάγκη για επέκταση μέσω της κατάκτησης της ύλης σ΄ένα πιο θρησκευτικό και φιλοσοφικό πλαίσιο.

 Σύμβολο του είναι το τόξο του κένταυρου που συμβολίζει την προσπάθεια ενοποίησης των ζωωδών ενστίκτων με την ενστικτώδη ανάγκη για πνευματική ολοκλήρωση. 

Συμβολίζει την αφθονία και την γόνιμη εκδήλωση. 

Επιθυμεί να ταξιδέψει για να γνωρίσει τον κόσμο και να γνωρίσει την εσωτερική αλήθεια. 

Εδώ, η συνειδητοποίηση του εγώ αποκτάται μέσω της γνώσης πνευματικών και ηθικών νόμων. 

Ο κατώτερος Τοξότης διατρέχει τον κίνδυνο να προσκολληθεί στον θρησκευτικό φανατισμό και να γίνει εξτρεμιστής δείχνοντας τυφλή εμπιστοσύνη στα ιδανικά του. 

Ο ανώτερος τύπος, από την άλλη, ακούει τις γνώμες των άλλων και κατανοεί ότι είναι μέρος ενός ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.


Αιγόκερως, το ζώδιο του Κρόνου

Ο αιγόκερως έχει φύση παθητική και παρορμητική και εκφράζει το φρένο του κυβερνήτη πλανήτη του, του Κρόνου. 

Σαν ζώδιο της γης, ο αιγόκερως εξαρτάται άμεσα από τις μορφές, την εγκαθίδρυση και διαμόρφωσή τους.  

Η αίγα των δασών αλλά και η ορμητικότητα του τράγου μπορεί να αποτελέσουν εδώ κρίσιμη καμπή στην εξελικτική πορεία της ψυχής. 

Είναι σημαντικό να αναπτυχθεί η εγκράτεια και η υπομονή για να μπορέσει να αντισταθεί η ψυχή στο δακτυλίδι της εξουσίας ή αλλιώς το κέρας της αίγας Αμάλθειας, σύμβολο αφθονίας και ευημερίας του ανθρώπου, την εκάστοτε κοινωνική ή πνευματική θέση που επιθυμεί διακαώς να κατακτήσει. 

Ο αγώνας για την συντήρηση των υλικών μορφών αλλά και η ταύτιση του με πρότυπα τον κατατάσσουν ως ένα φιλόδοξο άνθρωπο καθώς αγωνίζεται να κερδίσει σεβασμό και κύρος. 

Η λύτρωση έρχεται με την αναγνώριση της ψευδαίσθησης και την σταθερότητα του σκοπού σε θετικά πλαίσια.


Ο Ουράνιος Υδροχόος

Το αέρινο ζώδιο του Υδροχόου, έχει φύση θετική, είναι σταθερό, είναι αντισυμβατικός, γνώρισμα του ημερήσιου κυβερνήτη του, του Ουρανού και καταστρέφει οτιδήποτε παλαιό, γνώρισμα του νυχτερινού κυβερνήτη του, του Κρόνου. 

Η ψυχή του ατόμου σ’αυτό το στάδιο ανάπτυξης συνεχώς αναθεωρεί και αμφιβάλλει για τα πάντα. 

Έχει ανάγκη να προωθήσει την διαφορετικότητα, όχι όμως σε προσωπικό επίπεδο αλλά μέσω της ταύτισης με την ίδια την ανθρωπότητα. 

Με την άσβεστη επιθυμία του για αλλαγή φέρνει όχι μόνο την καταστροφή των μορφών αλλά και την επανεγκαθίδρυση νέων. 

Στα χέρια του κρατά το δοχείο με το ύδωρ ζωής, ύδωρ γνώσης και θείου πνεύματος. 

Μ’ αυτό τον τρόπο ενώνεται το ανώτερο με το κατώτερο, τα άνω ύδατα με τα κάτω. 

Ο κατώτερος Υδροχόος χάνει τον έλεγχο και μεταμορφώνεται σε στυγνό επαναστάτη ή ακόμα και σε αναρχικό. 

Το αντίθετο του, η ανώτερη μορφή του, ωστόσο, είναι ένα καινοτόμο και βαθιά φιλοσοφημένο άτομο με ανθρωπιστική συνείδηση η οποία αποκτήθηκε χάρη στην αντικειμενική ανάλυση αλλά και την βιωματική γνώση ψυχικών εμπειριών και γεγονότων.


 Ο Μυστικικιστικός Ιχθύς.

Οι Ιχθείς είναι υδάτινο ζώδιο, με φύση παθητική, διακρίνεται από μεταβλητότητα και έχει ως ημερήσιο κυβερνήτη, τον καλλιτεχνικό Ποσειδώνα ενώ νυχτερινός κυβερνήτης του είναι ο Δίας. 

Με το ζώδιο των Ιχθύων, κλείνει ο κύκλος του ζωδιακού. 

Ένας ελληνιστικός μύθος αναφέρει ότι το σύμβολο των Ιχθύων, είναι η Αφροδίτη και ο γιος της, Έρωτας, οι οποίοι προκειμένου να ξεφύγουν από τα νύχια του θεού Τυφώνα, πήραν την μορφή δύο ψαριών και χάθηκαν στο ποταμό Ευφράτη. 

Η ιστορία αυτή είναι χαρακτηριστική της τάσης των Ιχθύων να βυθίζεται και εν τέλει να χάνεται στον ωκεανό των συναισθημάτων. 

Σ’ αυτό το στάδιο ο έρωτας παίρνει την μορφή της εξιδανίκευσης, της απόλυτης παράδοσης του ατόμου στο συλλογικό ασυνείδητο. 

Η συγκινησιακή λειτουργία είναι αρκετά έντονη, στην θετική της εκδήλωση ενώνει την συμπαντική ανθρώπινη ψυχή με την ατομική ενώ στην αρνητική της μορφή επιφέρει πλήρη διάλυση της προσωπικότητας.


Πρακτική άσκηση

Ο μυστικός πυρήνας κάθε ανθρώπου είναι η εσωτερική του ταύτιση μ’ ένα ζώδιο που τον χαρακτηρίζει όχι τόσο στην εξωτερική του συμπεριφορά όσο στις εσωτερικές παρορμήσεις που ακολουθεί στα βάθη του είναι του, το μονοπάτι ανάπτυξης με το οποίο ταυτίζεται η ψυχή είτε στην αρνητική είτε στην θετική του εκδήλωση αναλόγως τι θα επιλέξει. 

Αποτελεί ένα επιπρόσθετο γνώρισμα κάθε ατόμου αν και μπορεί να μην είναι άμεσα έκδηλο ωστόσο έχει ιδιαίτερη σημασία για κάθε άνθρωπο εφόσον μπορεί να δώσει μια επιπρόσθετη ενόραση όσον αφορά γνωρίσματα και πτυχές του χαρακτήρα μας που τις περισσότερες φορές δεν είναι αντιληπτές. 

Για παράδειγμα, ένας γενέθλιος χάρτης, που πλέον είναι αρκετά εύκολο να κατεβάσουμε δωρεάν από αστρολογικές ιστοσελίδες, έχει στην πλειοψηφία του πέντε σταθερούς πλανήτες και πέντε πλανήτες στην φωτιά. 

Μόνο ένα σταθερό ζώδιο της φωτιάς υπάρχει κι αυτό είναι ο Λέων. 

Επομένως, ο μυστικός πυρήνας αυτού του ατόμου είναι ο Λέων, πράγμα που σημαίνει ότι είναι γεννημένος ηγέτης και θα προσπαθήσει να αναπτύξει στην ζωή του την αυτοέκφραση και την δημιουργικότητα αλλά θα ήταν καλό να διακρίνει την παγίδα που μπορεί να φέρει η ταύτιση με την κοινωνική αποδοχή έστω και αν αυτό γίνεται για την προώθηση αγνών ιδανικών. 

Σε περίπτωση που υπάρχει ισοδυναμία όσον αφορά τα στοιχεία και τις ιδιότητες στο γενέθλιο ωροσκόπιο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είτε τον ωροσκόπο είτε το μεσουράνημα και αν ακόμη και εκεί δεν υπάρχει πλειοψηφία στοιχείων ή ιδιοτήτων χρησιμοποιούμε ως ύστατη λύση τους αστεροειδείς.

Η εσωτερική γνώση που δίδει η αστρολογία και το ταξίδι μέσα από τα δώδεκα ζώδια μάς παρέχει την δυνατότητα να μεταμορφωθούμε σε πλήρως συνειδητοποιημένα όντα, κομμάτια της anima mundi, της κοσμικής ψυχής του κόσμου. 

Αναγνωρίζει τους αστέρες ως πύλες προς ένα άλλο κόσμο και μας καλεί να κατανοήσουμε το μυστήριο του σύμπαντος αλλά και τον σκοπό της ζωής. 

Αποπειράται να ερμηνεύσει την σημασία του ανθρώπινου πεπρωμένου αλλά και τον λόγο ύπαρξης κάθε ψυχής. 

Μέσα από τους δώδεκα ατραπούς της ζωής και την σύνδεση μας με τους κύκλους της φύσης μας δείχνει πως να κατακτήσουμε συνειδητά την ενοποιημένη αντίληψη και εν τέλει την θεϊκή σοφία.



Συγγραφέας: Ευαγγελία Θώμου



Pages